شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

با نمايش آثاري از ده نمکی، ميركريمي، تبریزی و..

پنجمین دوره سینما انقلاب به نیمه رسید

سینما انقلاب

پنجمین دوره سینما انقلاب (جایزه سینمایی ققنوس) با نمايش ۱۲ فيلم از آثار سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر به نيمه راه رسيد.

به گزارش سینماپرس، تا كنون فيلم هايي چون امکان مینا، جشن تولد، خشم و هیاهو، من، فهرست مقدس، لانتوری، دلبری، دختر، رسوایی۲، خانه ای در خیابان چهل و يكم، به دنیا آمدن و نفس در اين جشنواره نمايش داده شده است.
همچنين و نقد و بررسي ۵ فيلم با حضور عوامل آثار از ديگر برنامه هايي است كه طي روزهاي ۲۰ تا ۲۳ بهمن ماه در این محافل برگزار شده است.
جنبش سینما انقلاب در ادامه، امروز نمايش فيلم نخواهد داشت اما طي روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه شنبه با نمايش آثاري از جمله؛ بادیگارد، ایستاده در غبار، ابد و یک روز، سیانور، بارکد، مالاریا و... را به همراه نقد و بررسی در محافل خرد و تخصصی و نشست با حضور عوامل فیلم ها، كار خود را ادامه خواهد داد.

نمايش فيلم ها در جشنواره ققنوس در سه سئانس ۱۵،  ۳۰/۱۸ و ۳۰/۲۱ برگزار مي شود.
جشن پنجمین جایزه سینمایی ققنوس سی ام بهمن ماه ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری به کارخود پایان خواهد داد.
اين جایزه به همت جنبش فکری هنری سینما انقلاب و با دبیری دکتر روح اله رجبی از ۲۰ تا ۲۷ بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنري برگزار مي شود، كه حضور اهالي رسانه در اين جشنواره آزاد است.
در دوره هاي گذشته اين جشنواره نيز آثاري چون «مزار شریف»، «شاهزاده روم»، «روباه»، «آرایش غلیظ»، «چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت»، «چ»، «شیار ۱۴۳» «قلاده های طلا» شايسته تقدير و نشان ققنوس جشنواره را دريافت كرده اند.
گفتنی است پنجمین دوره جایزه سینمایی ققنوس همزمان با نخستین دوره جایزه مجمع نویسندگان و منتقدین سینمای انقلاب در مراسمی مشترک با نام جشن تقدیر از منتخبین سینمای فجر انقلاب برگزار خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.