یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱

مهمترین رویداد سینمایی از نگاه سینماگران/۴

بهمنی: حضور انگشت شمار آثار ارزشی و انقلابی در تولیدات سینمایی کشور ناامید کننده است

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینمای دفاع مقدس معتقد است امسال تنها آثار محدود و قابل قبولی مانند: «ایستاده در غبار»، «بادیگارد» و «جشن تولد» در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند که مبتنی بر ارزش ها و مفاهیم انقلابی ساخته شده بودند که این تعداد اندک و انگشت شمار آثار ارزشی، بسیار ناامید کننده است.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه از میان ده ها اثر به نمایش درآمده در مهمترین رویداد سینمایی کشور، تنها ۳ یا ۴ فیلم ارزشی حضور داشته باشند ناامیدی را به سینما و بخش اعظمی از افراد دغدغه مند نسبت به حفظ ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب القاء می کند.

بهمنی با ابراز شگفتی از اینکه معلوم نیست فیلم موهن و مسئله داری مانند «ابد و یک روز» چطور از جشنواره فیلم انقلاب ۹ سیمرغ بلورین دریافت می کند گفت: در مقابل، فیلم ارزشمندی مانند «بادیگارد»در هیچ یک از بخش های اصلی حتی نامزد دریافت جایزه هم نشده و شخصیت مهم و ارزشمندی همچون ابراهیم حاتمی کیا که نماد ارزشی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود در جشنواره فیلم انقلاب نادیده گرفته می شود.

وی با ارائه راهکاری گفت: مدیران سینمایی کشور باید برای یک بار جسارت این را داشته باشند که بگویند در جشنواره فیلم فجر تنها آثار ارزشی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس و مرتبط با مفاهیم و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی می توانند حضور داشته باشند و سایر فیلم ها در این رویداد پذیرفته نخواهند شد. من مطمئنم اغلب فیلمسازان ناگزیر می شوند که به سمت ساخت این گونه آثار سینمایی بروند.

بهمنی در عین حال گفت: متأسفانه این در حالیست که در دولت یازدهم مدیران سینمایی در نقطه مقابل این راهکار قدم بر می دارند و به تبع آن ما شاهد هستیم که فیلم های ارزشی و انقلابی یا تولید نمی شوند یا بعد از تولید روانه اکران نشده و خاک می خورند!

این کارگردان سینما تأکید کرد: ما در سینمای کشور نیاز به «خودتکانی» اساسی داریم؛ سینمای ما امروزه مانند یک زمین مرده ای است که باید آن را شخم بزنیم و آن را آماده کشت برای محصولاتی بکنیم که برای اهداف عالیه کشورمان محصول استراتژیک محسوب می شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من امیدوارم از سال آتی بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی سینمای ارزشی و انقلابی در مهمترین رویداد سینمایی کشور باشیم و به جای حمایت از فیلمسازانی که دغدغه ای برای حفظ آرمان های نظام ندارند به جایی برسیم که فیلمسازان ارزشمندی مانند حاتمی کیا مورد توجه قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.