شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

گپی با حمید آخوندی تهیه کننده سینما؛

«پایان خدمت» هشداری در مورد نگاه تربیتی غلط والدین نسبت به فرزندان است

پایان خدمت

سینماپرس: حمید آخوندی تهیه کننده سینما که پس از گذشت ۲ سال از تولید فیلم سینمایی «پایان خدمت» به کارگردانی حمید زرگر نژاد به تازگی توانسته این فیلم را اکران کند گفت: «پایان خدمت» هشداری در مورد نگاه تربیتی غلط والدین نسبت به فرزندان شان است و از این رو من این فیلم را برای خانواده ها تولید کرده ام.

فیلمنامه نویس «لبه تیغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما همیشه در جامعه معلول را می بینیم و هیچ گاه علت را درنمی یابیم. به همین دلیل است که مشکلات و بحران های اجتماعی کشور ما به طور کلی رفع نمی شوند.

وی ادامه داد: شخصیت اصلی «پایان خدمت» معلول یک سری ماجراها و اتفاقات است که به دلیل عملکرد غلط والدین خود درگیر موضوعاتی می شود که او را به بیراهه می کشاند؛ من معتقدم نه تنها خانواده ها و والدین که جوانان هم می توانند از این فیلم سینمایی بهره زیادی ببرند و امیدوارم که همه مردم به خوبی از این فیلم استقبال کنند.

آخوندی سپس در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد از عدم حمایت سازمان سینمایی نسبت به برخی فیلم ها و تهیه کنندگان اظهار داشت: من با سرمایه ای کاملاً شخصی و بدون اینکه ریالی از نهادهای دولتی، بانک ها و... وام دریافت کنم و یا اسپانسر داشته باشم «پایان خدمت» را تولید کردم و امیدوار بودم که مسئولان فرهنگی کشور از این فیلم دغدغه مند حمایت کنند اما متأسفانه پس از گذشت ۲ سال از ساخت این اثر سینمایی به این نتیجه رسیدم که مسئولین فرهنگی از این نوع فیلم ها حمایتی نمی کنند و ما نمی توانیم امیدوار به کمک های باشیم.

وی ادامه داد: البته بنیاد سینمایی فارابی با توجه به اینکه موظف به حمایت از تولید فیلمسازان اول است بودجه بسیار اندکی برای تولید این فیلم در اختیار ما قرار داد.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: این مشکل نه تنها برای فیلم «پایان خدمت» که برای «چاقی» به کارگردانی راما قویدل هم وجود دارد و ما هنوز این اثر سینمایی را هم نتوانسته ایم به اکران برسانیم. فیلمبرداری «پایان خدمت» دی ماه سال ۱۳۹۲ تمام شد و این اثر سینمایی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و اکنون پس از گذشت بیش از دو سال تازه در این فصل مرده اکران شده است؛ در صورتی که اگر ۲ سال پیش اکران می شد من تاکنون می توانستم حداقل ۲ فیلم سینمایی دیگر را تولید کنم.

وی سپس با بیان اینکه «پایان خدمت» فیلم شریفی است و من نمی دانم به چه دلیل این چنین مورد بی رحمی قرار گرفته است اظهار داشت: تهیه کنندگانی مانند من برای تفنن به سینما نیامده اند و سینما شغل و کار و هدف شان محسوب می شود. از این رو باید مسئولان سینمایی با نگاه جدی تری به آن ها کاری کنند تا آثارشان در زمان مناسب روی پرده برود تا بتوانند همواره در سینمای کشور تولید داشته باشند و موحبات رشد و تعالی هنر هفتم را فراهم سازند.

آخوندی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: متأسفانه مدیران سینمایی کشور به صورت کاملاً برعکس با تهیه کنندگانی مانند من برخورد می کنند و به جای آنکه خودشان دنبال ما بیایند و از ما تقاضای تولید فیلم داشته باشند حتی درخواست های متعدد ملاقات ما را بی پاسخ می گذارند!

گفتنی است؛ عوامل اصلی تولید این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان: حمید زرگر نژاد، تهیه کنندگان: حمید آخوندی و علیرضا جلالی، نویسنده فیلمنامه: بهروز افخمی بر اساس طرحی از حمید زرگرنژاد، مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی، طراح صحنه و لباس: محمد محمدی، مدیر تولید: علیرضا بختیان، طراح گریم: مهری شیرازی، تدوین: مستانه مهاجر، صدابردار: امین میرشکاری، صداگذار: علی ابوالصدق، موسیقی: امیر توسلی، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، عکاس: مژده مرادی و مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی

بازیگران: سعید راد، امیر جدیدی، هدی زین‌العابدینی، حسین سلیمانی، پیام احمدی‌نیا، رامین راستاد، محمد فیلی، علی اوسیوند، سعید داخ، فرهاد بشارتی و حسین توشه.

این فیلم ماجرای سربازی است در روزهای پایانی خدمتش و مشکلاتی که در جاده پیش رو دارد. او بر خلاف دستور مافوقش عمل می‌کند. مافوقی که با او رابطه‌ای صمیمی و پدرانه دارد. این امر باعث حوادث بعدی این فیلم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.