جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

در گفتگو با خبرنگار ما

جباری: چاره ای جز اکران «آزادی مشروط» در این فصل مرده نداشتیم/ سال آینده همین زمان هم به ما نمی رسد؟

مقصود جباری در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مقصود جباری تهیه کننده فیلم سینمایی «آزادی مشروط» گفت: پروانه نمایش این اثر سینمایی مدت هاست صادر شده اما به دلیل مشکلات موجود در شورای صنفی نمایش مرتب اکران آن به تعویق افتاد و در حال حاضر چاره ای جز اکران فیلم در این فصل مرده نداشتیم.

وی که فیلمش به کارگردانی حسین مهکام این روزها بر پرده سینماست در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: متأسفانه وضعیت سینمای ما به گونه ای است که تهیه کنندگان نمی توانند آنچنان که باید، روی زمان اکران فیلم شان تأثیرگذار باشند و این مدیران و مسئولان هستند که برای نمایش عمومی آثار سینمایی تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: من امیدوارم شرایطی فراهم شود که صاحبان آثار این توانایی را داشته باشند که در خصوص زمان اکران فیلم شان تصمیم بگیرند و این گونه در حقشان اجحاف نشود.

جباری ادامه داد: «آزادی مشروط» سال گذشته در بخش «نگاه نو» ی سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و اگر بیش از این می خواست پشت در اکران بماند اصطلاحا بیات می شد و حلاوت خود را از دست می داد.

جباری گفت: امسال تولیدات سینمایی در کشور بالا بود و من از حالا مطمئن هستم که در سال ۹۵ فیلم ها برای اکران به شدت دچار مشکل می شوند. با این شرایط اگر ما می خواستیم اکران «آزادی مشروط» را به سال آینده موکول کنیم شاید همین زمان مرده هم نصیب فیلم مان نمی شد!

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: «آزادی مشروط» فیلمی با مضمون اجتماعی است و به زیرساخت های محوری در حوزه اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه اشاره دارد؛ من معتقدم که این فیلم برای مخاطبان عام ساخته شده و امیدوارم که با توجه به شلوغی های زیاد ایام آخر سال که اغلب مردم با آن درگیر هستند استقبال خوبی از این اثر سینمایی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: مضمون «آزادی مشروط» کمی سنگین به نظر می رسد اما من امیدوارم مخاطبان با صبر و تحمل این فیلم را تماشا کنند؛ این اثر سینمایی پتانسیل آن را دارد که بتواند مخاطبان از طیف ها و سنین گوناگون را به سمت خود بکشاند و از سوی دیگر از حضور عوامل بسیار خوبی در جلو و پشت دوربین بهره برده که می تواند برای عامه مردم قابل توجه باشد.

جباری سپس با بیان اینکه «آزادی مشروط» یکی از سالم ترین فیلم های سال های اخیر است اظهار داشت: ما در سینما فیلم سالم که به مسائل مختلف خانوادگی بپردازد کم داریم و از این رو باید از آثاری مانند «آزادی مشروط» حمایت های جدی صورت بگیرد.

به گفته این تهیه کننده این فیلم برشی ۷۲ ساعته از زندگی یک خانواده مرفه است که مشکلی برای فرزندشان پیش می اید و آن ها درصدد حل این مشکل بر می آیند؛ مشکلی که نشان می دهد خانواده های مرفه هم مانند سایر طبقات اجتماعی می توانند دارای معضلاتی شوند که برای فرزندان شان بحران آفرین باشد.

گفتنی است؛ سایر عوامل تولید این اثر سینمایی عبارتند از : نویسنده: حسین مهکام/ مشاور کارگردان: کیانوش عیاری/ مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی/ تدوین: مصطفی خرقه پوش/ طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی/ طراح چهره پردازی: سعید ملکان/ برنامه ریز و دستیار کارگردان: علی ملاقلی پور/ صدابردار: بابک اردلان/ عکاس: کوروش پیرو/ مجری طرح: محمد علی کیانی

بازیگران عبارتند از: هنگامه قاضیانی، رامبد جوان، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، علیرضا آقاخانی، علیرضا مظفری، محمد کارت، محمد علی کیانی، بهاران بنی احمدی، میثم غنی زاده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.