جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳

همزمان با پخش سریال «غیرعلنی» از سیما عنوان شد

اظهارات «شهرام عبدلی»از شخصیت منفعت طلب خود در انتخابات!/ ساخت آثار سیاسی یک ضرورت است

شهرام عبدلی

سینماپرس: شهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون که این شب ها با سریال «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت مهمان خانه های مردم است گفت: ساخت فیلم و سریال با مضمون اجتماعی-سیاسی از جمله انتخابات از ضروریات پیشرفت مدنی یک کشور در حال توسعه است

بازیگر فیلم سینمایی «یکی برای همه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در ایران برای فعالیتهای سیاسی نسبت به هنرهای تصویری و نمایشی بی توجه هستند. شاید هم یکی از دلایل آن این است که تلویزیون ما ضوابط خاصی دارد و ساخت آثار نمایشی در این حوزه کمی سخت است و پیچیدگی دارد.

وی گفت: این در حالیست که در کشوری مثل آمریکا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شان حتی در مورد فردی که احتمال دارد به عنوان رئیس جمهور کشورشان شناخته شود حدس و گمانه زنی می کنند و نمونه این امر را می توان در سریالی مانند «۲۴» مشاهده کرد که قبل از ریاست جمهوری «اوباما» و قبل از آنکه اصلاً نامی از وی در میان باشد پیش بینی کرد که یک سیاه پوست رئیس جمهور آمریکا می شود و این اتفاق هم افتاد!

عبدلی سپس با تأکید بر اینکه آثار نمایشی و تصویری می تواند مردم را برای حضور در عرصه انتخابات تشویق و ترغیب نماید اظهار داشت: تمامی هنرمندان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری وظیفه دارند نسبت به انتخابات حساس باشند و همان گونه که رهبری هم بارها و بارها در سخنرانی هایشان نسبت به مسأله انتخابات توجه نشان داده اند، امیدوارم این فضا در سینما و تلویزیون ما نیز به وجود بیاید و بتوانیم از این دست آثار را بیش از پیش تولید کنیم.

بازیگر سریال تلویزیونی «معمای شاه» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با شخصیت خود در این سریال تلویزیونی گفت: در «غیرعلنی» نقش یک آدم منفعت طلب را  بازی می کنم که برادر همسرش در حال رقابت با دو تن دیگر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: شخصیت مهرداد در این سریال می خواهد به اصطلاح معروف از آب گل آلود ماهی بگیرد و با پیروزی برادر همسرش به منافع زیادی دست پیدا کند. به همین منظور از هیچ کاری برای پیروزی وی دریغ نمی کند. در واقع  این سریال درباره کسانی است که بر اساس منافع خود و به دنبال تبلیغات نادرست به نامزد خاص خود رای می‌دهند.

بازیگر سریال تلویزیونی «تبریز در مه» در پایان این گفتگو گفت: امیدوارم فضای انتخاباتی حاکم بر کشور به کمک این سریال بیاید و مردم بتوانند به خوبی از این سریال اجتماعی-سیاسی که در آن رگه های طنز نیز وجود دارد و به نوعی جزو آثار آموزنده هم محسوب می شود بهره کافی ببرند.

گفتنی است؛ داستان «غیرعلنی» مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آن ها عشق به یک دختر را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می داند اما در این مسیر دچار چالش هایی می شود.

بازیگران «غیرعلنی» برزو ارجمند، بهاره رهنما، متین ستوده، علی دهکردی، علیرضا جلالی تبار، شهرام عبدلی، محمد عمرانی، محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی و... هستند. سایر عوامل تولید این سریال را سیروس عبدلی (تصویربردار)، بابک اخوان(صدابردار)، سید علی هاشمی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، المیرا شرافتیان و حسین امیری(دستیاران کارگردان)، بهرام جلالی(مدیر تولید)، مهدی جودی(تدوین گر)، حسین مجد(طراح صحنه و لباس)، احسان روناسی(طراح گریم)، سهیلا کاشفی(منشی صحنه) و محمد شریفی(عکاس) تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.