سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷

اهالی سینما و انتخابات ۷ اسفند

کارگردان«هوش سیاه»: برای تبلور یک جامعه مدنی همه باید در انتخابات شرکت کنند/نیازمند قوانین دقیق فرهنگی هستیم

مسعود آب پرور کارگردان هوش سیاه

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری انتخابات هفتم اسفند گفت: برای متبلور ساختن یک جامعه مدنی همه باید در انتخابات شرکت کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آن لاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تک تک افراد جامعه وظیفه دارند برای تعیین سرنوشت خود و کشور در انتخابات شرکت کنند؛ من معتقدم که همه ما به عنوان شهروندان این آب و خاک بایستی برای حرکت به سمت جامعه مدنی تلاش کنیم و در این راستا شرکت در انتخابات کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

وی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه اگر تا به امروز مدنیت لازم در جامعه ما به وجود نیامده به این دلیل است که خود ما به عنوان شهروندان این کشور کوتاهی های زیادی داشته ایم اظهار داشت: ما باید از کیان کشورمان در همه عرصه ها دفاع کنیم و در همه حال دلسوز کشور و آینده و سرنوشت خود باشیم. از این رو شرکت در انتخابات و آرایی که به صندوق های اخذ رأی ریخته می شوند می توانند ما را به پیشرفت و تعالی برسانند.

آب پرور در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سینماگر همواره در این تلاش بوده ام که در حوزه فرهنگ و هنر تأثیرگذار باشم و امیدوارم که نمایندگانی هم که به این دوره از مجلس راه پیدا می کنند نسبت به این حوزه بسیار مهم و تأثیرگذار حساس باشند.

این فیلمساز در ادامه تصریح کرد: متأسفانه وضعیت فرهنگی در کشور با وجود اینکه باید طی ۳۰-۴۰ سال گذشته در راس جریانات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قرار می گرفت با تسامح و تساهل برخی متولیان این حوزه به عقب رانده شد و نه تنها توجهی به آن صورت نگرفت بلکه در حال حاضر جزو اولویت های آخر در کشور قرار داده شده است. به تعبیری همین امر باعث شده تا دشمنان ما سوء استفاده کرده و با انجام کارهای فرهنگی مطابق نظر خود، اصالت ما را دچار خدشه کنند.

کارگردان سریال تلویزیونی «هوش سیاه» ادامه داد: البته ما نمی توانیم انتظار این را داشته باشیم که تنها طی یک دوره افرادی وارد مجلس شوند که بتوانند امور فرهنگی را رشد و ارتقا بخشند و آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند؛ اما اینکه با انتخاب هوشمندانه و آگاهانه خود کاری کنیم انسان های فرهنگی و دغدغه مند وارد مجلس دهم شوند ما را به این امیدواری می رساند که طی سال های آتی تأثیرات مثبت زیادی از حضور این افراد به وجود بیاید و حداقل ما بتوانیم با یکدیگر به تعامل و گفتگو بنشینیم.

آب پرور سپس با تأکید بر اینکه ما در حوزه فرهنگ و هنر به قوانین کارشناسی و دقیق نیاز داریم اظهار داشت: ما هنوز در کشورمان تلقی درستی از امور فرهنگی نداریم. در حالی که قانون گذاران بایستی به تعریف روشنی از این واژه دست پیدا کرده و بر اساس آن اقدام به تدوین اساسنامه و قوانینی کنند که آن قانون بتواند سرلوحه انجام کارهای فرهنگی در کشور قرار گیرد و هنرمندان در همه رشته های هنری بدانند باید بر اساس چه پارامترهایی مبادرت به ساخت آثار هنری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.