پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶

اهالی سینما و انتخابات ۷ اسفند

یک تهیه کننده تلویزیون: نیازمند تدوین و تصویب یک الگوی اسلامی و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم

علی مهام تهیه کننده سریال حانیه به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده تلویزیون در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند تدوین و تصویب یک الگوی اسلامی و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی باید نظارت جدی بر تولیدات آثار فرهنگی و هنری داشته باشند تا شاهد عدول از چارچوب های نظام نباشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی اوقات ما شاهد آن هستیم که برخی آثار فرهنگی و هنری به صورت معاندانه تولید می شوند و هیچ نظارت جدی هم بر روند تولید این گونه آثار وجود ندارد از این رو ما بیش از هرچیز نیازمند نظارت مجلس شورای اسلامی بر عملکرد مدیران فرهنگی کشور هستیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید با تدوین قانون جدی نظمی بر تولیدات فرهنگی و هنری کشور حاکم کنیم تا با عوض شدن دولت ها، سلیقه های مدیران نتواند خط مشی فرهنگی کشور را تغییر دهد.

مهام سپس با تأکید بر اینکه اصول فرهنگی کشور بیش از هرچیز به دلیل دیدگاه های سلیقه ای مدیران با آسیب مواجه شده اظهار داشت: همواره مدیران سینمایی کشور از کمبود بودجه و امثالهم شکوه و شکایت دارند این در حالی است که آنچه بیش از هرچیز دیگر مانع از تولید آثار ارزشمند و هنری در کشور ما شده دیدگاه های سلیقه ای مدیران است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم باید ارزش ها در حوزه فرهنگ و هنر را حفظ کنیم و قطعاً نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیش از دیگران باید نسبت به حفظ و حراست از این آرمان ها و ارزش ها توجه داشته باشند و هرگونه عملی که برخلاف مصالح کشور و نظام در این حوزه صورت می گیرد را رصد کرده و به صورت قاطعانه با کسانی که آن را مرتکب شده اند برخورد کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» سپس از تمامی افرادی که در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم فعالیت خود را آغاز می کنند درخواست مراوده با هنرمندان را داد و گفت: من امیدوارم در این دوره شاهد آن باشیم که اعضای این کمیسیون، هنرمندان متعهد، ارزشی و انقلابی را از گروه ها و حوزه های مختلفی از جمله سینما، موسیقی، تئاتر، تجسمی و... بیش از پیش به مجلس دعوت کنند و بر اساس نظرات آن ها کارگروه تشکیل داده و برای تدوین قانونی نظام مند و لازم الاجرا در حوزه فرهنگ و هنر به نتیجه واحد برسند.

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: همه مردم انشالله در انتخابات شرکت خواهند کنند؛ به ویژه اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط منطقه و جهان و اتفاقاتی که در حال وقوع است چشم بسیاری از دشمنان نظام و انقلاب به حضور مردم در پای صندوق های رأی خیره شده و مردم با حضور اندیشمندانه، آگاهانه و خردمندانه خود می توانند توطئه هایدشمنان را ناکام کرده و در سرنوشت کشور خود شریک شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.