جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲

گفتگوی سینماپرس با کارگردان «پایان رویاها»

طالبی: در فیلم جدیدم فضایی که همواره به آن وفادار بودم را نمی بینید

محمدعلی طالبی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: محمدعلی طالبی کارگردان سینما که این روزها در حال پیش تولید جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «پایان رویاها» به سر می برد گفت: جنس فیلم جدیدم با تمامی آثار پیشینم متفاوت است و دیگر شاهد حال و هوا و فضایی که همیشه به آن وفادار بودم، نیستیم!

کارگردان فیلم سینمایی «باد و مه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پایان رویاها» فیلمی کلاسیک در ژانر کودک و نوجوان است و مخاطبان هدف آن علاوه بر کودکان و نوجوانان ، خانواده ها هستند که متأسفانه مدتی است از تماشای فیلم های کودک و نوجوان دلزده شده اند.

وی ادامه داد: بعد از آسیب شناسی های متعددی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان داشتم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از فیلم های این ژانر به دلیل ساختار ساده خود نمی توانند مخاطب امروزی که با آثار سینمای جهانی که از پروداکشن سنگین و همینطور امکانات ویژه ای برای تولیدات شان بهره مند می شوند و برای مخاطب جذابیت بصری ایجاد می کنند، جذب نمایند و به همین دلیل برآن شدم تا فیلم جدیدم را با پروداکشنی سنگین و استفاده از بازیگران چهره و نام آشنا جلوی دوربین ببرم.

طالبی سپس با بیان اینکه ساخت این اثر سینمایی ۴۵ روز به طول خواهد انجامید اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این فیلم سینمایی اواخر اسفندماه در «شیرگاه» استان مازندران جلوی دوربین می رود و اوایل اردیبهشت فیلمبرداری به پایان خواهد رسید و سپس بلافاصله وارد مرحله فنی می شویم تا «پایان رویاها» برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان هیچ گونه مشکلی نداشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «قول» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با داستان این فیلم گفت: «پایان رویاها» در مورد کودکی است که بینایی‌اش را در مقطعی از دست می‌ دهد ولی دوباره بینایی‌ اش را به دست می‌ آورد و با کمک و تلاش خود و خانواده، روی پایش می‌ ایستد و زندگی را دنبال می‌ کند.

وی افزود: این اثر سینمایی از سوژه ای نو بهره می برد که تاکنون در سینمای کودک و نوجوان نمونه آن وجود نداشته و با توجه به رئالیستی بودن کلیت فضای فیلم می تواند برای مخاطبان به شدت جذاب باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «سرخی سیب کال» سپس در پاسخ به این سوأل که تاکنون کدامیک از عوامل این اثر سینمایی انتخاب شده اند گفت: خوشبختانه تا به امروز تمامی دست اندرکاران این پروژه سینمایی انتخاب شده اند و با آن ها مذاکرات اولیه صورت گرفته است اما به دلیل آنکه هنوز هیچ قراردادی با عوامل این فیلم امضا نشده است نمی توانم نام آن ها را رسانه ای کنم اما حضور علی محمد قاسمی به عنوان مدیر فیلمبرداری در این اثر سینمایی قطعی است.

گفتنی است؛ محمدعلي طالبي متولد ۱۳۳۷ تهران، فارغ التحصيل سينما از دانشكده هنرهاي دراماتيك دانشگاه تهران است. وي فعاليت هنري را سال ۱۳۵۶ به عنوان دستياري كارگردان در تلويزيون و كارگرداني فيلم هاي مستند آغاز كرد. «شهر موش ها»، «خط پایان»، «برهوت»، «چکمه»، «تیک تاک»، «کیسه برنج»، «بید و باد» و... از جمله آثار سینمایی این فیلمساز مطرح سینمای کودک و نوجوان است که تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی برای ساخت آثار خود کسب نموده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.