شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

عملکرد سال ۹۴ سازمان سینمایی/۲

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان: همچنان در توسعه زیرساخت های سینمایی ضعیف عمل شده است

سید ضیاء هاشمی*

سینماپرس: سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما در آستانه سال نو در ارزیابی عملکرد سازمان سینمایی در سال جاری گفت: متأسفانه امسال هم هیچ اتفاق مثبتی جهت توسعه زیرساخت های فرهنگی و سینمایی کشور رخ نداده و ما باز هم در این مسأله بسیار مهم ضعیف عمل شده است.

هاشمی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: سینما در تمامی کشورهای پیشرفته جهان جایگاه بسیار ویژه ای دارد و دولت ها همواره سرمایه گذاری های کلانی برای توسعه  و پیشرفت این هنر-صنعت بسیار مهم انجام می دهند اما متأسفانه ما همواره نسبت به این مسأله بسیار مهم که می تواند نقشی مهم و تعیین کننده برای پیشبرد اهداف کلان فرهنگی مان داشته باشد غافل مانده ایم و قدمی برای توسعه آن بر نمی داریم.

وی تأکید کرد: باید در سطح کلان نظام به سینما توجه ویژه ای شود و در این راستا سازمان سینمایی وظیفه جدی دارد تا برای رشد و توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری گام های محکم و اساسی را بردارد اما چنین اتفاقی هنوز محقق نشده است.

هاشمی سپس با بیان اینکه ما در حال حاضر مجموعه سالن هایی را در شهرک اکباتان تهران آماده بهره برداری داریم اظهار داشت: به دلیلی کاملاً نامعلوم این سالن ها که آماده ارائه خدمات به مردم هستند باز نمی شوند و دلیل آن مدیریت منفعلیاست که در سینما و شهرداری وجود دارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شوکران» خاطرنشان کرد: عدم تعامل و همکاری میان سازمان سینمایی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری باعث شده تا هیچ گونه همتی برای تأسیس سالن های سینمایی جدید، بهره برداری از سالن های آماده به کار و همینطور بازسازی و بهسازی سایر سالن های فرسوده سینما حداقل در تهران انجام نشود و ما همواره از این ضعف بسیار مهم رنج ببریم.

این تهیه کننده سینما افزود: سازمان سینمایی به عنوان متولی اصلی سینمای کشور موظف است تا به جای پرداختن به حواشی رایج در سینما نسبت به حل مشکلات زیربنایی و زیرساختی سینما اقدام کند و شرایطی را فراهم آورد تا عموم مردم بتوانند به سالن های سینما دسترسی داشته باشند و به جای جذب شدن شان به برنامه های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به سالن های سینما بروند.

هاشمی ادامه داد: ما پیش از این شاهد بوده ایم که وقتی یک سالن سینمایی بزرگ مانند پردیس سینمایی «کوروش» در تهران راه اندازی شد توانست بخش اعظمی از فروش فیلم های پایتخت را به خود اختصاص دهد و مردم بسیاری در منطقه غرب تهران را رهسپار سالن های سینما کند؛ از این رو سالن سازی باید در راس فعالیت های مدیران سینمایی کشور باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.