سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

حجت الاسلام طاهری اعلام کرد:

واکنش کمیسیون فرهنگی مجلس به آثار تلخ نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون مجلس

سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه فیلم‌های فاخر و ارزشمندی در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشتند اما حضور بالای فیلم‌های تلخ نیز قابل قبول نیست.

سیدعلی طاهری در گفت و گویی با اشاره به دستورکار کمیسیون فرهنگی مجلس در روز گذشته دوشنبه ۱۸ اسفند ماه گفت: رئیس کمیسیون گزارشی درباره برخی از بخش‌های فرهنگی در کشور مثل حوزه کتاب، فیلم و موسیقی ارائه کرد که قرار شد در سال آتی متناسب با این گزارش‌ها از مسئولان ذی ربط دعوت کنیم تا موارد مد نظر کمیسیون مطرح و اشکالات برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص اشکالات حوزه فیلم به نحوه حضور فیلم‌های جشنواره فجر اشاره و بیان کرد: اگرچه فیلم‌های فاخر و ارزشمندی در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند اما حضور بالای فیلم‌های تلخ نیز قابل قبول نیست.

وی افزود: جشنواره ای که نام آن با عنوان «فجر» است و باید نمادی از امید باشد و روحیه نشاط را به جامعه تزریق کند متأسفانه محلی برای به تصویر کشیدن صرفا تلخی‌های جامعه شده است.

طاهری در ادامه در خصوص ایرادات حوزه موسیقی گفت: جشنواره موسیقی فجر امسال نیز دارای نقاط ضعفی بوده که نمونه آن حضور برخی چهره‌های فعال موسیقی پیش از انقلاب در این جشنواره است که هم اکنون نیز با خارج از کشور ارتباطاتی دارند لذا لازم است مسئولان هنری وزارت ارشاد در این خصوص توضیحاتی ارائه کنند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: در حوزه کتاب نیز هر از گاهی شاهد اعطای مجوز به افرادی هستیم که سوابق مثبتی در کارنامه خود ندارند که جای بحث و بررسی با معاونت مربوطه در وزارت ارشاد دارد.

وی در ادامه با اشاره به دستورکار بعدی کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: رئیس کمیسیون گزارشی از وضعیت بودجه فرهنگی سال ۹۵ و مقایسه آن با بودجه سال جاری ارائه کرد که بر این اساس بودجه فرهنگی در سال آتی نسبت به بودجه کل کشور ۱.۲ درصد و در مقایسه با بودجه عمومی ۳.۵ درصد است.

طاهری در ادامه با انتقاد به اینکه بودجه فرهنگی در مقابل بودجه کل کشور تقریبا نزدیک به صفر است، یادآور شد: از آنجایی که حوزه فرهنگ اهمیت بسزایی دارد نباید بودجه آن کم باشد این در حالی است که در حوزه علمی رشد ۱۲ درصدی بودجه را داشته ایم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان توزیع بودجه در بین دستگاه‌های فرهنگی کشور را نیز نامتوازن دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که بودجه وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و سازمان میراث فرهنگی ۴۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته است بودجه دستگاه‌هایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و حوزه های علمیه رشد اندکی داشته یا در مواردی با کاهش نیز روبرو بوده است از این رو تلاش داریم در جلسات کمیسیون تلفیق با اقناع همکاران، عدم توازن در توزیع بودجه در دستگاه های فرهنگی را به حداقل برسانیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.