جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱

عملکرد سال ۹۴ سازمان سینمایی/۴

آقامحمدیان: اثری از پیشرفت در سینمای کشور را شاهد نبودیم/ مدیران به افتراق میان اهالی سینما دامن زده اند

شفیع آقامحمدیان در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در رابطه با عملکرد سازمان سینمایی در سال جاری اظهار داشت: متأسفانه علیرغم وعده های مکرر مدیران در سال جاری رنگ و بویی از پیشرفت در سینمای کشور را شاهد نبودیم!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در گذشته مدیران سینمایی همواره تلاش هایی برای رشد و ارتقای سینمای کشور انجام می دادند اما در حال حاضر ما شاهد درجا زدن سینما هستیم و هیچ گونه تلاش جدی برای اعتلای سینمای کشور صورت نمی پذیرد؛ سینما نیاز به توجهات جدی تری دارد و این توجه مدیران است که می تواند نجات بخش سینما باشد.

آقامحمدیان ادامه داد: سینمای کشور نیاز به زیرساخت های محکم دارد. در حال حاضر چندین مورد مهم مانند سالن سازی، بهبود وضعیت اقتصادی سینما، امنیت شغلی سینماگران و همینطور تولیدات آثاری متناسب با اهداف و سیاست های کلی نظام باید در رأس کارهای مدیران سینمای کشور باشد؛ البته تمامی این موارد توسط مدیران سینمایی بارها مطرح شده اند و قول و وعده های زیادی داده شده است اما اقدام مثبتی توسط مدیران در این راستا صورت نگرفته و همه این حرف ها در حد شعار باقی مانده است.

این مدیر سینمایی سپس با بیان اینکه اغلب مشکلات امروز سینمای کشور به دلیل وجود برخی نیروهای غیرمتخصص در مسند مدیریتی است تصریح کرد: مدیران سینمایی بایستی از میان سینماگران انتخاب شوند و قطعاً انتخاب افرادی خارج از حوزه سینما در رأس امور مدیریتی سینما می تواند ضربات جبران ناپذیر زیادی را به پیکره هنر هفتم وارد نماید.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که تعدادی مدیر غیر سینمایی در سینمای کشور فعالیت می کنند که مرتباً جا به جا شده و از این مرکز به آن مرکز می روند.

کارگردان فیلم سینمایی «راننده سفیر» تأکید کرد: هیچ گونه اعتبار کارشناسی در میان مدیران سینمای کشور دیده نمی شود و همین مسأله باعث شده تا ما نتوانیم امیدی به آینده سینما داشته باشیم.

وی افزود: سینمای ایران باید از وضعیت باثباتی برخوردار شود و ما در تمامی عرصه ها به ویژه در عرصه تولید با وجود اتاق فکرهایی متشکل از کارشناسان و دغدغه مندان سینما به مسائل مهمی دست پیدا کنیم که مثلاً می بایست سالانه چند فیلم در حوزه سینمای اجتماعی، دفاع مقدس و... تولید شود و چه راهکارهایی می توان برای استقبال مردم از آثار سینمایی به وجود آورد.

این سینماگر افزود: متأسفانه به دلیل آنکه نگاه روشنی جلوی راه سینماگران وجود ندارد و از سوی دیگر مدیران سینمایی به دلیل حمایت از گروهها و جناح های خاص سیاسی به نوعی سینمای کشور را سیاسی کرده اند افتراق بزرگی میان سینماگران به وجود آمده و کسی هم به فکر حل این مسأله نیست.

آقامحمدیان در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: ما به شدت در سیاست گذاری های فرهنگی مشکل داریم و باید سینما به مسیر جدی برسد؛ در این راستا ما نیاز به تشکیل اتاق فکرهایی با وجود سینماگران دغدغه مند داریم تا آن ها بتوانند به جای مدیران این وضعیت را مدیریت کرده و گشایشی در این راه حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.