چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

یک بازی استراتژیک در راه تولید؛

میرزایی: در صنعت گیم و بازی به نفوذ فرهنگی بیگانگان توجه نمی شود! / نیازمند توجه جدی مسئولان به این عرصه هستیم

بازی من سربازم

سینماپرس: شهاب میرزایی سازنده بازی های رایانه ای که این روزها در حال پیش تولید یک بازی استراتژیک با عنوان «من سربازم» برای رونمایی در هفته دفاع مقدس است گفت: این بازی رایانه ای نوجوانان و جوانان را از استراتژی و شیوه نوین نفوذ دشمن از طریق فرهنگ، آگاه می سازد.

سازنده بازی رایانه ای «روایت لاله های سرخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سالیان درازی است که دشمنان سعی دارند با تهاجم فرهنگی نسل جوان را که آینده سازان جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند نسبت به فرهنگ و اعتقادات ملی و مذهبی بی تفاوت کنند و به همین دلیل از طرق مختلف و استفاده از ابزارهایی همچون شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، تولید بازی های رایانه ای و... کار خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها در سخنرانی های متعدد خود نسبت به مسأله نفوذ فرهنگی و تهاجم فرهنگی بیگانگان اشاره کرده اند و هشدار داده اند که تمامی مردم و مسئولان کشور بایستی نسبت به این مسأله بسیار مهم آگاه باشند اما متأسفانه حداقل در صنعت گیم و بازی در کشور ما این مسأله مهم جدی گرفته نمی شود، این در حالی است که غربی ها سرمایه گذاری های کلانی روی تولید بازی های رایانه ای به نفع حکومت ها و عقاید خودشان انجام می دهند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما تنها وجه سرگمی بازی های رایانه ای مورد توجه قرار می گیرد اظهار داشت: مسئولان ذیربط باید آگاه باشند که بازی های رایانه ای علاوه بر سرگمی جنبه های استراتژیک فراوانی دارند که باید با آگاهی و هوشیاری به آن ها توجه شود تا در این راه از دشمنان عقب نمانیم.

این بازی ساز تأکید کرد: مانیازمند توجه به عرصه «گیم» و «انیمیشن» هستیم و دولت باید مستقیماً در این عرصه نظارت و ورود جدی داشته باشد در غیر این صورت ما نمی توانیم مقابله شایسته ای با دشمنان اسلام و انقلاب داشته باشیم.

سازنده بازی رایانه ای «پایان گمراهی» افزود: من به عنوان یک فعال عرصه گیم و تولید آثار چند رسانه ای که از سال ۸۱ وارد این عرصه شده ام همواره تلاش کرده ام تا آثاری را تولید کنم که به ترویج هویت و فرهنگ ایرانی-اسلامی می پردازند و خوشبختانه تمامی آثاری که تا به امروز تولید کرده ام با رویکردها و مضامینی همچون دفاع مقدس، جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و امثالهم بوده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با ساخت بازی ای به نام «Metal Gear Solid V» و با آهنگی بسیار تاثیر گذار به نام Nuclear(بمب اتمی) سعی در جذب کودکان و نوجوانان دارد و این بازی را با هدف به وجود آوردن ارتشی یک پارچه تحت عنوان «سربازان بدون مرز» جهت تشکیل ارتشی جهانی و آرماگدون تولید کرده است گفت: ما می بایست با تولیداتی این چنینی به مقابله برخیزیم و از منظر مادی و معنوی وارد کار شده و با تمامی توش و توان خود جلوی اهداف پلید دشمنان را بگیریم. ما باید آگاه باشیم که بازی های رایانه ای روی کودکان و نوجوانان و یا حتی در مواردی بزرگسالان به شدت تأثیر می گذارند و از این رو بایستی به طور جدی و قاطع در راستای تولید آثار استراتژیک اهتمام ورزیم.

میرزایی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: «من سربازم» این روزها مراحل پایانی برنامه نویسی را پشت سر می گذارد و امیدوارم بنابر پیش بینی های و برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم این بازی رایانه ای را در هفته دفاع مقدس رونمایی و روانه بازار کنیم؛ البته متأسفانه این بازی بدون هرگونه حمایت دولتی و تنها با سرمایه ای شخصی تولید می شود و همین امر دشواری هایی را برای ما رقم زده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.