چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان شد؛

اسلاملو: تولیدات سینمای ما باید هم طراز با عقاید و آرمان های انقلاب اسلامی باشد / به هنرمندان سینه سوخته ای چون آوینی و سلحشور نیاز داریم

محمدرضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد مدیران سینمای کشور گفت: متأسفانه سینمای امروز قرابتی با مفهوم انقلاب اسلامی ندارد و در آثار تولید شده سینمای کشور هیچ گونه روحیه انقلابی گری دیده نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من شخصاً در بسیاری از اوقات زمانی که آثار مستند و داستانی تولید شده توسط مراکز و نهادهای دولتی همچون بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و... را که همگی زیر نظر سازمان سینمایی به عنوان متولی اصلی سینمای کشور فعالیت می کنند مشاهده می کنم دچار تردید می شوم که آیا در کشور ما اصلاً انقلاب اسلامی شکل گرفته است یا خیر!؟

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران و مسئولانی که در دستگاه های فرهنگی و هنری به کار گرفته می شوند باید به انقلاب اسلامی عرق داشته باشند اظهار داشت: تمامی مدیران و مسئولان باید بدانند که میزهایی که پشت آن نشسته اند ارثیه پدری شان نیست و به همین دلیل بایستی نسبت به اصل اساسی انقلاب که باعث شده تا آن ها بتوانند امروزه به عنوان مدیر و مسئول در یکی از نهادهای جمهوری اسلامی فعالیت کنند پایبند باشند.

اسلاملو خاطرنشان کرد: فیلم های تولید شده در سینمای ما بایستی هم طراز با عقاید و آرمان های انقلاب اسلامی تولید شوند چرا که انقلاب اسلامی ما جهان را به طور کلی متحول کرد و ما باید عقاید و آرمان های خود را به سراسر مردم جهان به درستی بشناسانیم.

این فارغ التحصيل فيلم و تلويزيون از كالج ارتباطات دانشگاه تگزاس تصریح کرد: متأسفانه امروز شرایطی در کشور ما حاکم شده که مدیران سینمایی حتی در حرف ها و وعده ها و شعارهایشان نیز دیگر به اصل اساسی انقلاب اسلامی اشاره نمی کنند و این مسأله بسیار برای آینده سینمای کشور ما خطرآفرین است. رئیس سازمان سینمایی بایستی پرچمدار انقلاب اسلامی باشد نه اینکه بخواهد همه طیف های شبه روشنفکر و حتی معاند با انقلاب را از خود راضی نگه دارد و به همه در سینمای کشور جایی برای جولان دادن بدهد.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس گفت: اگر رهبری در سخنرانی نوروزی شان از شهید مرتضی آوینی و زنده یاد فرج الله سلحشور به عنوان دو هنرمند متعهد و پاینبد به اصل اساسی انقلاب اسلامی نام می برند و از مسئولان می خواهند که چنین هنرمندانی را تربیت کرده و به کار گمارند تنها دلیل اش این است که در طول تمامی سال های پس از انقلاب تنها این ۲ هنرمند بودند که تمامی وجودشان سرشار از سینمای دینی بود و هیچ چیز جز ترویج دین در سینما نمی اندیشیدند و همین امر سبب ساز موفقیت شان شد.

وی تأکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران به هنرمندان سینه سوخته و دلسوز این چنینی نیاز داریم تا تنها حرف «حق» را در سینما بزنند و به انقلاب اسلامی که مبتنی بر حق، حقیقت و عدالت شکل گرفت پایبند باشند.

اسلاملو سپس با تأکید بر اینکه امروزه نیاز به تربیت و پرورش نیروهای جوان و متعهد داریم گفت: مدیران سینمای کشور به دلیل اینکه باوری به سینمای دینی و انقلابی ندارند دست به تربیت نیروهای متعهد نمی زنند؛ چرا که آن ها نسبت به اینکه با تربیت چنین نیروهایی تا چه میزان می توانند در باورهای انقلابی تعهد به وجود بیاورند ناآگاه هستند و فکر می کنند سینما همین چیزی است که امروزه در کشور ما وجود دارد و پیروی سینمای غربی است.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» در خاتمه این گفتگو افزود: ما نباید بگذاریم بیش از این باطل و هجو گویی در سینما، جای حق را بگیرد و به مدیران سینمایی هشدار می دهیم که هرچه سریعتر تدبیر جدی و اساسی برای احیای هنر انقلاب اسلامی در سینمای جمهوری اسلامی ایران داشته باشند؛ مسئولان ارشد باید با به کار گماردن نیروهای اصیل و متعهد انقلابی در رأس امور سینمایی و فرهنگی کشور کاری کنند تا رویه فعلی در سینمای ما از بین برود و ما بتوانیم با افتخار سینمای مان را به جهانیان معرفی کنیم.

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۵:۴۷
    0 0
    بسیار دقیق و درست می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.