سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

قاسمی جامی به سینماپرس خبر داد؛

در حال مقدمات تولید یک سریال با محوریت جوانان و آرمان ها برای پخش در هفته دفاع مقدس هستم

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما و تلویزیون از تولید یک سریال ارزشی برای پخش در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: فیلمنامه این سریال که نگارش آن مدتی است به پایان رسیده، جوانان و حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان محور اصلی داستان خود قرار داده و امیدوارم که بتوانیم آن را در هفته دفاع مقدس به پخش برسانیم.

کارگردان فیلم سینمایی «پیتزا مخلوط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طرح این سریال مدت ها در ذهن من بود و بعد از ساخت فیلم سینمایی «پی ۲۲» زمان بیشتری برای تمرکز روح این طرح داشتم و مدتی است که نگارش فیلمنامه را به پایان رسانده و با واحد بسیج سازمان صدا و سیما برای تولید این سریال وارد گفتگو و رایزنی شده ام که خوشبختانه فیلمنامه نظر مساعد آن ها را جلب کرده و به زودی طی یکی دو هفته آینده وارد مرحله جدی پیش تولید خواهیم شد تا برای پخش سریال در ایام هفته دفاع مقدس مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این سریال تلویزیونی در حال حاضر در ۱۳ قسمت آماده ساخت است اما ما بالاجبار بایستی بخش هایی از آن را حذف کرده و فیلمنامه را به صورت موجزتر آماده سازی نماییم تا پخش آن ظرف یک هفته به پایان برسد.

قاسمی جامی با بیان اینکه این سریال تلویزیونی یکی از معدود آثار دفاع مقدسی خواهد بود که می تواند استقبال بسیار گسترده جوانان را در زمان پخش در پی داشته باشد اظهار داشت: متأسفانه امروزه شرایطی در جامعه ما و به خصوص در سینما و تلویزیون به وجود آمده که باعث شده جوانان چندان توجهی به آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس نداشته باشند اما به دلیل آنکه داستان این سریال در مورد دختری است که دوران نوزادی اش با جنگ توأمان بوده و ۸ نفر در آن زمان وی را از جنگ نجات می دهند به طور عمده به مشکلات امروزه جوانان نیز خواهیم پرداخت. در واقع شخصیت اصلی قصه ما در موقعیت های متفاوتی قرار می گیرد که مرتبط با دوران دفاع مقدس و آدم های آن دوران است که امروزه به آسیب های جدی جسمی و روحی دچار شده اند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: هنگام نگارش فیلمنامه تمامی تلاش من بر این بود که فقط به صورت گذار از مشکلات متعددی که جوانان جامعه با آن درگیر هستند عبور نکنم و کنکاش جدی روی معضلات زندگی آن ها که بخش عمده ای از آن مرتبط با دوران جنگ است داشته باشم؛ چرا که معتقدم تمامی انسان ها در تاریخ زندگی می کنند و قطعاً برخی از مشکلات امروز زندگی آن ها می تواند مرتبط با مسائل تاریخی باشد.

وی افزود: شخصیت های این سریال همگی برای مخاطب جذاب و باورپذیر خواهند بود چرا که ما هیچ گونه اغراقی در شخصیت پردازی ها انجام نداده ایم و تمامی شخصیت ها برای مخاطبان باورپذیر خواهند بود.

کارگردان فیلم سینمایی «پی ۲۲» ادامه داد: علاوه بر این ها لحظه های ناب و پخش نشده ای از مستندهای جنگی نیز در بخش هایی از این سریال تلویزیونی گنجانده خواهد شد که خود به خود می تواند باعث اشتیاق مردم برای تماشای این سریال تلویزیونی باشد.

قاسمی جامی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: تلویزیون باید به عنوان آینه تمام نمای جامعه عمل کند تا بتواند مخاطب را به سمت خود بکشاند؛ ما برای جذب مخاطبان امروزی که در معرض هجوم ماهواره ها و شبکه های اجتماعی و امثالهم قرار گرفته اند بایستی دست به تولید آثاری جذاب و باورپذیر و مبتنی با فرهنگ ایرانی-اسلامی بزنیم که بتواند میل آن ها را برای دیدن برنامه های تلویزیونی بیشتر از گذشته نماید.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: هنوز هیچ عنوان قطعی برای اینس یرال تلویزیونی در نظر گرفته نشده و ما در پی یافتن عنوانی جذاب برای این اثر تلویزیونی هستیم؛ علاوه بر این قصد داریم که برای هرچه جذاب تر شدن سریال از چهره های مطرح سینما و تلویزیون برای بازی در این اثر بهره مند شویم.

گفتنی است؛ حسين قاسمي جامي متولد ۱۳۴۲ تهران، فارغ التحصيل مركز اسلامي آموزش فيلمسازي است. وي فعاليت هنري را در سال ۱۳۵۵ با فيلمسازي در كانون پرورش فكري كودكان آغاز كرد. وی تاکنون چندین اثر سینمایی از جمله: «تا مرز دیدار»، «چشم شیشه ای»، «زیر آسمان»، «پرواز روح»، «آزادی سرخ»، «زمزمه بودا» و... را ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.