دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

طی گفتگویی عنوان شد:

میرکریمی: یک میلیارد تومان هزینه بازسازی ساختمان خانه سینما کردیم! / سینماگران را فقط تشییع نمی‌کنیم، کمک هم می‌کنیم!

رضا میرکریمی در نشست رسانه‌ای سی‌و‌چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: در حالیکه طی روزها و ماه های اخیر عدم رسیدگی به وضعیت معیشت سینماگران با انتقاد شدید بسیاری از هنرمندان از صنوف مختلف خانه سینما همراه بوده است و نگاه منتقدین به اینکه خانه سینما فقط محلی شده است برای تشییع هنرمندان آن هم در هنگام مرگ و بی توجهی مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی به شأن سینماگران همراه است، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما از پرداخت هزینه یک میلیارد تومانی برای بازسازی ساختمان خانه سینما خبر داد!

به گزارش سینماپرس رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در پاسخ به سوالی که خبرنگار خبرگزاری ایسنا در خصوص انتقاد برخی از رسانه ها به انتخاب مدیر عامل خانه سینما به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: فکر می‌کنید این سایت‌ها چقدر مخاطب دارند؟! به هر حال مخالفِ زیادی خوب نیست ولی دو، سه مخالف، لازم است. اگر این‌ها نباشند تنور فضای تبلیغاتی جشنواره گرم نمی‌شود. باید از این دوستان تشکر کنم که هزینه ما را پایین آوردند و به تبلیغات ما کمک کردند بدون اینکه برای ما هزینه‌ای داشته باشد.

وی در ادامه این بحث در پاسخ به این سوال که  بعضی از منتقدان معتقدند به دلیل دبیری جشنواره جهانی فجر کمتر وقت کردید که به کار صنفی‌تان به عنوان مدیر عامل خانه سینما بپردازید. با این شرایط خودتان بگویید که چقدر توانستید برای کارهای صنفی خانه سینما وقت بگذارید؟ و اینکه خانه سینما چقدر در این جشنواره نقش خواهد داشت؟ نیز گفت: اتفاقا این دو به هم کمک می‌کند. اولا حجم بی‌انصافی‌ها خیلی زیاد است و بنای پاسخ دادن ندارم. در واقع من به عنوان مدیر عامل خانه سینما باید به هیأت مدیره خانه سینما و روسای صنوف پاسخگو باشم که آنان عملکرد مرا در خانه سینما می‌بینند پس خیلی هم بنای ارایه گزارش کار ندارم.

می‌گویند فلانی فوت کرد و شما فقط تشییع کردید اما خبر ندارند که چقدر کمک کردیم. الان روزی نیست که از معضل یکی از اعضای‌مان باخبر شویم و کسی را برای پیگیری نفرستیم یا کمک فوری نکنیم.

فقط می‌توانم اینجا بگویم که در مورد حمایت‌های فوری به اعضایی که آسیب پذیرند یا دچار مشکل یا بحرانی شده‌اند یا معضلات درمانی پیدا کرده‌اند، در طول سال گذشته حدود 500 درصد افزایش حمایت داشته‌ایم. به همین دلیل می‌گویم خیلی بی‌انصافی می‌کنند ولی اجازه ندارم اسم کسانی را که به آنان کمک می‌شود، بگویم.

همه فعالیت‌هایی که برای این کمک‌ها شده، ثبت شده و اسنادش در خانه سینما هست. هم هیأت مدیره به آن دسترسی دارد و هم مجمع عمومی خانه سینما.

در سال گذشته نزدیک یک میلیارد تومان هزینه عمرانی خانه سینما را داشتیم و 15 روز دیگر خانه سینمایی خواهید دید که کاملا تغییر کرده و بازسازی شده است.

البته همان روز اول گفتم که این مسئولیت را با اکراه پذیرفتم. اگر هیأت مدیره گزینه دیگری داشته باشد، بسرعت از واگذاری این مسئولیت استقبال می‌کنم.

نظرات

  • وحید ۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۵:۱۶
    0 0
    کاش منبع خبر را ذکر میکردید
  • ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۴
    0 0
    برادر تورا من می شناسم کمک در مخیره شما وجود ندارد
  • اعظم ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۰
    0 0
    در مورد اظهار نظر میرکریمی و دسترسی مجمع و هیات مدیره به اسناد کمک، تنها ضرب المثل معروف به ذهنم خطور کرد، که گفتن شاهدت کو، گفت ... اگر حمایت 500 درصدی هست، پس وضعیت معیشتی و درمانی هنرمندان سالخورده که بعضا خانه سینما فقط در تشییع پیکرشان، حضور داشتند، البته بنظر می رسد هزینه و خرج آقا زاده های باصطلاح هنرمند از تعویض ماشین گرفته تا کوچ به سمت محله های خوش ییلاق و هزینه های میلیاردی برای ساخت و ساز و میز و صندلیهای خدا تومن قیمت و... که معمولا فقط یک پنجم آن را اعلام می کنند، و ظاهراً مدیریت خانه سینما بعد از این همه هزینه های کرده و نکرده، قصد دارد در جهت اقتصاد مقاومتی، هزینه های تبلیغاتش را از تشییع این هنرمندان و ایجاد حواشی و بی توجهی به مسائل فرهنگی و هنری جامعه جبران نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.