شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

پس از تایید خبر سینماپرس صورت گرفت؛

واکنش‌ دستپاچه و فرافکنانه به حضور مجری «من و تو» در جشنواره جهانی فیلم فجر/ آیا دست اندرکاران جشنواره این مجری را نمی شناختند!؟

مجری من و تو

سینماپرس: به نظر می رسد مسئولان برگزاری جشنواره، سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخ قانع کننده تری نسبت به این بی توجهی ابراز نمایند. عادی جلوه دادن این موضوع بیشتر به یک فرافکنی می ماند آنچنانکه احتمالا اگر امروز جیسون رضاییان نیز در جشنواره دیده شود با این پاسخ قابل توجیه خواهد بود!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، شب گذشته در حالی که سینماپرس از حضور منصوره حسینی خبرنگار اتاق خبر شبکه بهایی- انگلیسی من و تو در محل کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داده بود، این خبر با واکنش سریع رسانه ها همراه شد و نکته جالب توجه جبهه گیری برخی رسانه های همسو با دولت یازدهم بود که سعی کردند حضور این فرد را که سالها مشغول به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آن هم به صورت کاملا مشهود بوده، اتفاقی کاملا عادی و در قالب باشگاه هواداران جلوه دهند و دلیل حضور وی را در تهران، استعفا از شبکه من و تو و ابراز ندامت از فعالیت در آن شبکه معاند دانسته اند.

در ادامه این واکنش ها نوبت به مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر رسید تا کاملا از حضور این شخص ابراز بی اطلاعی کرده و او را یک شخص عادی و تنها هوادار جشنواره عنوان نمایند؛ این واکنش در حالی صورت می گیرد که مشاهدات خبرنگار سینماپرس حاکی از استقبال برخی دست اندرکاران روابط عمومی جشنواره از این خبرنگار است.

در اطلاعیه ای که از سوی روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر به رسانه ها ارسال شده است آمده است:

«جشنواره جهانی فیلم فجر تنها مسوول مهمانان رسمی این رویداد است و در قبال حضور تماشاگران عادی تعهدی ندارد. روزانه چند هزار نفر از جشنواره بازدید می‌کنند و کنترل عدم سوء پیشینه این افراد امکان پذیر نیست. ضمنا هیچ کارت رسمی جشنواره در اختیار هیچ فرد غیرمرتبط قرار نگرفته است.»

این پاسخ که ضمن تایید ضمنی خبر حضور این خبرنگار، آن را تنها یک اتفاق عادی جلوه می دهد، بیشتر به یک فرافکنی می ماند آنچنانکه احتمالا اگر امروز جیسون رضاییان نیز در جشنواره دیده شود با این پاسخ قابل توجیه خواهد بود.

اما یک پرسش همچنان بی پاسخ است و آن اینکه استقبال و صحبت کردن دست اندرکاران روابط عمومی این جشنواره با همه هواداران عادی صورت می پذیرد و یا این اتفاق نیز کاملا تصادفی صورت پذیرفته است!

به نظر می رسد مسئولان برگزاری جشنواره، سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخ قانع کننده تری نسبت به این بی توجهی ابراز نمایند و قطعا مجری شبکه معلوم الحال من و تو در حالی که شناخته شده می باشد، نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای شناسایی توسط متولیان جشنواره جهانی فجر نداشته است!

نظرات

  • حسن لمسکی ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۳:۳۶
    0 0
    امام علی (ع ) می فرمایند توبه و پس از توبه فرد را نمی توان منتصب به فلان گروه و عمل گذشته نمود ایشان نیز مشمول این فرمایش گرانبها هستند (نگاه کنید به سیره پیامبر و تواریخ سیره ابن هشام و یا تاریخ طبری)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.