شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

چاری: «۱۷۵ غواص» اول خرداد در بوشهر کلید می خورد/ اکران «سال های حادثه» در گروه سینمایی هنر و تجربه

سعید چاری

سینماپرس: سعید چاری کارگردان جوان سینما از کلید خوردن جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «۱۷۵ غواص» خبر داد و گفت: این اثر سینمایی اول خرداد در بوشهر با حضور جمعی از برترین بازیگران سینمای ایران کلید می خورد.

کارگردان فیلم سینمایی «صداست که می ماند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از دلایلی که چندین بار زمان کلید خوردن این اثر سینمایی به تعویق افتاد حساسیت بسیار بالای سوژه بود و از آنجا که نهادها و دستگاه های مختلف نظامی و دولتی روی این فیلمنامه حساسیت بسیار بالایی داشتند ما با مشاوره و نظارت مستقیم افرادی از نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز اسناد انقلاب و دفاع مقدس فیلمنامه را بازنویسی کردیم.

وی ادامه داد: ثنا صادقی به عنوان فیلمنامه نویس «۱۷۵ غواص» خود به شدت روی این فیلمنامه حساسیت دارد و تحقیقات بسیار زیادی راجع به عملیات کربلای ۴ انجام داده و با تعداد کثیری از فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای نگارش این فیلم گفتگو داشته که از ماحصل این گفتگوهایی که انجام شده و تمامی آن ها تصویربرداری شده است یک فیلم مستند با عنوان «عملیات بزرگ» استخراج شده که پس از تدوین نهایی برای حضور در جشنواره های مستند عرضه خواهد شد.

چاری سپس با بیان اینکه تولید این اثر سینمایی دشواری های بسیار زیادی را به همراه دارد اظهار داشت: ما در این فیلم عملیات بزرگ کربلای ۴ را به تصویر می کشیم و در واقع بیش از ۸۰ درصد فضای فیلم فضای جنگی است و از این رو هماهنگی بین نهادها و دستگاه های مختلف برای ساخت این فیلم همچنان ادامه دارد و تهیه کنندگان فیلم در حال رایزنی هستند تا «۱۷۵ غواص» پس از کلید خوردن دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نشود.

این فیلمساز افزود: فیلمبرداری «۱۷۵ غواص» از بوشهر آغاز شده و سپس به ترتیب در آبادان، مازنداران، اصفهان و تهران فیلمبرداری خواهیم داشت و علاوه بر حضور بازیگرانی که پیش از این برای بازی در این پروژه سینمایی قطعی شده بودند یکی از چهره های سرشناس فوتبال کشور نیز به عنوان بازیگر در این فیلم برای اولین بار ایفای نقش خواهد کرد.

وی در ادامه این گفتگو تأکید کرد: تمرینات غواصی بازیگران این اثر سینمایی به پایان رسیده و پولاد کیمیایی، سیدجواد هاشمی، مجید حاجی زاده، فرشید نوابی، امیر زریوند، مجید شهریاری، حسین عابدینی و... مدت ها در استخری واقع در خیابان آزادی تهران در حال تمرینات غواصی زیر نظر شرکت «دریاکاو جنوب» بودند.

چاری ادامه داد: حضور دانیال عبادی که قرار بود ایفاگر یکی از نقش های اصلی این فیلم سینمایی باشد به طور کلی منتفی شده و حمید فرخ نژاد نیز احتمالاً در این فیلم ایفای نقش نخواهد کرد؛ اما قطعاً تعداد زیادی از چهره های سرشناس سینما و تلویزیون به زودی به جمع بازیگران فیلم اضافه خواهند شد.

کارگردان فیلم سینمایی «فیلسوف های احمق» سپس در پاسخ به این سوأل که آیا این اثر سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم مقاومت آماده خواهد شد اظهار داشت: این فیلم قطعاً نمی تواند در این جشنواره رونمایی شود چرا که «۱۷۵ غواص» نیاز به طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری زیادی دارد و مدت زمان زیادی صرف امور پس از تولید و گذراندن مراحل فنی آن خواهد شد؛ اما امیدواریم که شرایط حضور این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مهیا شود.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو به اکران یکی دیگر از آثار سینمایی اش با عنوان «سال های حادثه» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» خبر داد و گفت: این اثر سینمایی از اواخر اردیبهشت ماه در این گروه سینمایی رو پرده خواهد رفت و با توجه به اینکه داستان این فیلم مرتبط با حضرت امام (ره) است امیدوارم که بتواند با توجه به همزمانی اکران با ایام رحلت جانسوز این امام بزرگوار مورد استقبال مخاطبان واقع شود.

چاری ادامه داد: این اثر سینمایی پیش از این در جشنواره هایی همچون مقاومت و کودک و نوجوان حضور داشته و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان، منتقدان و اهالی رسانه روبرو شده است؛ داستان این فیلم در مورد پسرکی است که در یک روستا زندگی می کند و مشتاق دیدار با حضرت امام (ره) است و از همین رو به ایشان نامه می نویسند؛ همه اهالی روستا او را به سخره می گیرند اما در نهایت بهت و ناباوری امام (ره) به نامه این پسر بچه پاسخ می دهند و او را برای دیدار به جماران دعوت می کنند و این پسرک مشتاقانه برای دیدار حضرت امام (ره) به سمت جماران رهسپار می شود اما در میان راه با ضد انقلاب برخورد کرده و برایش اتفاقاتی می افتد...

گفتنی است؛ در خلاصه داستان فیلم ۱۷۵ غواص آمده است: عملیات «کربلای ۴» لو می‌رود و بخاطر این خیانت، لشگری که فرمانده ای آن را حبیب و حاج عبدالرضا بر عهده داشتند گرفتار عراقی ها شده و زمین گیر می‌شوند. در نتیجه این حرکت همه رزمنده‌ها شهید و مجروح شدند. در این حال حاج عبدالرضا می‌خواهد نیروهایش را به عقب برگرداند اما حبیب مجروحین را تنها نمی گذارد... سالها می‌گذرد و حبیب بر نمی‌گردد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر حاج حبیب توسط حاج عبدالرضا که اکنون رئیس تفحص است در یک گور دسته جمعی پیدا می‌شود که ۱۷۵ غواص دست بسته را که زنده به گور شده بودند به خاک وطن باز می‌گرداند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.