یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

صادق دقیقی: «چهل کچل» اواسط خرداد ماه در مازندران جلوی دوربین می رود/ جشنواره های داخلی ما را تحویل نمی گیرند!

صادق صادق دقیقی در نشست خبری فیلم سینمایی«تا آمدن احمد»

سینماپرس: صادق صادق دقیقی کارگردان سینما که مدتی است در حال پیش تولید جدیدترین اثر سینمایی خود در ژانر کودک است گفت: «چهل کچل» اواسط خرداد ماه در مازندران جلوی دوربین می رود و این روزها مشغول انتخاب بازیگران و سایر عوامل این اثر سینمایی هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمنامه این اثر سینمایی برای سومین بار متوالی بازنویسی شده و مدتی است که ما برای ساخت این فیلم درخواست پروانه ساخت کرده ایم که متأسفانه هنوز سازمان سینمایی پاسخ روشنی به ما در این زمینه نداده است.

وی ادامه داد: «چهل کچل» فیلمی در رابطه با نوجوانی است که پدرش در دوران هشت سال دفاع مقدس جانباز شده و حال روابط این فرزند با پدر خود ماجراهایی را شکل می دهد که بیشتر آن ها بر اساس کمدی موقعیت است؛ البته کلیت فیلم بر اساس داستان ها و ضرب المثل های فولکلوریک شکل گرفته و به جرأت می توان گفت که این فیلم اثری نوین را برای سینمای کشور به ارمغان می آورد.

صادق دقیقی سپس با بیان اینکه تولید این اثر سینمایی دشواری های زیادی را به همراه دارد اظهار داشت: ۹۰ درصد فضای فیلمنامه لوکیشن های خارجی است و در تمامی پلان ها ما بایستی شاهد بارش باران باشیم که این مسأله بسیار دشوار خواهد بود؛ به نوعی می توان گفت فضای فیلم ما شبیه «راشومون» ساخته آکیرا کوروساوا است و تاکنون در سینمای ایران ما شاهد چنین فضاهایی در فیلم ها نبوده ایم. بخش کوچکی از این فیلم نیز به صورت «فلاش بک» در جبهه و جنگ تولید می شود که ما شاهد تصاویری جدید از زمان جنگ خواهیم بود.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: بازبینی های اولیه لوکیشن های «چهل کچل» در روستاهای اطراف بابل انجام شده اما هنوز ما به هیچ قطعیتی دست پیدا نکرده ایم و قرار است طی ۲ هفته آینده بازبینی های جدیدی را از روستاهای دیگری اطراف بابل داشته باشیم و سپس لوکیشن فیلم را قطعی کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه جشنواره های داخلی ما را تحویل نمی گیرند اظهار داشت: متأسفانه برای فیلمسازان دغدغه مند نسبت به انقلاب و دفاع مقدس شرایطی به وجود آمده که چندان در ایران فیلم هایشان را تحویل نمی گیرند و از این رو مامجبور هستیم فیلم مان را برای حضور در جشنواره های معتبر جهانی آماده کنیم که قطعاً اشتقبال بسیار خوبی از آن صورت خواهد گرفت همانطور که برای فیلم «تا آمدن احمد» در جشنواره های داخلی اتفاقی صورت نگرفت و این جشنواره های معتبر جهانی بودند که جوایز متعددی را به آن اهدا کردند.

وی افزود: «چهل کچل» در صورت حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای رونمایی به جشنواره فیلم مقاومت ارسال خواهد شد اما قطعاً تا زمانی که آقای شجاع نوری مسئولیت جشنواره فیلم کودک را بر عهده داشته باشند ما دیگر فیلم هایمان را به این جشنواره ارسال نخواهیم کرد چرا که تجربه گذشته ثابت کرد که اصولاً ایشان با فیلمسازانی مانند ما دچار مشکل هستند.

صادق دقیقی سپس با تأکید بر اینکه در صدد هستیم از حضور عوامل حرفه ای برای تولید این فیلم استفاده نماییم گفت: تاکنون حضور پرهام دلدار و ونوس حسن کانلی در این اثر سینمایی قطعی شده و آنچه در نظر داریم این است که از آقای پرویز پورحسینی برای بازی در شخصیت جانباز دعوت به عمل آوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.