دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

همزمان با آغاز اکران فیلم در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

پورکیان: «خنده های آتوسا» فیلمی حرفه ای در سینمای ایران است/ اکران «گاهی» از ۱۵ اردیبهشت

امیر پورکیان

سینماپرس: امیر پورکیان تهیه کننده سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» گفت: این اثر سینمایی فیلمی حرفه ای در سینمای ایران است که در یک مدت زمان کوتاه فیلمبرداری شده و می تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «خنده های آتوسا» نوعی نوآوری در سینمای کشور ما محسوب می شود و من خوشحالم که به عنوان یک تهیه کننده سینما همواره در پی نوآوری هستم؛ انسان در هر زمانی در زندگی به دنبال خلق کردن و نوآوری است و اگر چنین چیزی وجود نداشت اصلاً «سینما» هم به وجود نمی آمد.

پورکیان ادامه داد: متأسفانه برخی به اشتباه بر این عقیده هستند که هرگونه نوآوری نوعی تجربه است در صورتی که «خنده های آتوسا» این را ثابت خواهد کرد با اینکه اثری خلاقانه و نوآورانه محسوب می شود به هیچ عنوان فیلمی تجربی نیست و یکی از حرفه ای ترین و منظم ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است.

این تهیه کننده سینما سپس با بیان اینکه «خنده های آتوسا» به دلیل پیش تولید بسیار قوی و سنگین اش توانست ظرف مدت کوتاهی فیلمبرداری شود اظهار داشت: هم عوامل این فیلم سینمایی از بازیگران گرفته تا صدابردار و فیلمبردار و عوامل فنی و حتی عوامل تدارکاتی و خدماتی یک ماه به صورت کامل مشغول تمرین برای ضبط این اثر سینمایی بودند و آموزش می دیدند که حتی یک ثانیه کاستی در کارشان تا چه میزان می تواند به ضرر فیلم تمام شود.

وی افزود: به عنوان مثال نیروهای خدماتی که باید در این فیلم از عوامل پذیرایی می کردند برنامه ریزی دقیقی داشتند و فی الفور کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دادند و همین ها باعث شد تا این اثر حرفه ای سینما ظرف مدت ۴ روز فیلمبرداری اش به پایان برسد و ما بتوانیم آن را در کتاب رکوردهای «گینس» ثبت کنیم.

پورکیان خاطرنشان کرد: «خنده های آتوسا» در واقع یک فیلم سینمایی نبود و برای تمامی دست اندرکاران اش مانند یک دانشگاه به حساب می آمد و خوشبختانه ما توانستیم با همراهی و همدلی گروه به بهترین شکل ممکن از پس تولید این فیلم برآییم.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا این اثر سینمایی می تواند توده های مردم را به سالن های سینما بکشاند اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد این باور غلط را دارند که فیلم هایی غیر از آثار رایج کلاسیک نمی تواند مخاطب عام داشته باشد. در صورتی که من معتقدم تولیدات آثار خاص هم می تواند به گونه ای باشد که نه تنها مخاطب آن ها را پس نزند بلکه از یک اثر معمول سینمایی هم بیشتر از آن استقبال کند؛ ما تا زمانی که فیلم مان را برای مردم بسازیم نباید دغدغه دیده شدن آن را داشته باشیم چرا که قطعا فیلم مردمی می تواند تحت هر شرایطی مخاطب خود را در سینما پیدا کند.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: زمانی که علیرضا فرید فیلمنامه «خنده های آتوسا» را برای مطالعه در اختیار من گذاشت به شدت مجذوب آن شدم و تصمیم گرفتم تا سریعاً شرایط ساخت فیلم را فراهم کنم اما متأسفانه فیلمنامه یک بار در شورای پروانه ساخت رد شد و مجدداً به دلیل اعتراض ما مورد بازخوانی قرار گرفت و در نهایت پروانه ساخت برای این فیلم صادر شد.

وی ضمن گلایه از وضعیت اکران فیلمش گفت: این اثر سینمایی مدت ها قبل باید اکران می شد اما متأسفانه شرایط بسیار بدی در سینمای ما وجود دارد که برخی از افراد مانند مافیا در نحوه پخش و اکران فیلم مداخله می کنند و از آنجا که ما جزو این مافیا نیستیم بدترین زمان ممکن برای اکران به فیلم مان تعلق گرفت که اغلب دانش آموزان و دانشجویان خود را برای امتحانات و کنکور و... آماده می کنند؛ اما ما سرمان را بالا می گیریم و به این افتخار می کنیم که فیلم مان در این زمان بسیار بد نیز فروش بالایی خواهد داشت.

پورکیان در پاسخ به این سوأل که برای تبلیغات این فیلم چه کارهایی انجام شده است گفت: مانند سایر فیلم های سینمایی ما تبلیغات محیطی و شهری برای اکران این فیلم در نظر گرفته ایم اما متأسفانه تبلیغات تلویزیونی نداریم و این به دلیل بی مهری مسئولان تلویزیون است که برخی از فیلم ها را مرتباً تبلیغ می کنند و از سوی دیگر برخی فیلم ها را نیز تحریم می کنند؛ اما در نهایت این مخاطبان هستند که به آن ها نشان می دهند از فیلم هایی که صدا و سیما حمایت نمی کند استقبال می نمایند.

وی در پایان این گفتگو از اکران یکی دیگر از آثار سینمایی اش در مقام تهیه کننده خبر داد و گفت: «گاهی» از ۱۵ اردیبهشت ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده می رود و امیدوارم که مخاطبان از این اثر سینمایی نیز به خوبی استقبال نمایند. ما  مدعی آن هستیم که فیلم مان با اینکه یک اثر کاملا سلفی محسوب می شود کیفیتش حتی به اندازه یک سر سوزن از فیلم های سینمایی دیگر کمتر نیست؛ از سوی دیگر در برخی از صحنه ها دوربین ابداعی ما که بدون هیچ لرزشی در دست بازیگران فیلم است به صورت ۳۶۰ درجه چرخش پیدا می کند و ما نه هیچ یک از عوامل پشت صحنه را می بینیم و نه نورپردازی هایی که برای فیلم انجام شده است که این نکته نیز یکی از مهمترین نکات قابل توجه فیلم ما محسوب می شود.

گفتنی است؛ باران کوثري، پژمان بازغي، امير جديدي، بهار نوحيان، حسام شجاعي، آزاده ميرزايي، فريبا آهنگ، اشکان مهري، و با هنرمندی محمدرضا فروتن همراه با استوارت دنيسون بازيگر و کارگردان انگليسي بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: مرجان، موسي، آتوسا، استوارت، شيلا، احسان، بهزاد، شيرين و دکتر طاهري همگي مسافران قطار تهران استانبول هستند...

ساير عوامل اين پروژه عبارتند از مدير فيلمبرداري: مرتضي غفوري، صدابردار: محمد شاهوردي، طراح گريم: الهام اطيابي، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، مجري طرح: هومن اطيابي، مدير توليد: فريبا سادات خليلي، دستيار اول کارگردان و برنامه ريز: مسعود حقي، مشاور رسانه ای: امین اعتمادی، عکاس: يوسف عبدالرضايي، منشي صحنه: مونا پيرايش، مدیر ارتباطات و بازرگانی: ایرج رحمانی، مسوول پشتیبانی: علیرضا آخوندان، جانشين توليد: حسين الماسي، تدارکات: عباس خديري، محصول موسسه خانه فيلم پروان.

نظرات

  • مسعود حسين زاده ۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۲۲:۳۲
    0 0
    از فروش عالى! اين فيلم مشخصه جناب آقاى تهيه كننده...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.