سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

لاجوردی: تکلیف پخش کننده «جشن تولد» مشخص شد/ نگارش دو فیلمنامه با موضوع استراتژیک

جشن تولد

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» که در دو بخش ملی و جهانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در رابطه با زمان اکران این اثر سینمایی گفت: به تازگی حوزه هنری پخش «جشن تولد» را بر عهده گرفته و امیدوارم که این اثر سینمایی پیش از ماه مبارک رمضان روی پرده سینماها برود.

کارگردان مستند «ایران هراسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «جشن تولد» نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فجر هیچ گونه تغییری نداشته و تنها برخی اصلاحات جزئی در رنگ و نور فیلم انجام شده است و ما هیچ مشکلی برای اکران این اثر سینمایی نداریم.

وی ادامه داد: امیدوارم با قطعی شدن زمان اکران، هر چه سریعتر این اثر سینمایی که برای مردم ساخته شده روی پرده سینماها برود و تمامی مخاطبان بتوانند این فیلم استراتژیک را در سالن های سینما به تماشا بنشینند.

لاجوردی سپس با بیان اینکه «جشن تولد» ابعاد جنایات تکفیری ها را در سوریه برای مردم بیش از پیش افشا کرده و نمایش می دهد اظهار داشت: قطعاً مردم از این اثر سینمایی استقبال خوبی خواهند داشت و ایام روحانی ماه مبارک رمضان می تواند به فروش فیلم کمک کرده و مردم مومن و روزه دار را به سالن های سینما بکشاند.

این فیلمساز تأکید کرد: تلاش کردم در این فیلم ظلمی که ظرف این چند سال بر ملت این سرزمین توسط گروههای تکفیری رفته است را در بستر یک فیلم سینمایی به تصویر بکشم. بحران و فجایع انسانی در سوریه بیش از آن چیزی است که در رسانه ها عنوان می شود و متأسفانه اغلب مردم سوریه در ناخوشی زندگی می کنند و مشکلات متعددی دارند که «جشن تولد» بخشی از این مصائب و مشکلات را به تصویر کشیده است.

لاجوردی سپس با اشاره به داستان این فیلم گفت: «جشن تولد» داستان خانواده ای اهل سوریه را روایت می کند که شب جشن تولد فرزندشان (رقیه) با حمله تکفیری‌ ها به دمشق و حرم حضرت زینب (س) مواجه می شوند و این باعث می شود تا به مقصد حرم حضرت زینب (س) به عنوان یک محل امن فرار کنند؛ آن ها در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

کارگردان مستند «چشمان بی خواب و بیدار» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه نگارش دو فیلمنامه با موضوع استراتژیک را در دست دارد اظهار داشت: یکی از این فیلمنامه های اثری اجتماعی است و دیگری نیز مربوط به وقایع سوریه است.

وی افزود: اینکه کدامیک از این طرح ها زودتر به مرحله تولید برسند هنوز مشخص نیست و تا حدود ۲ هفته آینده و پس از اتمام نگارش سیناپس اولیه تکلیف ساخت این آثار روشن خواهد شد.

گفتنی است؛ عوامل اصلی تولید این اثر سینمایی عبارتند از:  سرمایه گذاران: نصرت نوری، عباس فاتح  و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس،   کارگردان: عباس لاجوردی، تهیه کننده و مشاور کارگردان: مهدی فیوضی،   فیلمنامه نویس: محسن زمانی  (براساس ایده ای از عباس لاجوردی)، بازیگردان: احمد کاوری، مدیر تولید: حسّان الموحد، مدیر فیلمبرداری: فرهاد محمودی، تدوین گر: یعقوب غفاری، آهنگساز: سعید ذهنی،   صداگذاری و میکس: محمد امامی، صدابردار: اغید الصیداوی، طراح صحنه و لباس: علی مربی،   طراح چهره پردازی: داریوش صالحیان، مدیر ارتباطات: ولید درویش، مدیر تدارکات: حسن درویش، جلوه های ویژه میدانی: عظیم محمدی، جلوه های ویژه بصری: محمدرضا امامی، برنامه ریز و سرپرست گروه کارگردانی: سعید سعید پور،   دستیار اول کارگردان: محمد خیر دریب، دستیار دوم کارگردان: مسعود مبعثی، منشی صحنه: فرحناز خسرو آبادی،   دستیار اول فیلمبردار: اسماعیل واشقانی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: محمد نوربازیگران: علیرام نورایی  ـ  احمد کاوری  ـ  نادین خوری  ـ  علی صطوف  ـ  امیه ملص  ـ  ریمی سرمین  ـ  اوجا ابوالذهب  ـ  عبود عبدالله  ـ  ماسا زاهر  ـ  ولید درویش  ـ  نایا علّوش  ـ  شهِد عباس  و بازیگر خوردسال: عبدالله لبابیدی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.