یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

سینماگران؛ دیدنی یا شنیدنی! /۵

تهامی: سخنان آقای ایوبی خلاف مبحث «گفتمان» است/ نقد و نظر باعث پیشرفت و اعتلای سینما می شود/ نمی دانم به چه دلیلی برخی اینقدر از حرف شنیدن واهمه دارند!

کووروش تهامی*

کوروش تهامی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: تعجب می کنم که چرا رئیس سازمان سینمایی مخالف این هستند تا سینماگران حرف بزنند و دردهایشان را بیان کنند؛ این سخنان آقای ایوبی خلاف مبحث «گفتمان» است که نزدیک به ۲ دهه پیش در کشور مطرح شد و فکر نمی کنم که ایشان از لحاظ عقیدتی با این مبحث مخالفتی داشته باشند!

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در واکنش به مصاحبه اخیر حجت الله ایوبی با یکی از خبرگزاری های نزدیک به دولت و بیان مطالبی عجیب مبنی بر اینکه «سینماگران بیشتر دیدنی هستند تا شنیدنی! پس من فیلم‌هایشان را می‌بینم و بگذارید حرف‌هایشان را نشنوم، چون فیلم‌هایشان از حرف‌هایشان جذاب‌تر است» اظهار داشت: اگر در کشور و در تمامی حوزه ها گفتمان وجود داشته باشد باعث می شود تا بسیاری از مشکلات حل شده و همه نسبت به دردها و مشکلات یکدیگر آگاهی پیدا کنند و دست در دست هم داده و یک جریانی را به رشد برسانند.

وی با بیان اینکه نقد و نظر باعث پیشرفت و اعتلای سینما می شود اظهار داشت: آقای ایوبی باید بدانند اگر سینماگران مجبور نباشند، حرف نمی زنند؛ متأسفانه امروز وضعیتی در سینمای ما به وجود آمده که تمامی اهالی سینما از رشته ها و صنوف مختلف مجبور به حرف زدن شده اند و رئیس سازمان سینمایی هم باید به صورت منطقی حرف های این افراد را بشنود و برای برون رفت از مشکلاتی که گریبانگیر اهالی سینما شده تدبیر و چاره جویی نماید.

تهامی خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم اگر صاحب نظران سینما حرف ها و دغدغه های خود را بیان کنند و مسئولان سینمای کشور برای دردهای آن ها چاره جویی داشته باشند بعد از مدتی کوتاه اتفاقات بسیار خوبی در جامعه رقم خواهد خورد و ما دیگر شاهد شکوایه سینماگران نخواهیم بود.

بازیگر سریال تلویزیونی «تبریز در مه» تأکید کرد: اصولاً حرف زدن نوعی ارتباط برقرار کردن است و می تواند کینه ها و کدورت ها را از بین ببرد و باعث ایجاد روحیه امید و شادابی بشود، اما نمی دانم به چه دلیلی برخی اینقدر از حرف زدن و حرف شنیدن واهمه دارند.

این بازیگر سپس با تأکید بر اینکه فکر و ایده آقای ایوبی برای دیدن فیلم های سینماگران و نشنیدن حرف های آن ها زمانی می تواند خوب باشد که همه فیلمسازان از جناح های مختلف فکری و عقیدتی بتوانند سالانه حداقل یک اثر سینمایی تولید کنند اظهار داشت: اگر رئیس سازمان سینمایی این امکان را فراهم سازند تا فیلمسازان بتوانند به دور از خطوط قرمز و ممیزی های آینه تمام نمای جامعه باشند و اتفاقات روز جامعه و حتی کشورهای منطقه و جهان را در آثارشان مطرح کنند می توان گفت که ایشان بهترین نظر را دارند اما در زمانه ای که بخش اعظمی از اهالی سینما در بیکاری به سر می برند و امیدی به آینده ندارند نمی توان انتظار چنین اتفاقاتی را داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» در خاتمه این گفتگو افزود: قطعاً آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی کشور بیش از هر شخص دیگری به این مسأله واقف هستند که امروزه سینمای ما در شرایط بحرانی به سر می برد؛ به گونه ای که بسیاری از کارگردانان به جای آنکه در زمان تولید آثارشان تمامی وقت شان را صرف تولید فیلم کنند مجبور هستند درگیر حواشی زیادی همچون حضور سرمایه گذاران، مشکلات نظارتی و... بشوند و جایی برای حرف زدن و کار کردن آن ها باقی نمی ماند و این سازمان سینمایی است که باید با تدبیر این مشکلات را از سر راه اهالی سینما بردارد تا آن ها حداقل بتوانند بدون مخاطره مبادرت به تولید آثارشان کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.