سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

چرا ابوالفضل صفاری در سایه فیلمش را ساخت؟!

ابوالفضل صفاری

روزنامه سینما: ساخته قبلی این کارگردان«از تهران تا بهشت» سال گذشته در گروه سینمایی هنر وتجربه روی پرده رفت که با اقبال عمومی مواجه شد.

 ابوالفضل صفاری می‌گوید، تماشای زیباترین غروب دنیا را به تصویر کشیده است فیلم سینمایی «بی سایه» به کارگردانی ابوالفضل صفاری بعد از پایان فیلمبرداری این روزها در مرحله تدوین قرار دارد. به گزارش «سینما»‌، «بی سایه» عنوان سومین ساخته ابوالفضل صفاری است که بهمن سال گذشته و هم زمان با جشنواره فیلم فجر فیلم‌برداری آن در سکوت خبری آغاز شد.

 


 

 

ابولفضل صفاری در سایه فیلمش را ساخت

 

تمامی لوکیشن‌های این فیلم در شهر یزد بوده و قصه آن درباره مناسبات و روابط انسانی است. تصمیم مشخصی برای ارائه این فیلم به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گرفته نشده و به بعد از تکمیل مراحل فنی سرنوشت اکران عمومی یا ارائه فیلم به جشنواره فیلم فجر مشخص می‌شود. پژمان بازغی و روشنگ گرامی بازیگران اصلی این فیلم هستند و هر دو برای اولین بار است که با این کارگردان جوان سینمای ایران همکاری می کنند. «بی سایه»  پخش بین المللی هم خواهد داشت. و احتمال حضور این فیلم در جشنواره‌های جهانی هم وجود دارد که بعد از تکمیل مراحل فنی درباره تازه ترین ساخته ابوالفضل صفاری تصمیم گیری می‌شود. این فیلم بعد از فیلم‌های «انتهای زمین»‌که پدیده بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود و «از تهران تا بهشت» که جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف خارجی کسب کردند، سومین فیلم این کارگران محسوب می‌شود . ساخته قبلی این کارگردان«از تهران تا بهشت» سال گذشته در گروه سینمایی هنر وتجربه روی پرده رفت که با اقبال عمومی مواجه شد.

«بی سایه» به تدوین رسید

تدوین فیلم سینمایی «بی سایه» این روزها توسط ابراهیم سعیدی در حال انجام است. فیلم «بی سایه» سومین فیلم بلند سینمایی ابوالفضل صفاری است که زمستان سال گذشته جلوی دوربین رفت و این روزها مراحل فنی‌اش را پشت سر می‌گذارد. ابوالفضل صفاری کارگردان «بی سایه» در گفت و گو با «سینما» درباره شکل گیری ایده این فیلم گفت :‌ فیلم «بی سایه» سومین فیلم من است اما ایده ساخت آن از  زمان ساخت اولین فیلمم یعنی «انتهای زمین» در ذهنم بود تا این که با سجاد افشاریان نگارش فیلم‌نامه این فیلم را آغاز کردیم تا این که آذرماه سال گذشته پروانه ساخت این فیلم صادر شد و پیش تولید فیلم را آغاز کردیم.
تماشای زیباترین غروب دنیا
ابوالفضل صفاری کارگردان «بی سایه» در ادامه درباره شرایط ساخت فیلمش گفت: این فیلم در یک منطقه بیابانی ساخته شده و درباره خانواده‌ای است که مکان توریستی دارند و عده‌ای گردشگر قرار است زیباترین غروب دنیا را ببینند. برای این فیلم پیش تولید سختی داشتیم و لوکیشنی که می‌خواستیم پیدا نمی‌شد تا این که کاروانسرایی نزدیک مهریز پیدا کردیم و دکورهای اطراف آن ساختیم. صفاری در ادامه از بازی بازیگران این فیلم یاد کرد و گفت: در این فیلم نادر فلاح، پژمان بازغی، روشنک گرامی و محمد صادق یزدانی بازی کرده‌اند و به نظرم بازی قابل توجهی داشته‌اند.

یک فیلم متفاوت اجتماعی

صفاری در ادامه «بی سایه» را فیلمی متفاوت دانست و گفت: «بی سایه» فیلم خاصی است و به نظرم تجربه خاصی بود که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. از ویژگی‌های این فیلم این است که موسیقی آن در صحنه نواخته می‌شود و بخشی از پیش تولید ما مربوط به تولید موسیقی این فیلم بود.

صفاری با اعلام این که فیلمش محصول بخش خصوصی است گفت: دکتر اسدی و شرکت خودم در آلمان سرمایه‌گذاران این فیلم هستیم و از وام فارابی هم استفاده کرده‌ایم . هنوز برای نمایش این فیلم تصمیمی نگرفته‌ام. فیلم اولم پدیده جشنواره فجر شد اما «تهران تا بهشت» در جشنواره فجر 13 دقیقه سانسور شد و آخرین تجربه‌ تلخی بود صفاری در پایان اعلام کرد مایل به اکران گسترده فیلم «بی سایه» است و گفت: فیلم از «تهران تا بهشت» درگروه هنر و تجربه به نمایش در آمد و «انتهای زمین» هم قرار است در این گروه اکران شود. اما شخصا علاقمندم فیلم تازه‌ام علاوه بر گروه هنر و تجربه اکران گسترده هم داشته باشد.
دیگر عوامل :
دستیار اول فیلم‌بردار: مرتضی خان محمد، گروه فیلمبرداری: محمدرضا پرچ، احمد صادقیان، بهروز یشتایی، رضا نهاردانی، ‌مسئول دوربین: بهنام بذرافشان دستیار گریم: روناک رضایی‌نژاد،‌ دستیار صدا: امیر فیاضی،‌ گروه کارگردانی: بهزاد آزادی،‌اشکان صفاری ،‌گروه موسیقی: ‌پیتر پیر حسینلو،‌ یزدان یار، ‌دامون یعقوبی ،‌سینا کریمی، ‌پگاه طاهری، ‌دستیار تدوین: حسین عبدی، دستیار یک صحنه: البرز نیک پور، دستیار لباس:‌ مینو عاشوری، مدیر صحنه: رامین بدخشانی‌پور،‌ دستیار عکاس:‌ الناز امینی، ‌دستیار تدارکات : اسماعیل قاسم زاده، ‌عالی مردای،‌ دستیار تولید: ‌ابوذر اسدی، حمل و نقل :‌حسین پن آبادی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.