چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

با نمایش «دست‌های سنگی»

«رابرت دنیرو» در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ تجلیل می‌شود

رابرت دنیرو بازیگر سینمای جهان

سینماپرس: فیلم «دست‌های سنگی» رابرت دنیرو برای نخسیتن بار در جشنواره کن به نمایش درمی‌آ‌ید و به همین بهانه از این بازیگر تجلیل هم می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶  «دست‌های سنگی» ساخته جاناتان یاکوبوویچ را که یک درام روزشی در رشته بوکس است در بخش نمایش‌های رسمی به نمایش درمی‌آورد.

به این ترتیب رابرت دنیرو بار دیگر به جشنواره فیلم کن بازمی‌گردد و این فیلم نیز اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره کن تجربه می‌کند. این فیلم به بخش رسمی جشنواره اضافه شده و در بخش نمایش‌های ویژه اکران می‌شود.

جشنواره کن اعلام کرد این فیلم را به منظور تجلیل از رابرت دنیرو بازیگر مشهور سینما به نمایش درمی‌آورد.

دنیرو بازیگر «گاو خشمگین» در سال ۲۰۱۱ رییس گروه داوران جشنواره کن  بود و اکنون در این فیلم جدید بار دیگر در نقش یک کشتی‌گیر سابق جلوی دوربین رفته است. فیلم «دست‌های سنگی» برمبنای یک داستان واقعی از بوکسور پانامایی رابرتو دوران با بازی ادگار رامیرز ساخته شده است. دنیرو در این فیلم نقش مربی او ری آرسل را بازی ‌می‌کند که توانست این کشتی‌گیر را در دهه ۱۹۷۰ و ۸۰ به شهرت جهانی برساند. وی توانست در برابر بوکسور مشهور آن زمان شوگر ری لئونارد به موفقیت برسد. نقش این شخصیت را آشر خواننده بازی کرده است.

رابرت دنیرو در روز نمایش این فیلم در تاریخ ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت) در جشنواره کن حضور می‌یابد تا در عین حال شاهد نمایش فیلمش در «گراند تیه‌تر لومیر» باشد.

وی در این باره گفت: خیلی هیجانزده هستم که بار دیگر به کن باز می‌گردم و با فیلمی در این جشنواره حضور دارم که به آن افتخار می‌کنم. این فیلم فیلمی پیروزی‌بخش برای مردم است و امیدوارم با حضور دوستانم از سراسر جهان به تماشای این فیلم بنشینم.

«دست‌های سنگی» ساخته کمپانی واینستاین از ۲۶ اوت (پنجم شهریور) اکران جهانی خود را آغاز می‌کند.

رابرت دنیرو تاکنون در دو فیلم برنده نخل طلای کن حضور داشته است: «راننده تاکسی» ساخته مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۷۶ و «ماموریت» ساخته رونالد جاف در سال ۱۹۸۶. او دو جایزه اسکار در کارنامه دارد که اولی را برای «پدر خوانده ۲» ساخته فرانسیس فورد کاپولا در سال ۱۹۷۵ گرفته و دومی را سال ۱۹۷۵ برای بازی در «گاو خشمگین» اسکورسیزی دریافت کرده است.

ترجمه: مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.