چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

پیام تسلیت انجمن سینمای دفاع مقدس به مناسبت درگذشت یک هنرمند

مرحوم «کشن فلاح» تعهد و ارادت خود را به هنر متعهد انقلاب به اثبات رساند

فرید کشن فلاح

سینماپرس: در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما «فرید کشن فلاح»، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با صدور پیام تسلیتی با سینمای ایران اعلام همدردی کرد.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت هنرمند فقید، مرحوم فرید کشن ­فلاح، روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است؛ مرحوم فرید کشن­ فلاح از جمله هنرمندان توانمند و با دانشی بود که در عرصه سینما و تئاتر همواره خوش درخشید و با فعالیت مستمر خود در حوزه هنری و نیز حضور مؤثر و ماندگار در آثار سینمای دفاع مقدس، تعهد و ارادت خود را به هنر متعهد انقلاب به اثبات رساند.

بر این اساس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خود را موظف می­داند که این ضایعه را به خانواده معظم به ویژه برادر بزرگوار ایشان جناب آقای سعید کشن­فلاح، همچنین به جامعه فرهنگ و هنر ایران تسلیت بگوید.

گفتنی است، این هنرمند فقید پس از تحمل یک دوره بیماری، صبح روز سه­ شنبه 14 اردیبهشت دار فانی را وداع گفت.

فرید کشن ­فلاح متولد 1339 کرمانشاه بود. وی به تشویق مرحوم حسین قشقایی و برادرش سعید کشن ­فلاح به عرصه هنر وارد شد و فعالیت خود را با حضور در چند فیلم کوتاه آغاز کرد. او جزو معدود چهره ­پردازانی بود که به گریم پلاستیک آشنایی داشت و آن را تدریس می­کرد. این هنرمند سابقه بازی در 22 فیلم سینمایی را نیز در کارنامه خود داشت که 2 بار کاندید دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

فیلم­ های «کولی» به کارگردان علی شاه­ حاتمی، «شیدا» به کارگردانی کمال تبریزی، «معصوم» به کارگردانی داود توحیدپرست، «مرد عوضی» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، «سجده بر آب» به کارگردانی حمید خیرالدین، «مردی شبیه باران» به کارگردانی سعید سهیلی، «قله دنیا» به کارگردانی عزیزاله حمیدنژاد، «دکل» به کارگردانی عبدالحسن برزیده، «حمله به اچ 3» به کارگردانی شهریار بحرانی و «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد از جمله آثاری است که مرحوم فرید کشن­ فلاح به عنوان چهره ­پرداز در آن­ها حضور داشت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.