یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

بازیگر زن سینما: می‌خواهم در مترو جوراب فروشی کنم

مینا نوروزی فر

میزان: نوروزی فر گفت: یکی از آقایانی که زمانی در سینما جزو بچه ‌های صحنه بود، از 40 نفر از بچه‌های سینمایی کلاهبرداری کرد. از من هم ملکی به ارزش به 3 میلیارد تومان برد.

 مینا نوروزی فر بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ماه هاست که مشغول خانه داری هستم و از کارهای تئاتری و تلویزیونی هیچ خبری نیست. همین می شود که 30نفر از بانوان سینما که بیکار شده اند نامه می نویسند. من هم به دنبال این هستم که از مترو اجازه بگیرم و بروم داخل یکی از واگن ها دستفروشی کنم.


وی افزود: کار تنها برای یک عده خاص است و برخی از طریق دوستان خود مشغول می شوند، به همین دلیل برخی با بیکاری مواجه می شوند. در این میان عده ای می نویسند که دیگر نیکی کریمی توقع نقش عروس را ندارد. آنها نمی دانند این افرادی که اعتراض می کنند، در واقع نمی خواهند نقش یک دختر 18 ساله یا بازیگر اصلی را ایفا کنند. این افراد در واقع خواهان ایفای نقشی در جایگاه خود هستند.

بازیگر "اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند" ادامه داد: به دنبال راه اندازی شغلی برای هنرمندان بیکار هستم؛ زیرا این افراد آدم‌های محترمی هستند که بیکاری آنها را آزار می دهد. درهر شغلی به هر حال بیکاری وجود دارد اما ما نمی دانیم که چگونه تعریف کنیم که بازیگری هم شغل است. چرا برای آنها فکری نمی کنند؟ برخی تنها منبع درآمدشان همین بازیگری است.

وی ادامه داد: گاهی می بینیم عده ای وارد این کار می شوند که حتی این حرفه را نمی شناسند. اما به هر حال از طریق برخی رفاقتها وارد دنیای بازیگری و هنر می شوند. این درحالی است که امثال من مدتها در این حرفه فعالیت داشتند، بیکار هستند، البته من خودم کار تولید را هم با احتیاط انجام می دادم؛ زیرا ممکن بود پولش به من بازنگردد و نهایتا آخرین باری که با یکی از تهیه کننده ها در کار تولید همکاری داشتم آن فرد پول همه را خورد.

نوروزی فر گفت: 30 سال کار تلویزیونی انجام دادم و خود را یک بازیگر تلویزیونی می دانم. به نظرم تلویزیون از ما که در واقع کارمندانش هستیم باید حمایت می کرد که نکرد.

بازیگر" دنیای شیرین دریا" تصریح کرد: همسرم کارگردان است و متأسفانه او هم مشغول نیست. در واقع به این ترتیب امرار معاش به سختی انجام می شود. بخش زیادی ازاعتراض 30 خانم بازیگر هم به خاطر به سختی افتادن شرایط مالی و امرار معاش بود. این را هم باید بگویم یک بخشی از اموال من را کلاهبرداری کردند و یک بخش دیگری را هم که پس انداز کرده بودم، در دوران بیکاری از بین رفت.

نوروی فر ادامه داد: 2 سال است که درگیر کارهای کلانتری و دادگاه هستم. یکی از آقایانی که زمانی درسینما جزو بچه ‌های صحنه بود از 40 نفر از بچه های سینمایی کلاهبرداری کرد از من هم ملکی به ارزش 3 میلیارد تومان برد. این پول در واقع مربوط به ملک ما در فشم بود.  او بعد از کلاهبرداری در فیلم‌هایی همچون "پرویز"،" در دنیای تو ساعت است؟" و " احتمال باران اسیدی" مشارکت داشت که هم اکنون متواری است. او از بچه های سینمایی خانه، مغازه، ماشین و پول کلاهبرداری کرد. بیشترین کلاهبرداریش هم از من بود.

بازیگر"شور عشق"  ادامه داد: در حال حاضر کسی می تواند کار کند که خودش سرمایه گذاری کند و یا یکی از اطرافیانش در کارهای سینمایی باشند.

نوروزی فر گفت: آخرین باری که در فیلم به ایفای نقش پرداختم دریک فیلم کوتاه برای جمال شورجه درسال 94 بود و بعد از آن درهیچ کاری حضور نداشتم. من گاهی اوقات وقتی کارنامه کاریم را مرور می کنم، می بینم که کارهای خوبی زیادی در آن وجود دارد اما در این چند ساله اوضاع خراب شده و دیگر افرادی مثل من درکارها حضور ندارند. بیشتر بازیگران غیر حرفه ای حضور دارند که اتفاقا جایزه هم می گیرند.

این بازیگر خاطر نشان کرد: امیدوارم موضوعاتی همچون کلاهبرداری ریشه کن شود و فضای سالمی بوجود بیاید که نفس کشیدن در آن سخت نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.