جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

تهیه کننده «خنده های آتوسا» در گفتگو با سینماپرس؛

معنای «مافیا» در سینمای ایران را برای اولین بار به درستی متوجه شدم/ از سینمای «اریکه ایرانیان» به عنوان سرگروه فیلمم مچ گیری کردم!

امیر پورکیان

سینماپرس: امیر پورکیان تهیه کننده سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» گفت: همیشه وقتی صحبت از مافیا در سینمای ایران می شد دقیقاً نمی دانستم درباره چه مسأله ای صحبت می شود اما شرایط بسیار بدی که سر گروه فیلم «خنده های آتوسا» برای این فیلم ایجاد کرد باعث شد معنای «مافیا» در سینمای ایران را برای اولین بار به درستی متوجه شوم!

این تهیه کننده پرکار سینما که این روزها همزمان دو فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» و «گاهی» را روی پرده سینماها در حال اکران دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما اریکه ایرانیان به عنوان سر گروه فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» نه تنها هیچ کمکی برای فروش و اکران این فیلم نکرده بلکه با تمام توان در صدد زمین زدن فیلم است و می خواهد این اثر سینمایی هرچه سریعتر از روی پرده سینماها پایین کشیده شود.

وی ادامه داد: گویا برخی از سرگروه های سینمایی که با برخی از پخش کننده های فیلم ها بده بستان های زیادی دارند و به نوعی برای پخش و اکران فیلم های در سینمای کشور مافیا ایجاد کرده اند می خواهند با شکست دادن برخی فیلم ها در گیشه کاری کنند تا این آثار نتوانند کف فروش خود را حفظ کنند و سریع از پرده پایین کشیده شوند.

پورکیان سپس با بیان اینکه از سینمای «اریکه ایرانیان» به عنوان سرگروه فیلمم مچ گیری کردم اظهار داشت: سینما اریکه ایرانیان در حالی به مخاطبان فیلم «خنده های آتوسا» عنوان می کند که ظرفیت فروش بلیت برای این فیلم به اتمام رسیده که حتی یک پنجم ظرفیت سالن نمایش هم مبادرت به فروش بلیت نمی کند؛ من شخصاً وقتی که متوجه این قضیه شدم به عنوان یک مخاطب معمولی به این سالن مراجعه کردم و از خانمی که متصدی فروش بلیت بود تقاضای خرید یک بلیت کردم که ایشان گفتند فروش بلیت این فیلم تمام شده و بهتر است فیلم دیگری را تماشا کنید!

این تهیه کننده سینما افزود: بعد از اینکه من چنین مطلبی را از این خانم شنیدم خودم را معرفی کردم و خواستم که سالن مملو از جمعیت را به من نشان دهند که با ممانعت ایشان روبرو شدم و بعد از مدتی به اصرار زیاد توانستم وارد سالن شوم که در نهایت تعجب مشاهده کردم تنها ۱۵ نفر در سالن ۱۰۰ نفره این سینما نشسته اند و فیلم را تماشا می کنند و همین امر اعتراض شدید مرا نسبت به دروغ گویی مدیران این سالن سینما برانگیخت.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که نشان دهنده وجود یک مافیای بزرگ در سینمای ایران است اینکه برخی مدیران سالنها کاری می کنند که تمامی ظرفیت های سالن فروش رفته نشان داده شود.

پورکیان تأکید کرد: من قطعاً از عملکرد مدیران این سالن سینما به شورای صنفی نمایش که معتقدم افرادی سالم در آنجا حضور دارند شکایت خواهم کرد و امیدوارم که آن ها تکلیف مرا با این افراد روشن کنند و نگذارند که حق برخی از فیلم ها این چنین زائل شود.  

وی در بخش دیگری از این گفتگو به شرایط اکران فیلم «گاهی» اشاره کرد و گفت: این فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده رفته و شرایط اکرانش با «خنده های آتوسا» کاملاً متفاوت است و من هیچ مشکلی با فروش این فیلم ندارم و خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار بالایی هم از این فیلم که اولین فیلم سینمایی سلفی تاریخ سینمای ایران لقب گرفته صورت پذیرفته است.

گفتنی است؛ باران کوثري، پژمان بازغي، امير جديدي، بهار نوحيان، حسام شجاعي، آزاده ميرزايي، فريبا آهنگ، اشکان مهري، و با هنرمندی محمدرضا فروتن همراه با استوارت دنيسون بازيگر و کارگردان انگليسي بازيگران اصلي «خنده های آتوسا» هستند.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: مرجان، موسي، آتوسا، استوارت، شيلا، احسان، بهزاد، شيرين و دکتر طاهري همگي مسافران قطار تهران استانبول هستند...

ساير عوامل اين پروژه عبارتند از مدير فيلمبرداري: مرتضي غفوري، صدابردار: محمد شاهوردي، طراح گريم: الهام اطيابي، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، مجري طرح: هومن اطيابي، مدير توليد: فريبا سادات خليلي، دستيار اول کارگردان و برنامه ريز: مسعود حقي، مشاور رسانه ای: امین اعتمادی، عکاس: يوسف عبدالرضايي، منشي صحنه: مونا پيرايش، مدیر ارتباطات و بازرگانی: ایرج رحمانی، مسوول پشتیبانی: علیرضا آخوندان، جانشين توليد: حسين الماسي، تدارکات: عباس خديري، محصول موسسه خانه فيلم پروان.

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۹:۲۸
    0 0
    سينما اريکه واقعا بدسابقه است در اين زمينه ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.