جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶

توقعات هنرمندان از رئیس جدید رسانه ملی/ ۲

آب پرور: تلویزیون به عنوان تنها سلاح فرهنگی پرقدرت نظام نباید خزانه اش خالی باشد/ امیدوارم با تدبیر آقای عسگری مخاطبان از دست رفته به سمت رسانه ملی باز گردند

مسعود آب پرور کارگردان هوش سیاه

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون پس از انتصاب علی عسگری به عنوان رئیس جدید رسانه ملی گفت: شرایط مالی رسانه ملی به حدی وخیم است که نمی توان توقع چندانی از آقای عسگری داشت؛ آنچه مهم است اینکه تلویزیون به عنوان تنها سلاح فرهنگی پرقدرت نظام نباید خزانه اش خالی باشد و نهادها و دستگاه های مرتبط بایستی تدبیری جدی برای تزریق بودجه به این سازمان فرادولتی داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آن لاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه امروز واضح است اینکه چالش های پیش روی آقای عسگری نسبت به آقای سرافراز به عنوان مدیر مستعفی رسانه ملی بسیار پیچیده تر و جدی تر است؛ من شخصاً نمی توانم این را درک کنم که چگونه می شود تنها دستگاه مهم و بزرگ تبلیغاتی نظام که کارآیی گسترده ای در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... می تواند داشته باشد با مشکل بودجه روبرو است و هیچ نهاد و دستگاهی هم به این مسأله مهم توجه ندارد؟

وی ادامه داد: رسانه ملی را می توان به گونه ای توپخانه فرهنگی و تبلیغاتی پرقدرتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و متأسفانه سال ها است که خزانه این رسانه خالی است و قطعاً مدیران وقتی با بی پولی مواجه هستند نمی توانند هیچ کاری جهت رشد و ارتقای این رسانه تأثیرگذار و مهم انجام دهند.

آب پرور سپس با تأکید بر اینکه سلاحی که فشنگ برای آن تدبیر نشود چماقی بیش نیست اظهار داشت: من امیدوارم مسئولان ارشد فرهنگی و سیاسی کشور هرچه سریعتر تدبیر جدی و اساسی برای تزریق بودجه به سازمان صدا و سیما داشته باشند تا پس از آن بتوان برای آینده برنامه ریزی کرد.

کارگردان سریال تلویزیونی «هوش سیاه» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه رسانه ملی علاوه بر بی پولی این روزها سرمایه های اصلی خود یعنی مخاطبانش را از دست داده گفت: امیدوارم با تدبیر آقای عسگری مخاطبان از دست رفته به سمت رسانه ملی باز گردند؛ قطعاً تلاش های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی نیاز است تا خیل عظیم مخاطبانی که طی تمامی این سال ها از رسانه ملی رویگردان شده و به سمت شبکه های ماهواره ای فارسی زبان سوق پیدا کرده اند را بتوان مجدداً به سمت تلویزیون سوق داد.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: بازگرداندن مخاطبان به سمت رسانه ملی نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت است و قطعاً آقای عسگری باید با استفاده از مشاوران و صاحب نظران که تسلط و شناخت کافی در حوزه های رسانه، جامعه شناسی و... دارند بتوانند مجدداً کاری کنند که ما به ریل گذاری های ۲ دهه قبل که برای سازمان صدا و سیما تدبیر شده بود بازگردیم و تلاش جدی برای مقابله با شبکه های معاند ماهواره ای داشته باشیم.

آب پرور تأکید کرد: آنچه امروز بیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت است وقوع اتفاقات مثبت کلان فرهنگی توسط رسانه ملی در کل نظام و حکومت است و قطعاً گلایه ها و شکواییه هایی مانند اینکه بسیاری از برنامه سازان، تهیه کنندگان و کارگردانان طی این سال ها بیکار و خانه نشین بوده اند دردی را دوا نخواهد کرد؛ قطعاً زمانی که اتفاقات خوب در سازمان صدا و سیما در حال رقم خوردن باشد اگر بیکاران و خانه نشینان هم شایسته حضور شناخته شوند از آن ها دعوت به کار خواهد شد و امیدوارم که بهترین ها برای رسانه ملی و نظام در حال رقم خوردن باشد.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: من معتقدم ریاست قبلی سازمان صدا و سیما هم با چالش های جدی و اساسی مواجه بودند و به دلیل آنکه مانند بسیاری دیگر در جریان ریز عملکردهای مدیران سازمان نیستم قطعاً نمی توانم ایشان را داوری کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.