دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

توقعات هنرمندان از رئیس جدید رسانه ملی/ ۴

مهام: رئیس جدید رسانه ملی بیش از هر کاری باید در صدد جذب بودجه برای سازمان صدا و سیما باشد

علی مهام تهیه کننده سریال حانیه به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: علی مهام تلویزیون پس از انتصاب علی عسگری به عنوان رئیس جدید رسانه ملی گفت: مشکلات رسانه ملی تنها و تنها به دلیل کمبود بودجه است و از این رو رئیس جدید رسانه ملی بیش از هر کاری باید در صدد جذب بودجه برای سازمان صدا و سیما باشد و انجام این کار است که می تواند صدا و سیما را از بحران نجات دهد.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ایجاد تعامل با نهادها، دستگاه ها و اشخاص می تواند بودجه های هنگفتی را به سازمان صدا و سیما تزریق کند؛ این مسأله بسیار مهمی است که متأسفانه ما آن را همواره فراموش کرده ایم؛ قطعاً تلویزیون هر مقدار بودجه بیشتری در اختیار داشته باشد کارآیی اش بیشتر خواهد شد و می تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: برخی افراد همواره گله مندند که چرا در تلویزیون برنامه های خوب تولید نمی شود؛ این در حالی است که تولید برنامه خوب نیاز به وجود بودجه ای هنگفت دارد و زمانی که برنامه های سازمان با صرف کمترین بودجه تولید می شوند ما نمی توانیم انتظار تولید برنامه هایی را داشته باشیم که کیفیت خوبی داشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» سپس با بیان اینکه تزریق بودجه در سازمان صدا و سیما باید همراه با حفظ ارزش های نظام و انقلاب باشد اظهار داشت: رئیس جدید سازمان صدا و سیما باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند که برای آوردن بودجه به سازمان همواره حفظ ارزش های نظام را اولویت اصلی خود قرار دهند و نگذارند که نااهلان به سازمان نفوذ کرده و اهداف پلید خود را در سازمان پیاده سازی کنند.

مهام در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که به سرعت در حال رشد و تکثیر هستند بودجه های میلیاردی در اختیار دارند خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی «جم» که طی ماه های اخیر مبادرت به جذب برخی از چهره های هنری ایران شده است بودجه ای بالغ بر ۲۰ میلیون دلار برای هر سال در اختیار دارد اما صدا و سیمای ما حتی یک هزارم این شبکه ماهواره ای پول در اختیار ندارد و این مسأله برای ما خطرآفرین است.

این تهیه کننده ادامه داد: متأسفانه عادت بسیار بدی در بین ما باب شده است و مرتباً می خواهیم عملکرد مدیران و مسئولان را ضعیف نشان داده و خود را از هرگونه اتهامی مبری نشان دهیم که این روش بسیار غلط است؛ ما باید در سازمان صدا و سیما در پی ایجاد روحیه همدلی، وحدت و یکپارچگی باشیم تا از این رهگذر بتوانیم اهداف ارزشمند نشام مقدس جمهوری اسلامی را در بزرگترین و مهمترین رسانه کشور پیاده سازی کرده و جلوی نفوذ فرهنگی دشمنان را بگیریم.

وی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: نیم نگاهی به وضعیت تولیدات تلویزیون طی سال های نه چندان دور نشان می دهد که ما از منظر نیروهای متخصص، مدیران و... هیچ گونه کمبودی در سازمان صدا و سیما نداریم و این مشکلات بودجه ای است که مانع تولید آثار ماندگار، خوب و مخاطب پسند در تلویزیون شده است و رفع این مشکل اساسی نیاز به حمایت همه جانبه نهادها و دستگاه های فرهنگی و دولتی دارد تا ما به جای تحلیل رفتن سازمان صدا و سیما و ادغام شبکه ها با یکدیگر شاهد رشد و توسعه رسانه ملی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.