سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

واکنش ایوبی به اظهارات سخنگوی ارشاد درباره فیلم فرهادی

شورای پروانه نمایش مرجع اصلی تصمیم‌گیری درباره «فروشنده» است/ «فروشنده» را لایق اصلاحیه نمی‌دانم!

حضور حجت اله ایوبی در دومین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی گفت: فیلم «فروشنده» افتخار سینمای ایران شده است و اگر از من نظر بخواهند این فیلم را لایق اصلاحیه نمی‌دانم.شورای پروانه نمایش را مرجع اصلی تصمیم‌گیری درباره فیلم فروشنده

به گزارش سینماپرس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پس از بازگشت از جشنواره کن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سربلندی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم چرا که جشنواره کن مهم‌ترین جشنواره جهان است.

وی افزود: در سال ۶ هزار فیلم در جهان ساخته می‌شود که آرزو دارند که در کن حضور پیدا کنند چه برسد به آن که در آن جایزه‌ هم بگیرند؛ دریافت جایزه کن توسط آقای فرهادی و شهاب حسینی بزرگترین دستاورد سینمای ایران است. 

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: من در ۲ سال گذشته به علت دغدغه‌ کاری در جشنواره کن حضور نیافتم، اما امسال با توجه به این که رئیس جشنواره کن تغییر کرده بود بر خود وظیفه دانستم تا به جشنواره کن بروم با ایشان ملاقات کنم تا در آینده با جشنواره کن همکاری داشته باشیم. 

ایوبی در پاسخ به این سوال که چرا ما در کشور ایران جشنواره‌ای به اهمیت جشنواره کن نداریم، تصریح کرد: امسال سال شصت و نهم جشنواره کن بود؛ این که ما بخواهیم جشنواره‌ای به بزرگی و اهمیت جشنواره کن داشته باشیم قائدتاً زمان می‌برد. کشورهای دیگر هم که چنین جشواره‌هایی هم که دارند هنوز به پختگی و اهمیت جشنواره کن نرسیده‌اند. 

وی گفت: این جایزه دستاورد بزرگی است از این نظر که در حال حاضر بسیاری از کشورهای خارجی سعی می‌کنند که نام ایران و ایرانی را در جهان با فرهنگ مطرح نشود بلکه با جنگ و ترور مطرح شود. وقتی نام ایران با سینما و فرهنگ می‌آید جا دارد که خوشحال باشیم و افتخار کنیم. 

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آقای نوشابادی سخنگوی وزارت ارشاد در سخنانی چند روز پیش خود گفته بودند که فیلم فروشنده نیاز به اصلاحیه دارد آیا فیلم فروشنده اصلاحیه خواهد شد؛ خاطر نشان کرد: ما یک شورا داریم که چهره‌های مطرح کشور در آن حضور دارند به نام شورای پروانه نمایش، بنابراین من شورای پروانه نمایش را مرجع اصلی تصمیم‌گیری درباره فیلم فروشنده می‌دانم اما اگر شورای پروانه نمایش از من نظر بخواهد فیلم فروشنده را لایق اصلاحیه نمی‌دانم. 

ایوبی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم فروشنده تولید مشترک است؛ گفت: فیلم فروشنده تولید مشترک بود؛ تولید مشترک در سینما یعنی آوردن سرمایه‌ خارجی برای تولید فیلم‌هایی که نیاز کشورمان است. 

وی درباره دستاوردهای سفر خود به جشنواره کن بیان کرد: ارتباط‌های بسیار خوبی با رئیس جشنواره کن برقرار شد و ایشان چند وقت دیگر به ایران سفر خواهند کرد. در این سفر همچنین با تهیه کننده برجسته فرانسوی ملاقات داشتم؛ آنها بسیار مشتاق مشارکت در ساخت فیلم‌های ایرانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.