چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

امیرمهدی ژوله: مهران مدیری بی جهت با چیزی مخالفت نمی‌کند

ایده آل: درست است که مهران مدیری یک نام ویژه است که شما هر کاری کنید بازهم در کلیت ماجرا نام مهران مدیری در خاطر مردم می‌ماند اما این نقطه منفی کار نیست که روی آن زوم کنیم چرا که او اجازه دیده شدن به همه را می‌دهد.

امیر مهدی ژوله ژورنالیستی بود که در جوانی از طریق بهاره رهنما به پیمان قاسمخانی برای نویسندگی معرفی شد. چون قریحه طنز داشت و خوب می‌نوشت.به گزارش ایده آل او هم 14 سال است که در کنار مهران مدیری است و پا به پای او پیش می‌رود. او به تازگی بازیگر جدی دورهمی هم شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده. حرف‌های او از مدیری می‌تواند شناخت شما را از مدیری کامل‌تر کند.


امکان خاص برای نویسنده

مهران مدیری دست کم برای نویسنده‌ها یک امکان ویژه است. البته این برای هر کسی که در کارهای او حضور دارد،‌ هست اما فکر می‌کنم  برای نویسنده‌ها خاص‌تر باشد. او آدمی است که به متن خیلی اهمیت می‌دهد و همیشه به تو این امکان را می‌دهد که خلاقیت خود را نشان دهی. نویسنده هم همین را می‌خواهد؛ اینکه تلاشش دیده شود و شما در کارهای مهران مدیری در بهترین حالت ممکن دیده می‌شوید. من با مهران مدیری سال‌هاست که همکاری می‌کنم و از همان ابتدا آنقدر به من اعتماد کرد که اجازه داد ایده‌هایی را وارد کار کنم که در روند داستان ها حفظ شد. او هوشمندانه عمل می‌کند؛‌ یعنی می‌داند چه چیزی می‌تواند به کار اضافه شود و بی‌علت مخالفت یا موافقت نمی‌کند.
 

امیرمهدی ژوله: مهران مدیری بی جهت با چیز مخالفت نمی‌کند


استفاده درست و صحیح


درست است که بازیگری را به شکلی تجربه کرده‌ام اما نویسندگی یک کار منحصر به فرد است. من این را هم در کار مهران مدیری متوجه شده‌ام که او بهترین استفاده ممکن از یک نفر می‌برد؛ یعنی می‌داند هر کسی در کجا درخشش بیشتری خواهد داشت و اصلا این را نمی‌پذیرم که او تلاش می‌کند تا فقط خودش دیده شود یا یک بازیگر خاص را به عللی از جمله اینکه گل کرده است، از تیم کنار بگذارد. آنهایی که گل می‌کنند تنها به این علت می‌روند چون گل کرده‌اند و حالا می‌خواهند از موقعیت خوبی که برایشان رخ داده است، در جایی دیگری هم استفاده کنند. این یک انتخاب است ، ‌مثلا من انتخاب کرده‌ام کنار مهران مدیری و در کارهای او باشم چون به نظرم بهتر از این وجود نخواهد داشت. در تلویزیون، ‌مهران مدیری در طنز حرف اول را می‌زند  و بسیار باهوش عمل می‌کند و اگر کسی در کاری از او حضور ندارد که قبلا در تیم بوده است. قطعا کار مناسبی برای او وجود نداشته است. مهران مدیری استعداد آدم‌ها را می‌شناسد و آنها را درست و به جا خرج می‌کند.
 

امیرمهدی ژوله: مهران مدیری بی جهت با چیز مخالفت نمی‌کند


درک ارزش تلاش آدم‌ها

در همکاری با مهران مدیری، آدم از چند جهت پیشرفت می‌کند که مهم‌ترین آنها، ‌همان دیده شدن که مد نظر همه ماست، ‌اتفاق می‌افتد و این بخشی از دغدغه آدم را پوشش می‌دهد؛ ‌به همین علت شما روی خوب کارکردن تمرکز می‌کنید.

بنابرابن تلاش می‌کنید از موقعیتی که مهران مدیری مسبب آن بوده درست استفاده کنید. درست است که مهران مدیری یک نام ویژه است که شما هر کاری کنید بازهم در کلیت ماجرا نام مهران مدیری در خاطر مردم می‌ماند اما این نقطه منفی کار نیست که روی آن زوم کنیم چرا که او اجازه دیده شدن به همه را می‌دهد. در تمام دنیا و در تمام کارها هم همین است اما خود مهران مدیری این گونه نیست و ارزش تلاش آدم ها را خوب می داند.
 

امیرمهدی ژوله: مهران مدیری بی جهت با چیز مخالفت نمی‌کند
 

نگاه مسوولانه و موفق

من همراه مهران مدیری متوجه شدم چطور باید مسوولیت پذیر بود. مهران مدیری وقتی در راس کاری هست خیلی مسوولانه با آن برخورد می‌کند. از نظم همیشگی‌اش برای درست انجام دادن کارها استفاده  می‌کند و حواسش به همه حواشی و اخبار هست. او همیشه کارهایش را طوری جلو می‌برد که به مرور از آب و گل در می‌آیند. همیشه کارهایش استارت خاصی دارند و شوک اولیه را می‌دهند،  بعد شروع به پخته شدن می‌کنند.
او آنقدر باهوش و کار بلد است که بتواند ایده‌ها و نقاط قوت را پرورش دهد. کارگردان موفق همین است که ایده‌های خوب را شناسیایی کرده، بتواند از آنها بهره‌برداری کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.