یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

۸ تهيه‌كننده كليپ‌هاي مبتذل موسيقي دستگير شدند

جوان: هشت نفر از تهيه‌كنندگان كليپ‌هاي مبتذل موسيقي‌ كه كليپ‌هايشان در شبكه‌هاي معروف ضد انقلاب پخش مي‌شد، در تهران دستگير شدند.

عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران با تأييد اين خبر گفت: پرونده اين افراد در دادسراي فرهنگ و رسانه مورد بررسي قرار مي‌گيرد. به گزارش «جوان»، ظاهراً بازار رسيدگي به تخلفاتي كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي يك پاي ثابت آن هستند، داغ شده است. اكنون نوبت كليپ‌هاي ماهواره‌اي است تا سخنگوي نيروي انتظامي از برخورد پليس با سازندگان اين كليپ‌ها در شهر تهران خبر دهد. پخش كليپ خوانندگان داخلي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي پارسي زبان هميشه نقطه پر ابهامي براي بسياري از مردم بوده است. اينكه چگونه اين كليپ‌ها به دست شبكه‌هاي ماهواره‌اي مي‌رسد و از كانال‌هايي كه وجاهت قانوني ندارند، پخش مي‌شود. حالا پس از اخبار و حواشي مربوط به پخش آنونس‌هاي تبليغاتي فيلم‌هاي سينمايي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و رسيدگي قانوني به آنها، نوبت رسيدگي به تخلف پخش اين كليپ‌ها است. سردار سعيد منتظرالمهدي با اشاره به اينكه تخلف در حوزه ساخت كليپ‌ خوانندگان در حوزه فعاليت وزارت ارشاد قرار دارد، از رسيدگي به تخلف ساخت كليپ ماهواره‌اي در تهران خبر داده است.

او در گفت‌وگو با «تسنيم» در واكنش به موضوع ساخت كليپ‌هاي خوانندگان غيرمجاز در شهر تهران و پخش ‌آنها در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و نيز در خصوص چگونگي برخورد پليس با اين موارد گفته است: « مواردي از اين دست در حوزه كاري وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد و در صورت ارائه گزارش‌هايي از تخلف در اين موارد، پليس حتماً با متخلفان برخورد خواهد كرد.» به گفته سخنگوي نيروي انتظامي، پليس در صورت مواجهه با موارد اينچنيني، پس از انجام اقدامات اوليه، تشكيل پرونده قضايي و با حكم قضايي، با سازندگان اين كليپ‌ها برخورد قانوني انجام مي‌دهد. وي با اشاره به لزوم دارا بودن مجوزهاي لازم براي فيلمبرداري در اماكن عمومي نيز يادآور شده است: «فيلمبرداري در اماكن عمومي داراي ضوابط و مقررات خاصي است كه لازمه آن اخذ مجوز فيلمبرداري از مؤسسه ناجي هنر است و طبعاً پليس با كساني كه بدون مجوز اقدام به فيلمبرداري در معابر و اماكن عمومي كنند، برخورد خواهد كرد.» بر اساس اين گزارش، اين اولتيماتوم پليس به سازندگان كليپ‌هاي غيرمجاز در حالي است كه سازندگان اين كليپ‌ها از فضاي عمومي شهر تهران براي ساخت اين نماهنگ‌ها استفاده مي‌كنند و اين كليپ‌ها را كه غالباً داراي مفاهيم و ساختاري مغاير با فرهنگ عمومي است، براي پخش در اختيار شبكه‌هاي ماهواره‌اي قرار مي‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.