یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

آخرین‎خبرها از زمان‌پخش جام‌ملت‎های اروپا از تلویزیون

آرم شبکه سه سیما*

جام جم: شبکه سوم سیما یکی از بانشاط‌ترین و پویاترین شبکه‌های رسانه ملی است. این شبکه از سال ۱۳۷۲ یعنی ۲۳ سال پیش به واسطه رویکردی که به جوانان و ورزش داشته و دارد، جزو پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی بوده و هست.

در آستانه فصل گرم و فرارسیدن تعطیلات، جنب و جوش و برنامه‌سازی در این شبکه سرعت بیشتری به خود گرفته است. برنامه‌هایی از قبیل ماه عسل، پخش مستقیم جام ملت‌های اروپا، المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، رقابت‌های بین‌المللی بسکتبال، لیگ جهانی والیبال، لیگ فوتبال برتر کشور و بسیاری دیگر باعث شده که مدیر شبکه سوم سیما، دست پُر این شبکه را به ترافیک سنگین برنامه‌های متنوع، رنگارنگ و مخاطب پسند تشبیه کند.

سیدغلامرضا میرحسینی که خود از ورزشکاران رشته تکواندو آن هم با کمربند مشکی است، در مقام رئیس شبکه سه از برنامه‌های این شبکه در ماه‌های رمضان و تابستان سخن گفت.

آقای میرحسینی، امسال را برای شبکه ۳ چگونه می‌بینید؟

امسال را برای رسانه ملی و بخصوص شبکه سوم سیما، سال رونق ورزش‌های پربیننده و ترافیک پرحجم برنامه‌سازی می‌بینم. همچنین از روند صعودی برنامه‌سازی در این شبکه با توجه به وجود مشکلات مالی خوشحال هستم.

این ترافیک پرحجم از چه زمانی شروع شده و شامل چه برنامه‌هایی است؟

تقریباً از چند روز آینده فوتبال جام ملت‌های اروپا آغازشده و تا یک ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت، بینندگان شبکه، هر شبانه روز شاهد پخش سه رقابت فوتبال اروپایی خواهند بود. مسابقه اول از شبکه ورزش و ساعت ۱۷و۳۰ دقیقه بعدازظهر، رقابت‌های دوم و سوم از شبکه سه و در ساعت های۲۰ و۳۰ دقیقه و ۲۳ و۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و مشتاقان فوتبال تا یک و نیم بامداد مهمان این شبکه خواهند بود.

آیا حق پخش این رقابت‌ها پرداخت شده است؟

حق پخش فوتبال جام ملت‌های اروپا و رایزنی برای دریافت سیگنال‌های مربوط انجام گرفته و مردم عزیز می‌توانند فوتبال را به صورت زنده و مستقیم تماشا کنند. نه تنها حق پخش این رقابت‌ها پرداخت شده بلکه به عنوان یک خبرخوب باید بگویم تمام بدهی‌های مالی این شبکه تسویه حساب شده است.

این می‌تواند یک خبرخوش باشد. یعنی به جرأت اعلام می‌کنید این شبکه دیگر بدهی مالی ندارد؟

به جرأت اعلام می‌کنم تا پایان خرداد امسال، تمام بدهی‌های مالی شبکه سوم سیما صفر خواهد شد و این شبکه کاملاً و با موفقیت از بحران مالی خارج می‌شود.

به ترافیک برنامه‌ها برگردیم. به غیر از جام ملت‌های اروپا چه برنامه دیگری در جدول پخش شبکه دیده می‌شود؟

برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل را در پیش داریم. المپیک ریو از ۱۵ مرداد تا ۳۱ مرداد و پارالمپیک از ۱۷ شهریور تا ۲۷ شهریور برگزار خواهد شد. لذا شبکه سه برای المپیک ریو برنامه‌های خاصی را تدارک دیده است.

می توانید بیشتر توضیح دهید؟

همزمان با آغاز المپیک، روزانه سه ساعت در شبکه سه و شش ساعت در شبکه ورزش، برنامه پخش می‌شود. به عبارتی یک فضای هشت یا ۹ ساعتی المپیکی طراحی شده است و تمام رشته‌های قابل پخش المپیک به دو صورت زنده و ضبط شده با تحلیل‌های کارشناسی پخش می‌شود.

برای پارالمپیک چه برنامه‌ای پیش‌بینی شده است؟

در پارالمپیک به دلیل این‌که تعداد مدال‌ها بیشتر است، پوشش خوبی را شاهد خواهیم بود. این رقابت‌ها در نیمه دوم شهریور انجام می‌شود. لذا تیم رسانه‌ای المپیک ریو از مدتی قبل کار ضبط برخی تصاویر و مصاحبه‌ها را انجام داده و وظیفه پوشش خبری و گزارش‌های تولیدی از ریو را به‌عهده دارد.

شما به عنوان رئیس شورای تخصصی ورزش رسانه ملی چه خبر خوشی برای دوستداران رقابت‌های توپ و تور دارید؟

از ماه آینده رقابت‌های انتخابی بسکتبال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود. به عبارت دقیق تر از ۱۴ تیرتا ۲۰ تیر شاهد انجام این رقابت‌ها خواهیم بود. همچنین لیگ جهانی والیبال از ۲۳ تیر تا ۲۷ تیر در ایتالیا برگزار می‌شود. خبرخوش این‌که علاقه‌مندان این دو رشته پرطرفدار ورزشی که در سال‌های اخیر توفیقات فراوانی در سطوح مختلف بین‌المللی کسب کرده‌اند، می‌توانند به صورت زنده از شبکه سه و شبکه ورزش این رقابت‌ها را تماشا کنند.

به طور خاص می‌توانید برنامه‌های شبکه را برای رقابت‌های جهانی تیم ملی والیبال ایران بیان کنید؟

بله، روز ۲۷خرداد رقابت ایران و برزیل، ۲۹خرداد ایران و آمریکا، ۳۰ خرداد ایران و آرژانتین، ۳ تیرماه ایران و بلغارستان، ۴ تیر ایران و برزیل، ۵ تیر ایران و صربستان، ۱۱ تیر ایران و صربستان، ۱۲ تیر ایران و ایتالیا و ۱۳ تیر هم رقابت ایران و آرژانتین به صورت مستقیم پخش می‌شود. البته رقابت‌های نهایی هم از ۲۳ تا ۲۷ تیرماه پوشش داده می‌شود.

با این حجم برنامه ورزشی، آیا زمانی هم برای پخش برنامه‌هایی مانند سریال را خواهید داشت؟

به احتمال زیاد همین‌طور خواهد شد. از سوی مرکز نمایشی سیما، سریال‌هایی در دست ساخت است، اما هنوز معلوم نیست که برای ماه رمضان کدام‌یک به شبکه سوم اختصاص داده شود. سریال «چرخ فلک» یکی از آنهاست که شاید به شبکه سوم داده شود، اما قطعی نیست. با این حال تصور می‌شود فراوانی برنامه‌های ورزشی زمانی را برای پخش سریال باقی نگذارد. رخداد مهم ورزشی اعم از فوتبال جام ملت‌های اروپا، لیگ جهانی والیبال، المپیک و پارالمپیک ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و رقابت‌های بسکتبال، چهره شبکه سوم سیما را کاملاً ورزشی خواهد کرد. به این چند مورد باید آغاز لیگ برتر فوتبال کشور در مردادماه را هم افزود که این شبکه برای پخش تمام این موارد برنامه ریزی دقیق انجام داده است.

گویا زمان پخش فوتبال‌ها با اوقات شرعی ماه مبارک تداخل دارد، شبکه برای این مساله چه فکری دارد؟

شبکه سوم در ماه مبارک به دلیل همزمانی پخش زنده فوتبال جام ملت‌های اروپا، با ساعات شرعی مغرب، با پرهیز از پخش ادعیه و مناجات ایام ماه مبارک، فقط به پخش اذان اکتفا می‌کند. اما در جدول پخش برنامه بعد از ظهر شبکه، قرائت جزء به جزء قرآن کریم به صورت زنده از مرکز قم پخش خواهد شد.

برنامه سه شو گرچه برنامه موفقی است، اما آیا این برنامه با همین ریتم و شکل ادامه خواهد داشت؟

برنامه سه شو با شروع ماه رمضان خاتمه می‌یابد. اما به دلیل استقبال مخاطبان از آیتم‌های متنوع این برنامه، ساخت سری جدید آن به بعد از ماه مبارک موکول خواهد شد.

ماه عسل امسال، امیدآفرین و متفاوت

میرحسینی گفت: در ماه مبارک رمضان، برنامه ماه عسل مانند سال‌های قبل با اجرای آقای علیخانی اما با کیفیت‌تر برگزار می‌شود. این برنامه با رویکرد امیدآفرینی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی تولید خواهد شد. سوژه‌ها امیدبخش و بانشاط است. دکور، تیتراژ و میان برنامه‌ها تغییر کرده و اجرای مجری با ریتم تندتری خواهد بود. از پنج ماه قبل سوژه‌یابی و بحث‌های محتوایی آغاز و تاکنون بیش از ۶۰سوژه ماه عسلی رصد شده است. با برخی سوژه‌ها دیدار و مستندهایی ساخته شده و با نزدیک شدن به ماه مبارک به سوژه اصلی تبدیل می‌شوند. ماه عسل امسال بسیار پرمخاطب و اثرگذارتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.