دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

«من ناصرحجازی هستم» پرفروش‌ترین فیلم مستند

مستند من ناصر حجازی هستم

ایرنا: من ناصر حجازی هستم از بابت فروش فیلم های مستند در تاریخ سینمای ایران و همچنین عرضه در شبکه نمایش خانگی، پرفروش ترین مستند تاریخ سینمای ایران است.

من ناصر حجازی هستم ضمن فروش در سینماهای داخل و خارج از کشور و از سویی عرضه فیلم طی هفته جاری از طریق شبکه نمایش خانگی (نسخه DVD) در سراسر کشور و با توجه به قرارداد منعقد شده با ویدیو رسانه های مربوطه، توانسته با فاصله بسیار نسبت به دیگر مستندهای ساخته شده در تاریخ سینمای ایران رتبه نخست را از بابت فروش کلی به خود اختصاص دهد.


پیش بینی می شود این عنوان و رکورد بدین زودی ها شکسته نخواهد شد تا نام ناصر حجازی این گونه در تاریخ سینمای ایران ثبت شود. رقم کلی فروش بعد از عرضه فیلم در شبکه نمایش خانگی و ... اعلام خواهد شد.

اما فارغ از این عنوان، من ناصر حجازی هستم از بابت فروش در سینماهای کشور بعد از 'تهران انار ندارد' دومین فیلم تاریخ سینمای مستند ایران است.

تهران انار ندارد در سال 1388 با اکران در سینماهای آزادی، سپیده و کانون و همچنین برخی از شهرستانها به فروشی بیش از پنجاه میلیون تومان رسید اما من ناصر حجازی هستم فقط با 153 سانس توانست به فروشی نزدیک به چهل میلیون تومان برسد تا رتبه دوم را از این بابت به خود اختصاص دهد که البته این رقم در گروه سینماهای هنر و تجربه بیشترین و پرفروش ترین مستند بوده است.

این مهم در حالی به دست آمده که فیلم مدتی توقیف بود تا تعدادی از سانس های آن به دیگر فیلمهای گروه سینماهای هنر و تجربه داده شود و از طرفی بسیاری از مخاطبین آن که از علاقه مندان به ورزش فوتبال هستند، اطلاعات چندانی از نحوه اکران من ناصر حجازی هستم در سینماهای گروه مذکور نداشتند. ضمن آنکه گروه همواره در ارائه سانس برای فیلمهای مستند با محدودیت روبه رو بوده است که از این بابت نیز نباید با دیگر فیلمهای سینمایی هنر و تجربه و حتی سینماهای آزاد که برای هر فیلم بیش از 1000 سانس در نظر می گیرند ، قیاس شود.
خانه خدا محصول سال 1345 و شش قرن و شش سال و آتلان از دیگر مستندهای مطرح و پرفروش تاریخ سینمای ایران هستند.

من ناصر حجازی هستم سال قبل نیز در جشنواره سینما حقیقت موفق شده بود رکورد حضور تماشاگر را بنا بر اعلام خبر سایت جشنواره بشکند.

زمان این فیلم که حامی بیماران مبتلاء به سرطان موسسه خیریه بهنام دهش پور است ، در اکران سینمایی اش 108 دقیقه و در شبکه نمایش خانگی 165 دقیقه خواهد بود.

من ناصر حجازی هستم که با ایده های امیر رفیعی تهیه کننده و مجری طرح فیلم در اولین تجربه کاری اش و به کارگردانی نیما طباطبایی و سرمایه گذاری نیاز افشین کیا ساخته شده است، شهاب حسینی، بهرام رادان، پرویز پرستویی، مسعود رایگان، مهران مدیری، رویا تیموریان را با صدای رضا یزدانی همراه خود دارد.

سعید رمضانی نماینده خانواده حجازی در پروژه، مهدی مهرنیا تدوین گر مستند و خسرو نقیبی نویسنده متن آن هستند . ضمن آن که مهدی اکبریان پور صداگذااری فیلم و محمد خرمی نژاد آهنگسازی فیلم زندگی ناصر حجازی را انجام داده اند. مصطفی علمی فرد نیز دیگر تهیه کننده مستند است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.