دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

در پی اتهام خشونت دپ علیه همسرش

جنجال زندگی خصوصی «جانی دپ» زیان بزرگ دیزنی را رقم زد

جانی دپ*

سینماپرس: جنجال‌های هفته گذشته درباره زندگی خصوصی جانی دپ تاثیری منفی بر فروش «آلیس آنسوی آینه» گذاشت، تا «مردان ایکس: آپوکالیپس» به راحتی گیشه سینمای آمریکا را تسخیر کند.

به گزارش سینماپرس، فروش هر دو فیلم تازه‌وارد سینماهای آمریکا از نقدهای منفی منتقدان سینمایی ضربه خورد، در عین حال فیلم «آلیس آنسوی آینه» با اتهام امبر هرد به جانی دپ با آسیبی شدیدتر روبه‌رو شد.

به این ترتیب «مردان ایکس: آپوکالیپس» به کارگردانی برایان سینگر به راحتی از «آلیس آنسوی آینه» پیشی گرفت و با اختلافی بسیار بر صدر جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا تکیه زد. این فیلم در سه روز نخست تعطیلات پایان هفته منتهی به روز یادبود در آمریکا به فروشی برابر با ۶۵ میلیون دلار دست یافت. پیش‌بینی می‌شود که این فیلم تا پایان دوشنبه به فروشی برابر با ۸۰ میلیون دلار دست یابد. البته با تمام این تفاسیر «مردان ایکس: آپوکالیپس» هنوز هم از فروش ۱۱۰ میلیون دلاری قسمت قبلی «مردان ایکس» که سال ۲۰۱۰ در همین زمان از سال اکران شده بود، بسیار عقب‌تر است.

این فیلم ابرقهرمانی که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۸ میلیون دلار ساخته شده است، در سایر کشورها فروش خوبی دارد و این پایان هفته در ۷۹ بازار خارج از آمریکا به فروشی برابر با ۵۵.۳ میلیون دلار رسید. مجموع فروش جهانی فیلم تا روز دوشنبه به ۲۶۵.۸ میلیون دلار رسیده است. جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، جنیفر لارنس، نیکلاس هولت و اسکار آیزاک از جمله بازیگران «مردان ایکس:آپوکالیپس» هستند. در این قسمت از فیلم مردان ایکس هیو جکمن در نقش ولورین حضوری کوتاه دارد.

در حالیکه «مردان ایکس:آپوکالیپس» اندکی پائین‌تر از انتظارات ظاهر شده بود، محصول تازه و پرهزینه دیزنی کاملا در گیشه با شکست روبه‌رو شد. یکی از دلایل مهم شکست تجاری «آلیس آنسوی آینه» شاید نقدهای منفی منتقدان سینمایی درباره این اثر باشد. این فیلم در ۳۷۶۳ سالن سینما در سه روز نخست نمایش به فروشی برابر با ۲۸.۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. کارشناسان فروش امیدوارند که فروش این فیلم تا پایان روز دوشنبه به ۳۵ میلیون دلار برسد. این میزان فروش ۷۰ درصد کمتر از فروش ۱۱۶ میلیون دلاری «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی تیم برتون است که بهار سال ۲۰۱۰ اکران شد.

یکی از بدشانسی‌های بزرگ «آلیس آنسوی آینه» همزمان شدن اکران فیلم با جنجال شکایت امبر هرد بر علیه جانی دپ بود. این بازیگر به اعمال خشونت علیه همسرش متهم شده است و قاضی دادگاه موقتا حکم داده که او حق نزدیک شدن به امبر هرد را ندارد. از این جنجال نیز می‌توان به عنوان یکی از دلایل فروش ناامید‌کننده فیلم نام برد.

«آلیس آنسوی آینه» یادآور ناکامی دیگر فیلم دیزنی است که سال گذشته در همین زمان اکران شد. فیلم علمی‌تخیلی «سرزمین فردا» با نقش‌آفرینی جرج کلونی در پایان‌هفته منتهی به روز یادبود تنها ۴۲ میلیون دلار فروخته بود. در هر صورت کمپانی دیزنی که تا اینجای سال ۲۰۱۶ با ارائه فیلم‌های پرفروشی چون «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «زوتوپیا» و «کتاب جنگل» زودتر از هر کمپانی دیگری در تاریخ سینما از مرز فروش ۴ میلیارد دلار عبور کرده است، توان تحمل فروش پائین این فیلم را دارد.

در فیلم «آلیس آنسوی آینه» جانی دپ بار دیگر نقش کلاهدوز دیوانه را بازی می‌کند و میا واشیکوفسکا بازیگر نقش آلیس است. این فیلم با هزینۀ ۱۷۰ میلیون دلار و به کارگردانی جیمز بابین ساخته شده است.

در نقطه مقابل سینمای آمریکا، بازارهای خارجی از «آلیس آنسوی آینه» استقبال خوبی کردند. این فیلم در ۷۲ بازار به فروشی برابر با ۶۵ میلیون دلار رسید تا در سطح بین‌المللی صدرنشین فروش باشد. چین با ۲۷.۱ میلیون دلار بیشترین فروش فیلم در بازارهای خارجی را به نام خود ثبت کرد.

در این بین انیمیشن «پرندگان خشمگین» که از هفته گذشته در حال اکران است مجموع فروش جهانی خود را به ۲۲۵ میلیون دلار رساند. این فیلم در سینماهای آمریکا نیز سومین فیلم پرفروش پایان‌هفته بود.

جایگاه چهارم پرفروش‌های این پایان هفته در اختیار «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بود. این فیلم در چهارمین هفته اکران در ۳۳۹۵ سالن سینما به فروشی برابر با ۱۵.۱ میلیون دلار دست یافت و با مجموع فروش ۳۷۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ لقب گرفت.

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

۱

مردان ایکس:آپوکالیپس

۴۱۵۰

۱

۶۵

۶۵

۲

آلیس آنسوی آینه

۳۷۶۳

۱

۲۸.۱

۲۸.۱

۳

پرندگان خشمگین

۳۹۳۲

۲

۱۸.۷

۶۶.۳

۴

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

۳۳۹۵

۴

۱۵.۱

۳۷۲.۶

۵

همسایه‌ها ۲

۳۴۱۶

۲

۹.۱

۳۸.۳

۶

کتاب جنگل

۲۵۲۳

۷

۶.۹

۳۳۸.۴

۷

مردان خوب

۲۸۶۵

۲

۶.۳

۲۱.۷

۸

هیولای پول

۲۳۱۵

۳

۴.۲

۳۳.۹

۹

عشق و دوستی

۴۹۳

۳

۲.۴

۳.۴

۱۰

زوتوپیا

۵۷۲

۱۳

۸۳۱ هزار دلار

۳۳۵.۸

ترجمه: خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.