دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

پس از نمایش ۵۰ کیلو آلبالو؛

وزیر ارشاد عصبانی، شورای پروانه نمایش را پرپر کرد!

علی جنتی در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

سینماپرس: تغییرات شورای پروانه نمایش با دستور مستقیم وزیر ارشاد طی روزهای گذشته کلید خورده است و گزینه های حضور در این شورا در حال بررسی هستند.در این میان سازمان سینمایی منتظر تشکیل کمیسیون فرهنگی مجلس است تا در قدم اول نمایندگان مجلس حاضر در شورای پروانه نمایش تغییر کنند

در حالی که فیلم مانی حقیقی روز به روز پرفروش‌تر می‌شد، اعتراض‌هایی از گوشه و کنار به فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» وارد شد. این اعتراض‌ها قدم به قدم جدی‌تر شد و حتی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) یک پیاله آلبالوی فاسد را در اعتراض به اکران این فیلم به حجت الله ایوبی تقدیم کرد هر چند ایوبی سعی می کرد به آرامش از کنار این انتقادات بگذرد اما انتشار غیر رسمی صحبت‌های وزیر ارشاد در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، حواشی فیلم مانی حقیقی را وارد مرحله تازه‌ای کرد.


وزیر ارشاد در این دیدار گفته بود: «اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم اجازه ساخت و نمایش آن را نمی دادم.» صحبتی که از سوی وزارت ارشاد تکذیب نشد و مدتی بعد سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرد فیلم مانی حقیقی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی باید اصلاح شود. چند روز بعد از مصاحبه با وزیر ارشاد و انتقادات تند او از نمایش فیلم مانی حقیقی نارضایتی علی جنتی از برخی مدیرانش علنی شد.

*تغییرات کلید خورد

نخستین تاثیر این انتقادات در شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد دیده شد. این شورا طی هفته های جاری به عینه سخت گیر تر شده و چندین پروژه مهم از جمله فیلم های پیمان معادی و سعید آقاخانی را رد کرده است به جز این دو فیلمنامه شنیده می شود شورای پروانه ساخت نسبت به فیلمنامه های کمدی سخت گیر تر شده است. از آن طرف شورای پروانه نمایش هم محتاط تر از قبل شد و یکی از فیلم های امسال را غیر قابل نمایش اعلام کرده است. هر چند این سختگیری ها هم کارگر نیفتاد و چند روزی است برخی رسانه ها خبر از تغییرات در شورای پروانه ساخت و نمایش داده اند. هر چند پیگیری «سینما» حاکی از این است که با توجه به این که اعضای شورای پروانه ساخت دو ماه است حکم گرفته اند این شورا تغییر نمی کند و تمرکز تغییرات و جا به جایی طر روزهای آینده در شورای پروانه نمایش خواهد بود.

*در انتظار تشکیل کمیسیون فرهنگی

تغییرات شورای پروانه نمایش با دستور مستقیم وزیر ارشاد طی روزهای گذشته کلید خورده است و گزینه های حضور در این شورا در حال بررسی هستند.  هر چند به نظر می رسد چند چهره قدیمی شورای پروانه نمایش که سال هاست در این شورا حضور دارند در دوره جدید فعالیت شورا هم حضور داشته باشند.

منبع: مشرق
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.