دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

ابوالقاسم طالبی

جایزه شهاب حسینی به «کن» ارزش داد/ امیدوارم فیلم فرهادی دیاثتی را که می‌گویند نداشته باشد!

ابوالقاسم طالبی

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی تاکید کرد جایزه گرفتن شهاب حسینی به جشنواره کن اعتبار داد و درباره اصغر فرهادی و فیلم «فروشنده» هم نظرات خود را بیان کرد.

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما درمورد اکران فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» که جدیدترین ساخته‌ او ست اینگونه گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این فیلم اواخر شهریور ماه به نمایش عمومی در می‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که بازتاب فیلمش در اکران‌های خصوصی و نظراتی که از مخاطبان دریافت کرده به چه صورت بوده است، بیان کرد: کسانی که به تماشای فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» نشستند یا در رودربایستی که با من داشتند و یا اینکه واقعا نظرشان را گفتند نمی‌دانم، اما بعد از دیدن فیلم اعلام کردند این اثر برایشان جذاب و غافلگیرانه بوده است البته تذکراتی درمورد صدا ومسائل فنی داده‌اند که روی این نکات کار می‌کنیم.

طالبی درباره اکران‌های دانشجویی این فیلم نیز اینگونه خبر داد: علی سرتیپی به عنوان پخش کننده فیلم یک سری اکران‌های دانشجویی برای «یتیم‌خانه ایران» در نظر گرفته است و همچنین ظاهرا قصد دارد فیلم را در خارج از کشور هم به نمایش بگذارد، اما این موضوعات در حد و اندازه حرف است، ان شاالله در عمل ببینیم چه می‌کنند.

این کارگردان در بخش دیگر صحبت هایش و درمورد موفقیت فیلم سینمایی «فروشنده» در جشنواره کن فرانسه عنوان کرد: اصغر فرهادی کار خود را می‌کند و می‌خواهد در جوامع بین المللی بدرخشد. به نظرم ما باید اثر را نقد کنیم نه صاحب اثر را زیرا این اثر است که دیاثت یا دیانت را به نمایش می‌گذارد پس باید دید اثر فرهادی چه می گوید.

وی با اشاره به اینکه فیلم «فروشنده» را ندیده است، گفت: بنده اثر را ندیده‌ام، اما برای شهاب خیلی خوشحالم. او بازیگری است که لیاقت موفقیت های مختلف را دارد. در نظر من جایزه او به «جشنواره کن» ارزش داد و چیزی به ارزش های شهاب اضافه نکرد. باز هم می‌گویم در نظر من که خیلی به این جشنواره‌ها خوشبین نیستم جایزه شهاب حسینی باعث شد فکر کنم گاهی آنها هم نگاه دیگری دارند.

کارگردان فیلم سینمایی «نغمه» در پایان عنوان کرد:البته تاکید می‌کنم فارغ از موضوع فیلم باید اصغر فرهادی را هم درک کرد که تلاش می‌کند اکبر درام نویسی و کارگردانی سینمای ما باشد که انصافاً شایستگی هم دارد. حالا می‌گویند قصه اش شبیه فیلمنامه «حقایقی درباره لیلا دختر ادریس» است، اما نباید بگذاریم حسادت ما را از انصاف دور کند که فرهادی خیلی کارگردان‌تر و درام سینمایی نویس‌تر از آن نویسنده است. امیدوارم فیلمش دیاثتی را که می‌گویند نداشته باشد و ایران و ایرانی را خفیف نکرده باشد، البته که نقد کردن معضلات خفیف کردن نیست، ان شاالله که نقد اجتماعی باشد.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.