سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

برندگان جشنواره فیلم مدافعان حرم معرفی شدند

حاتمی‌کیا: قضاوت با چشمان همیشه بارانی تجربه تازه‌ای بود/ نسل فرزندان مدافع حرم تصویر می‌خواهند

حاتمی کیا

ابراهیم حاتمی کیا ضمن خواندن بیانیه هیات داوران نخستین جشنواره مدافعان حرم اعلام کرد: نسل فرزندان مدافع حرم فردا تصویر می خواهند و نه صرفا خاطره نگاری. باید ثبت کرد ولو در قاب های کوچک تلفن های همراه.

به گزارش سینماپرس، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، ابراهیم حاتمی کیا بیانیه هیات داوران را به شرح زیر قرائت کرد:

داوری درباره هنرمندی که جان گرو می گذارد و لحظه ای جان آفرین شکار می کند، قضاوت ساده ای نیست. داوری درباره هنرمندی که خیل مستندسازان، به توفیق الهی و همت بلند خویش برگزیده می شود تا پنجره ای بکشاید که از آن حیرتکده قال، حال ببینیم، قضاوت ساده ای نیست.

داوری در ایامی که هنوز خون گرم شهیدان مدافع حرم در جوش و شیدایی است، قضاوت ساده ای نیست. داوری با چشمان همیشه بارانی تجربه تازه ای بود. آخر مگر می شود فرزندان مظلوم زینب را دید و مانع جوشیدن این احساسات شد. واقعا قضاوت ساده ای نیست. آرزو داشتیم تصویری نزدیکتر و شفاف تر از فرزندان زینب ببینیم ولی می دانیم که آداب غربت غریبان این پهلوانان قافله، در سایه بودن آنهاست و باید تا فجر پیروزی منتظر خورشید بمانیم.

آرزو داشتیم پرداختی نخبه تر و تحلیلی تر از این کارزار که جنگی نیابتی است، ببینیم، ولی می دانیم که تک تیراندازان کج اندیش سفیانی فرصتی برای این تامل نمی دهند و عرصه همچون دوران مقدس بر جوانان تازه نفس و با غیرت و شیدا هموارتر است.

آرزو داشتیم رنگین کمان طیف های مدافع حرم را می دیدیم ولی بعضی را غریبانه غایب دیدیم.

خدا کند آنها ثبت شده باشند و روزی از گنجه مصلحت خارج شود. ما می دانیم مدافعان سلحشور حرم دلمشغولی های ریادی دارند، ولی بارها خودشان درباره تجربه مدافعان حرم دوران مقدس که اذعان به کم بهایی کرده اند. عزیزان مدافع حرم نسل فرزندان مدافع حرم فردا تصویر می خواهند و نه صرفا خاطره نگاری. باید ثبت کرد ولو در قاب های کوچک تلفن های همراه.

هیئت داوران اولین جشنواره مدافعان حرم بر آستان عزم همه فیلمسازانی که در این مسیر گام نهادند، بوسه می زند و ان شاءالله این حرمت گذاران مصور عزمشان مقبول حضرت حق قرار گیرد.

معرفی برندگان جشنواره فیلم مدافعان حرم

در این بخش از مراسم برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش کلیپ‌ دیپلم افتخار بهترین کلیپ به «موج دریا» به کارگردانی جواد مزدآبادی اهدا شد. تندیس جشنواره برای بهترین کلیپ نیز به «لبیک» به کارگردانی محمد و حسین بوشهری اعطا شد. همچنین لوح تقدیر دبیرخانه جشنواره بنا به پیشنهاد هیات داوران به حامد زمانی تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش آثار مستند نیز پنج اثر زیر را جهت تقدیر معرفی کردند. دیپلم افتخار جشنواره به روح‌الله رفیعی کارگردان فیلم «خالد و مجتبی» اهدا شد. دیپلم افتخار دیگر جشنواره نیز به ناصر نادری تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «رد پای فرشته» تعلق گرفت. همچنین جایزه ویژه هیأت داوران به محمد هادی نعمت‌اللهی کارگردان فیلم «فرمانده» داده شد. تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی نیز به وحید فراهانی کارگردان فیلم «بی‌جی» اهدا شد. تندیس بهترین فیلم جشنواره به فیلم «پل» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی امیرحسین نوروزی اعطا شد. همچنین تندیس جشنواره و جایزه ویژه دبیر جشنواره بنا به پیشنهاد هیات داوران به مجموعه آثار محسن اردستانی رستمی تعلق گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.