چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

آقایان ایوبی و میرکریمی! به داد «پرویز صبری» برسید/ گلایه های شدید فرزند کارگردان سینما از مسئولان سینمایی و خانه سینما

پرویز صبری

سینماپرس: بابک صبری فرزند پرویز صبری کارگردان سینمای ایران ضمن گلایه شدید از مسئولان خانه سینما و سازمان سینمایی از وخامت شدید اوضاع پدرش بعد از تصادف خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: پدرم پرویز صبری حدود ۵ ماه قبل در تصادف دچار فلج مغزی شد و بعد از مدت ها بستری بودن در بیمارستان مجبور شدیم وی را به آسایشگاهی در وضعیت اسفبار حوالی شهریار منتقل کنیم و در حال حاضر نیز هیچ سطح هوشیاری ندارد و نکته قابل تامل این است که تا تاکنون هیچ یک از مسئولان سینمای ایران و هنرمندان سینما حتی برای یک بار هم که شده حالی از این هنرمند پیشکسوت که آثار مطرح و ماندگاری در حوزه سینمای کودک و نوجوان همچون: «عیالوار»، «شنگول و منگول» و... را ساخته است نپرسیده اند و فقط اکبر سنگی و داریوش بابائیان جویای احوال پدرم بودند و به دیدار وی آمدند. 

وی در ادامه انتقادهایش افزود: پرویز صبری حق زیادی بر گردن سینمای ایران و هنر این مرز و بوم دارد و شعرهای ماندگاری نیز در حوزه کودک سروده است که همچنان در بسیاری از آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: طی این ماه ها بارها به خانه سینما مراجعه کردم و وضعیت پدرم را برایشان شرح دادم و درخواست مساعدت کردم اما مسئولان خانه سینما و کانون کاگردانان کوچکترین همکاری و پیگیری در خصوص درمان پدرم انجام نداده اند و حتی به درخواست بنده جهت انجام بیمه تکمیلی برای این کارگردان سینمای ایران جواب رد دادند.

صبری اظهار داشت: تنها منبع درآمد پدرم در حال حاضر فقط حقوق بازنشستگی وزارت ارشاد با مبلغ بسیار ناچیزی است و من صحبتم با مسئولان سینمایی و خانه سینما این است که مگر پرویز صبری هنرمند و کارگردان سینمای ایران نیست؟ فقط این دوستان راهکاری به ما بدهند که ما به کجا باید مراجعه کنیم و چه کنیم!

وی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: روز گذشته مصاحبه ای از سوی آقای بابائیان خواندم که وی در این گفتگو اشاره داشت که عواید حاصله از فروش «ننه نقلی» برای درمان کارگردان پیشکسوت سینما اختصاص می یابد که امیدوارم این اظهارنظر آقای بابائیان شعاری نبوده و فقط برای تبلیغی جهت فروش بیشتر فیلم سینمایی «ننه قلی» نباشد!

وی در پایان از مردم هنر دوست سینمای ایران خواست تا در این ماه رمضان برای سلامتی پرویز صبری دعا کنند تا هر چه زودتر بتواند سلامتی خودش را به دست آورد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.