شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

تدوین «شاخ کرگدن» به اتمام رسید/ محسنی نسب: به هیچ عنوان به حضور در جشنواره فجر فکر نمی کنم!

شاخ کرگدن

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینمای ایران که مدتی قبل فیلمبرداری جدیدترین اثر سینمایی اش را به پایان رسانده در رابطه با جدیدترین وضعیت این اثر سینمای گفت: تدوین «شاخ کرگدن» به اتمام رسیده و ما از ابتدای هفته آینده با یک گروه طراح جلوه های ویژه بصری کارهای این بخش را آغاز خواهیم کرد و احتمالاً ظرف یک ماه آینده این اثر سینمایی آماده نمایش خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «یاس های وحشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «شاخ کرگدن» فیلم بسیار خوبی از آب درآمده و من اطمینان دارم که این اثر سینمایی می تواند در سینمای اکشن ایران دست به یک جریان سازی بزند چرا که ما بسیار حرفه ای و هم طراز با فیلم های مطرح سینمای جهان کار خودمان را تولید کردیم و از این رو قطعاً این فیلم در اکران جهانی بسیار موفق خواهد بود و من این نوید را به تمامی مخاطبان جدی سینمای اکشن می دهم که اثری متفاوت و باورنکردنی را در سینما تماشا خواهند کرد.

وی سپس از انعقاد قرارداد پخش فیلمش با چندین کشور اروپایی خبر داد و گفت: احتمالاً پیش از آنکه «شاخ کرگردن» در ایران روی پرده برود ما تور اکران فیلم را در کشورهای اروپایی برقرار خواهیم کرد و در صورت توافق با سایر پخش کننده ها فیلم در کشورهای آمریکایی و آسیایی نیز به نمایش در خواهد آمد؛ از همین رو پس از انجام کارهای جلوه های ویژه این اثر سینمایی به ۳ زبان عربی، آلمانی و انگلیسی دوبله خواهد شد تا بتواند ارتباط بهتری را با مخاطبان جهانی خود برقرار کند.

محسنی نسب در بخش دیگری از این گفتگو ضمن گلایه از سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: «شاخ کرگدن» تماماً با سرمایه بخش خصوصی سینما تولید شده و رفتارهای تبعیض آمیزی که این روزها توسط مدیران سینمایی کشور باب شده است باعث شد تا این اثر سینمایی حتی نتواند از بنیاد سینمایی فارابی تجهیزات بگیرد چه برسد به اینکه بخواهند ریالی برای تولید این فیلم پر هزینه به ما کمک کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «کریستال» خاطرنشان کرد: «شاخ کرگدن» شرایط تولید بسیار دشواری داشت و ما در ۴ کشور ایران، ارمنستان، اوکراین و بلغارستان این فیلم را جلوی دوربین بردیم و توانستیم همکاری تعدادی از چهره های سرشناس دنیای بازیگری از ایران و خارج را داشته باشیم که قطعاً این امر به بهتر دیده شدن فیلم ما کمک شایانی خواهد کرد. اتری وسکانیان یکی از هنرمندان طراز اولی بود که در این فیلم ما را همراهی کرد و از سوی دیگر پژمان بازغی یکی از ماندگارترین و به یادماندنی ترین نقش های خود را در «شاخ کرگدن» ایفا کرده است.

وی ادامه داد: ما روز شنبه ۲۹ خرداد همراه با گروه فیلمبرداری به مدت ۴ روز راهی کشور بلغارستان خواهیم شد تا ضبط تصاویر انفجار خودروهای این فیلم را که برای بخش جلوه های ویژه نیاز داریم انجام دهیم که هیچ یک از بازیگران در این پلان ها محدود بازی ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین مرحله» در پاسخ به این سوأل که آیا مایل نیست فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد اظهار داشت: به هیچ عنوان به حضور در جشنواره فجر فکر نمی کنم چرا که جشنواره فیلم فجر نشان داده که از چه نوع فیلم هایی حمایت می کند و من صلاح می دانم که فیلمم را به اکران رسانده و سپس کار بعدی ام را کلید بزنم.

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو با انتقاد از وضعیت بازیگر سالاری در سینمای ایران گفت: شرایط اسفباری این روزها در سینمای کشور ما حاکم شده به نحوی که برخی از بازیگران دست چندم خود را سوپراستار سینما قلمداد می کنند و با درخواست رقم های بسیار سنگین از تهیه کنندگان آن ها را دچار شوک می سازند به عنوان نمونه در ابتدا قرار بود یکی از بازیگران مطرح نقش اصلی این فیلم را بازی کند اما برای حضور در این فیلم رقم عجیب ۵۰۰ میلیون تومان دستمزد را از من طلب کرد که این رقم فقط باعث خنده من شد و بعداً با پژمان بازغی که بازیگر بسیار حرفه ای و با اخلاقی است قرارداد امضا کردم و امیدوارم که مدیران سینمایی تدبیر جدی برای این قضیه داشته باشند.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: صدرا که سالهاست در خارج از کشور زندگی می‌کند و زمینه تحصیل را برای خواهرش بهار در خارج از ایران فراهم کرده است. صدرا تصمیم دارد در روز تولد بهار در سفری که انتظارش را می‌کشد بهترین هدیه را به وی بدهد ولی در مسیر فرودگاه ارمنستان تا هتل ربایندگان بهار را گروگان می‌گیرند.

در این فیلم بازیگرانی چون پژمان بازغی، اتری وسکانیان، رضا حیدری، انوشیروان محسنی، لادن قناد، شقلیق کفایی، ویکتوریا آنتابیان، آشوت وسکانیان، فرشید شفیعی، فرید کیانی و بابک نوری ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: محسن محسنی نسب، مجری طرح: اسماعیل حیدری، مدیر فیلمبرداری: منصور عبد رضایی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: غزل معصومی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح صنه و لباس: علی مربی، طراح گریم: محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی: حمید طالقانی: مشاور روابط عمومی:رامین قلندری، عکاسان: فهیمه فیروزبان و بابک نوری، طراح جلوه های ویژه: امین ظهراب بیگی، دستیار یک فیلمبردار: علیرضا خسرو آبادی، منشی صحنه: شیرین محسنی نسب، مدیر تدارکات:محست تیموری، دستیار دوم کارگردان: حسین ایران پور، گروه فیلمبرداری: حسین داس دار، جواد دریایی و حسن غفارپور، سینه موبیل: سید مصطفی مدنی، دستیار صدابردار: سهراب سمرقندی، دستیار جلوه‌های ویژه: ایمان ولی پور، مجریان گریم: محمد علیزاده و نسرین کلانکی، مسئول حمل و نقل و ترانسپورت: مجید عزیزی، گروه تولید و تدارکات: ساسان عزیزی و نوید عیسی پور.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.