چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

واکنش تهیه‌کننده «۱۷۵ غواص» به بودجه میلیاردی ساخت این فیلم

تسنیم: صالح شیخ رضایی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم «۱۷۵ غواص» گفت: تا امروز جز وعده هیچ چیزی از هیچ ارگان دولتی نگرفته‌ایم.

صالح شیخ رضایی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم «175 غواص» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اهمیت ساخت این فیلم سینمایی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و قصد ساخت کاری ارزشی، در کنار بازسازی عملیات کربلا 4، تحقیق و نگارش مفصلی انجام شد و به پایان رسید.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/04/01/139504011401349707964804.jpg

وی با بیان اینکه با طولانی شدن پیش تولید، هزینه فیلم بیش از پیش‌بینی‌ها می‌شود، افزود: فیلمنامه فیلم سینمایی «175 غواص» حدود 9 ماه به طول انجامید و فیلمنامه بارها و بارها بازنویسی شد. از شخصیتهای مختلف حاضر در عملیات، چه برادران ارتشی و چه سپاه مصاحبه و مشاوره‌های لازم گرفته شده است.

شیخ‌رضایی درباره پروسه انتخاب بازیگران فیلم نیز توضیح داد: در حال حاضر با برخی از بازیگران اصلی این فیلم قرارداد بسته شده است و پیش پرداخت‌ها از بودجه شخصی پرداخت شده است؛ بدون آنکه ریالی از جایی دریافت شده باشد.

وی با اشاره با این نکته که پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به نظر می‌رسد همه چیز به ورطه فراموشی سپرده شده است، گفت: آن عده که طعم شهادت را چشیدند، فرزندانشان هزاران هزاران حرف می‌شنوند که اینان سهمیه دارند و از شهادت پدرشان بهره می‌برند. عده‌ای دیگر هم که اسیر شدن و سالها با مظلومیت در اسارت، انواع و اقسام سختیها را متحمل شدند. در آخرین گام نیز شهدای غواص دست بسته را داشتیم که سال گذشته در جریان تفحص یافته شدند و فقط خدا می‌داند که چه بر سر آنان گذشته است و به چه شکل به شهادت رسیده‌اند.

تهیه‌کننده «175 غواص» افزود: اکنون حدود یک سالی است از تشییع 175 غواص می‌گذرد و ما خوشبختانه از همان ابتدای پارسال تصمیم گرفتیم فیلمی خوب و فاخر در شأن این عزیزان تهیه کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم تا یاد و خاطره این عزیزان را در این دوره عجیب زنده نگاه داریم که همه چیز به باد فراموشی می‌رود.

شیخ‌رضایی با بیان اینکه بساری مدعی‌اند این گروه فیلمسازی برای ساخت این فیلم بودجه‌ای میلیاردی از دولت گرفته‌اند، تاکید کرد: تا به امروز ریالی دریافت نکرده است.

وی درباره مشکلات تولید این فیلم سینمایی اظهار داشت: فیلم «175 غواص» قرار است به یکی از مهمترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس و به پاس داشتن شهدای غواص دست بسته عملیات کربلا 4 بپردازد. معمولاً هیچ تهیه‌کننده‌ای بودجه شخصی خود را برای ساخت فیلم‌های جنگی و دفاع مقدسی خرج نمی‌کند؛ اما ما با بودجه شخصی در حال تولید  این فیلم هستیم. البته در بدو کار برخی برای همکاری اعلام امادگی کردند. ما نیز مکاتبات زیادی با ارگانهای مختلف داشتیم؛ اما تاکنون جز وعده هیچ چیز دیگری عاید ما نشده است.

وی همچنین به ساخت یک مستند 35 دقیقه‌ای از تصاویر و صداهای ضبط شده شاهدان عملیات خبر داد که در برگیرنده وقایع و حواشی عملیات کربلا 4 است. 

شیخ رضایی با گلایه از دستگاه‌های حمایتی حوزه فرهنگ دفاع‌مقدس و با بیان آنکه حرفهایی که در این مدت درباره دریافت میلیاردی فیلم شایعاتی نقل شده است، گفت: واقعاً آزاردهنده و ناراحت‌کننده است. من اعلام می‌کنم که تا امروز جز وعده هیچ چیزی از هیچ ارگان دولتی نگرفته‌ایم. مثل همیشه وعده زیاد است؛ اما واقعاً آیا حق این شهدا همین است. چرا ساخت فیلم جنگی با موضوع دفاع مقدس در یک کشور انقلابی باید چنین سخت باشد. یعنی پس از گذشت سی سال باید همه چیز فراموش شود.

وی تصریح کرد: بدون کمک دولت این فیلم را به سرانجام می‌رساند و این در حالی است که در کشورهای دیگر برای ساخت فیلمی بر مبنای زندگی شخصیتهای بزرگ، بهترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار گروه فیلمسازی قرار می دهند اما در ایران به هنگام ساخت  فیلمی با موضوع جنگ، هزاران چوب لای چرخ آن می‌گذارند تا اثر به بدترین شکل ممکن ساخته شود.

تیهه‌کننده «175 غواص» گفت: ما در بخش خصوصی فیلم شهدا غواص را می‌سازیم و بعد از ماه رمضان تولید فیلم را کلید می‌زنیم؛  اما کاش به جای این که مدام پشت سر هم حرف زنیم و شایعه‌پراکنی کنیم و حواشی درست کنیم، همه با هم دست به  دست هم و با کمک و حمایت یکدیگر فیلمی فاخر برای شهدای غواص تولید کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.