دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

عملکرد بنیاد سینمایی فارابی از منظر سینماگران/۱

لیالستانی: بنیاد سینمایی فارابی مسیر خود را گم کرده است/ از مدیر ناکاربلدی مثل ایوبی چه انتظاری می رود؟!

حسین لیالستانی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فجر

سینماپرس: حسینعلی فلاح لیالستانی کارگردان سینما و تلویزیون کشور گفت: بنیاد سینمایی فارابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نیت خیر ساماندهی به تولیدات سینمای کشور بنیان نهاده شده و تمامی سینماگران در آن دوران امیدهای زیادی به این نهاد داشتند اما متأسفانه در حال حاضر بنیاد سینمایی فارابی مسیر خود را گم کرده است!

کارگردان فیلم سینمایی «عاشق فقیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال های سال است که بنیاد سینمایی فارابی در کشور ما فعالیت می کند اما ما همواره شاهد آن هستیم که برخی دست های پیدا و پنهان در سینما سر راه این بنیاد سنگ اندازی می کنند و همین امر انحرافات زیادی را در عملکرد این نهاد سینمایی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: سینمای ایران امروزه دست عده ای افراد خاص افتاده و این افراد از نزدیکان خود در سینما حمایت می کنند و ما هیچ حرفی هم نمی توانیم بزنیم چرا که متأسفانه در سینمای کشور ما هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد و به عنوان مثال حضور شخص حجت الله ایوبی بر مسند ریاست سازمان سینمایی کشور خود به تنهایی گواه متناقض بودن سیاست های سینمایی کشور است.

این فیلمساز در ادامه این گفتگو ابراز داشت: از مدیر ناکاربلدی مثل ایوبی چه انتظاری می رود!؟؛ ما از این مدیر که حکمرانی سینمای کشور را در دست دارد چه انتظاری برای بهبود وضعیت سینما می توانیم داشته باشیم؟ آقای ایوبی چه تاریخ و چه سابقه ای در سینما دارند که به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب شده اند؟؛ متأسفانه خانه از پای بست ویران است و انتخاب ها در سینمای کشور ما از اصل و اساس اشتباه است چرا که آقای ایوبی مهره خنثی ای است که با اشتباه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختیار سینمای ایران را در دست گرفته و البته خود این وزیر ارشاد هم چندان به امور فرهنگی و هنری آشنایی ندارد!

کارگردان فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» خاطرنشان کرد: سینمای ایران امروز به دست آدم ها بدی افتاده و مدیران زیر دست آقای ایوبی هم بسیار نادرست و اشتباه در سینمای ایران چیده شده اند!؛ امروز وضعیتی در سینمای کشور ما حاکم شده که مدیران سینمایی تنها از برخی سینماگران نزدیک به خود مرتباً تجلیل می کنند و با اعطای پول، کار، پست و مقام به آن ها می خواهند دهان شان را ببندند و اعتراضی به این وضعیت بغرنج نداشته باشند.

لیالستانی سپس با تأکید بر اینکه عملکرد ناصحیح مدیران سینمایی کشور باعث شده تا آرمان های ما در سینما گم بشود اظهار داشت: چرا مدیران سینمایی و به خصوص مدیران بنیاد سینمایی فارابی از فیلمسازانی مانند محمدحسین مهدویان برای ساخت فیلم های درخشانی همچون «ایستاده در غبار» حمایت نمی کنند؟؛ چرا این قبیل تولیدات سینمایی در کشور ما کم شده است؟ تمامی این ها بدان دلیل است که دست های پنهانی در سینمای کشور قصد دارند برای همیشه ارزش ها و آرمان ها را از بین ببرند و سینمای ملی و ارزشی ما آسیب وارد سازند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در حالی که اصل و کلیت سینمای ایران زیر سوأل رفته ما چه انتظاری از مدیران بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یکی از زیرمجموعه های سازمان سینمایی می توانیم داشته باشیم؟؛ عملکرد مدیران این بنیاد نشان داده که هیچ گونه دغدغه ای برای رشد و ارتقای سینمای ملی ما ندارند و تنها به منافع خود می اندیشند و شاید به همین دلیل است که بسیاری از فیلمسازان سرشناس و قدیمی سینما طی سال های اخیر جایی در تولیدات سینمایی کشور نداشته اند و بالاجبار گوشه نشین و خانه نشین شده اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.