یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

در آستانه ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب عنوان شد؛

عبیسی: برای ترویج حجاب اسلامی در کشور نیاز به فرهنگ سازی داریم/ حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان هم باید حجاب داشته باشند

آفرین عبیسی در نشست خبری سریال «تنهایی لیلا»

سینماپرس: آفرین عبیسی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب گفت: ما برای ترویج حجاب اسلامی در کشور نیاز به فرهنگ سازی داریم و در این میان مدیران فرهنگی کشور نقش اصلی و کلیدی را ایفا می کنند و نباید به صورت سهل انگارانه از کنار این قضیه بسیار مهم عبور کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که همه افراد یک جامعه باید داشتن عفاف، حجاب و حیا را از خودشان شروع کنند تا کلیت جامعه بتواند از ثمرات داشتن انسان هایی عفیفه و با حیا بهره مند شود اما در این میان نقش مدیران فرهنگی تأثیر بسیاری می تواند داشته باشد و ما نباید نقش آن ها را در صدد ترویج حجاب و عفاف در جامعه نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی باید کاری کنند که هر یک از انسان های جامعه خودشان به این نتیجه برسند که باید داشتن عفاف، حجاب و حیا را سرمنشأ زندگی و رفتارهای انسانی و اجتماعی شان قرار دهند و قطعاً در این میان نقش تولیدات سینمایی و تلویزیونی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این قبیل تولیدات از آنجا که طیف وسیعی مخاطب با افکار و روحیات و سطوح فرهنگی مختلف دارد می تواند منجر به تأثیرگذاری زیادی در جامعه گردد.

بازیگر فیلم سینمایی «عصر روز دهم» سپس با بیان اینکه حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان هم باید حجاب داشته باشند اظهار داشت: ما نیاز به آن داریم تا تمامی افراد جامعه اسلامی مان حجاب وجودی داشته باشند؛ تعریف و معنای حجاب قطعاً بسیار فراتر از پوشش هایی نظیر چادر، مانتو، روسری و... است و می تواند به تمامی رفتار، تفکرات و اندیشه های افراد جامعه بازگردد. ما نیاز به آن داریم که تمامی افراد جامعه مان اعم از زن و مرد همگی حجاب وجودی داشته باشند تا جامعه بتواند از داشتن این حجاب وجودی به سودمندی دست پیدا کند.

عبیسی تأکید کرد: بازیگران سینما و تلویزیون و به ویژه جوانانی که در این عرصه فعالیت دارند قطعاً به عنوان الگوهایی برای پسران و دختران ایرانی شناخته می شوند و باید در زندگی خود روشی انسانی را برگزینند تا افرادی که در زندگی شان از آن ها الگوبرداری می کنند دچار انحطاط رفتاری و اخلاقی نشوند؛ بازیگران سینما و تلویزیون باید بدانند که همه کارها و اعمال آن ها زیر ذره بین هواداران شان است و به همین منظور باید در تمامی شئون زندگی شان جوری رفتار کنند که کسی نتواند نسبت به رفتارشان خرده بگیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «واکنش پنجم» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم مسئولان سینمای کشور بد حجابی رایج در سینما را که شایسته نظام اسلامی نیست کنترل کنند و از سوی دیگر با تلاش یکایک مردم کشور عزیزمان شاهد آن باشیم که با اتحاد و همدلی که قطعاً به وجود آمدن آن نیازمند تدبیر مسئولان است همگی به سوی داشتن عفاف و حجاب وجودی برویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.