چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

همزمان با هفته عفاف و حجاب عنوان شد؛

معصومی: کار فرهنگی تنها راه ثبات در موضوع حجاب است/ گویا مسئولان فرهنگی چندان به فرهنگ سازی برای ترویج حجاب اسلامی در جامعه تمایلی ندارند!

پروانه معصومی در اختتامیه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه بسیج

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر سینمای ایران همزمان با هفته عفاف و حجاب گفت: مسئولان فرهنگی گویا چندان به فرهنگ سازی برای ترویج حجاب اسلامی در جامعه تمایلی ندارند و به همین دلیل است که به خصوص ما در سینمای کشور همواره با تصاویری روبرو می شویم که خود رسماً ترویج بی حجابی است.

برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای ما بسیار تأسف بار است که در جامعه با بانوانی روبرو می شویم که تنها برای حفظ ظاهر تکه پارچه ای را به عنوان روسری روی سرشان می اندازند؛ ما در کشوری زندگی می کنیم که بخش عمده ای مردمان آن اعتقادات قوی دینی و مذهبی دارند اما هجوم شبکه های بیگانه و بی تدبیری مسئولان در قبال برخورد با آن ها باعث شده تا امروزه شاهد شرایط بدی باشیم.

وی سپس با تأکید بر اینکه ترویج حجاب برتر نیاز به فرهنگ سازی جدی دارد اظهار داشت: مسئولان فرهنگی گویا چندان به فرهنگ سازی برای ترویج حجاب اسلامی در جامعه تمایلی ندارند و به همین دلیل است که به خصوص ما در سینمای کشور همواره با تصاویری روبرو می شویم که خود رسماً ترویج بی حجابی است.

معصومی خاطرنشان کرد: تصویری که امروز از جامعه ما به جهان مخابره می شود مطابق با عنوان جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که متأسفانه به دلیل کم کاری، بی اعتقادی و یا بی تدبیری مسئولان ذیربط فرهنگی و هنری ما از اصل اساسی اسلام که حفظ حجاب است دور شده ایم و روز به روز بیشتر در دام خواسته ها و امیال دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی گرفتار می شویم.

بازیگر فیلم سینمایی «مسافر ری» افزود: ما باید کاری کنیم که استفاده از پوشش برتر در خانواده های ایرانی نهادینه شود تا در آینده ما با معضلی بزرگ به نام بی حجابی در کشورمان روبرو نشویم؛ اگر مسئولان فرهنگی حجاب را به درون خانواده های ایرانی ببرند و فرزندان کوچک امروز که آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند ببینند که بزرگترهایشان از پوشش اسلامی استفاده می کنند خود به خود ترغیب می شوند که در آینده از حجاب اسلامی استفاده نمایند.

این بازیگر پیشکسوت تأکید کرد: در حال حاضر خانواده های ما دو قطبی شده اند و فرزندان این مرز و بوم تصویری ۲ گانه از خانواده های شان می بینند و همین باعث می شود که آن ها نیز در آینده توجه لازم به اعتقادات دینی و مذهبی نداشته باشند به ویژه آنکه روز به روز هم به وسعت شبکه های ماهواره ای افزوده می شود و مسئولان کشور تدبیری جدی برای جلوگیری از تماشای برنامه های این شبکه ها در خانواده ها نمی کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» افزود: ما تنها و تنها با انجام کارهای فرهنگی می توانیم وضعیت حجاب اسلامی را در کشورمان به ثبات برسانیم و شاهد این همه ناهنجاری در سطح جامعه نباشیم؛ برای این امر ما قطعاً نیازمند حضور مسئولانی هستیم که دغدغه حفظ و پیاده سازی اصول اساسی اسلام را داشته باشنند و نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی پایبند باشند در غیر این صورت روز به روزمان بدتر از دیروز خواهد شد.

وی سپس ضمن انتقاد شدید از برپایی نمایشگاه هایی با عنوان های مرتبط با پوشش اسلامی در سطح کشور گفت: متأسفانه این دست نمایشگاه ها نیز که توسط مسئولان فرهنگی برگزار می شوند خود عین بی تدبیری هستند چرا که پوشش هایی که به عنوان پوشش اسلامی در این نمایشگاه ها عرضه می شوند بسیار گران قیمت هستند که بخش اعظمی از افراد جامعه هیچ گاه نمی توانند چنین هزینه های گزافی را برای خرید آن ها صرف کنند و از سوی دیگر بسیاری از این پوشش ها آنچنان پر زرق و برق هستند که زنان ساده پوش و محجوبه هیچ گاه راضی به استفاده از آن ها نمی شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «جهیزیه ای برای رباب» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: زنان کشور جمهوری اسلامی ایران نیاز به حجابی دارند که ساده، پوشیده باشد و امیدوارم که این اتفاق هرچه سریعتر با مشارکت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و سایر نهادهای حکومتی در جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

نظرات

  • هدی ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۶:۴۳
    0 0
    خیلی لذت بردم. و من الله التوفیق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.