جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

حمله تروریستی به جشن‌های ملی فرانسه ۸۴ کشته برجا گذاشت/ تشکیل کابینه بحران و تمدید حالت فوق‌العاده

حمله تروریستی فرانسه

فارس: حمله تروریستی با کامیون مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه همزمان با سالروز جشن ملی فرانسویان دست کم ۸۴ کشته و ۱۸ زخمی برجا گذاشته است.

منابع رسمی اعلام کردند در حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس دست کم ۸۴ نفر کشته شدند. خبرها همچنین حاکی از مجروح شدن دهها نفر است که حال ۱۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

براساس گزارش رویترز، این حمله تروریستی هنگامی اتفاق افتاد که مردم شهر نیس فرانسه در حال برپایی جشن عید ملی این کشور بودند.

 سازمان ملل این حمله تروریستی را محکوم کرد.

رسانه‌های فرانسه امروز جمعه اعلام کردند اداره تحقیقات ضد تروریستی این کشور، تحقیقات درباره حمله شامگاه پنجشنبه در شهر «نیس» را آغاز می‌کند.

 وزیر کشور فرانسه اعلام کرد‌در حادثه نیس هشتاد نفر کشته شدند و حال هجده نفر وخیم است.

 فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد برای حمایت از شهر نیس،  روز جمعه به این شهر خواهد رفت.  

اولاند احتمال تروریستی بودن حمله به تجمع مردم در شهر «نیس» را رد نکرد.

دفتر اولاند امروز جمعه اعلام کرد در پی وقوع حمله با کامیون در شهر نیس، رئیس جمهور به مرکز بحران وزارت کشور می‌رود.

شبکه تلویزیونی بی بی سی هم در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد اوراق هویت یک فرانسوی تونسی تبار در حمله تروریستی در نیس پیدا شده است.

این شبکه همچنین اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه کابینه بحران تشکیل داده و شهردار پاریس برای حمایت از مردم نیس اعلام آمادگی کرده است.

یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه هم گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است.

فرد حمله کننده در شهر نیس فرانسه مسیری حدود دو کیلومتر را رانندگی کرده و در این مسیر تلاش کرد افراد بیشتری را زیر بگیرد.

 وی افراد حاضر در یک کنسرت ساحلی را نیز هدف حمله قرار داد.

در همین رابطه نشست امنیتی و اضطراری ساعت ۹ صبح با حضور اولاند در کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه هم در نخستین سخنانش درباره حمله کامیون به مردم، آن را حمله جنایتکارانه نامید.

آسوشیتدپرس هم گزارش داد: یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است.

سرعت کامیون ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است و حرکت زیگزاگی راننده موجب شده  آمار تلفات افزایش یابد.  

همزمان، پلیس با یک نفر مظنون به حمله تروریستی در نزدیکی محل حمله کامیون که در یک رستوران پناه گرفته بود، درگیر و فرد مظنون کشته شده است.  

براساس گزارشها از فرانسه، آتش سوزی یک کامیون حمل مواد آتش بازی در کنار برج ایفل نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

همچنین پلیس حمله یک تروریست دیگر را هم در رستوران بوفالو گریل در میدان مسنا در نیس خنثی کرد.

سباستین هامبرت، مقام محلی در نیس گفت علت آمار بالای کشته‌ها و مجروحان این است که این کامیون در مسافتی طولانی مردم را زیر گرفت.

راننده کامیونی که به مردم در شهر نیس حمله کرد کشته شده است.

 

 

* فرانسوت اولاند با اعلام اینکه ما در جنگ با تروریسم قرار داریم سه ماه دیگر قانون حالت فوق‌العاده را تمدید کرد. وی همچنین تاکید کرد که از این پس حضور فرانسه را در سوریه و عراق تقویت خواهد کرد.

* باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز ضمن اعلام همبستگی با فرانسه این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

* سازمان ملل نیز کشتار مردم نیس فرانسه را بزدلانه توصیف کرد و آن را محکوم نمود.

*سخنگوی خانم ترزا می نخست وزیرجدید انگلیس هم بااعلام اینکه از حملات تروریستی در نیس فرانسه شوکه شده است آمادگی کشورش برای کمک به فرانسه را اعلام کرد.


* «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان و «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم این کشور با قربانیان حمله شب گذشته ودر جریان عید ملی فرانسه ابراز همدردی کردند. اشتاین‌مایر گفت: «روزی که فرانسوی‌ها در شادی و غرور به سر می‌بردند، با تراژدی پایان یافت فکر و همدردی ما همراه با جان‌باختگان و خانواده‌های آنان است.»

*گابریل هم گفت: «تصاویر وحشتناکی از فرانسه منتشر شده و ما با آنها همدردی می‌کنیم.» در پی این حمله ایتالیا اعلام کرد که کنترل بر مناطق مرزی با فرانسه را تشدید می‌کند.

* ولادیمیر پوتین همچنین به حمله تروریستی شب گذشته در شهر «نیس» فرانسه اشاره کرد و گفت: این حملات وحشیانه و مغایر با ارزش های انسانی است.

* روزنامه فرانسوی فیگارو نیز در خبری نوشت: مجری عملیات تروریستی نیس فرانسه کامیون را دو روز قبل از این حادثه اجاره کرده بود.

این چندمین حمله تروریستی در فرانسه در ماههای گذشته است.

یکی از این حملات که مرگبارترین این حملات تروریستی در تاریخ فرانسه بود در ۲۳ آبان گذشته اتفاق افتاد که در آن ۱۲۷ کشته و بیش از  ۲۰۰ نفر زخمی شدند. این حادثه شامل تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک رستوران دیگر بود که رئیس‌جمهوری فرانسه را وادار کرد حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.