شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۳

آقابیک: مدیریت خانه سینما نباید به صورت سلیقه ای باشد/ همچنان در انتظار تأمین بیمه، امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری هستیم

آرش آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه سینما همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی خانه سینما گفت: یکی از مهمترین مواردی که همیشه در کشور ما آسیب زننده بوده وجود و حضور مدیران در دستگاه ها و نهادهای مختلفی است که بر اساس سلیقه شان کار می کنند و معتقدم که برای رشد و اعتلای سینما مدیریت خانه سینما نباید به صورت سلیقه ای باشد.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه افرادی که در پی پست و مقام هستند همواره دغدغه های اصلی نهاد و دستگاهی که در آن به عنوان مدیر حضور دارند را فراموش می کنند و بیش از آنکه پیگیر باشند تا دغدغه افراد زحمتکش در دستگاه ها و نهادهای مختلف را برآورده سازند در پی آن هستند تا منافع باندی و جناحی خود را تأمین کنند که این امر بسیار آسیب زننده است.

وی ادامه داد: اینکه خانه سینمایی وجود دارد تا همه اهالی سینما بتوانند در موارد مقتضی دور یکدیگر جمع شوند امر بسیار خوبی است و نبود آن باعث می شود تا سینماگران از هم دور شوند اما ما نباید از یادمان برود که خانه سینما نهادی صنفی است و وظیفه اصلی اش تأمین معیشت سینماگران است!

این عضو انجمن جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران سپس با بیان اینکه ما همچنان در انتظار تأمین بیمه، امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری هستیم اظهار داشت: این موارد جزو حداقل ترین چیزهایی است که ما انتظار داریم مدیران خانه سینما آن ها را برای اعضای صنوف این نهاد صنفی مهیا سازند؛ به خصوص اینکه در برخی از صنوف مانند صنف ما مبحث بیمه همواره بسیار مهم است چرا که ما در کارمان با بسیاری اتفاقات خطرآفرین مواجه هستیم و خسارت های جانی برای ما بیش از سایر اعضای صنوف سینما وجود دارد که واقعه ای که برای زنده یاد شریفی راد اتفاق افتاد نمونه ای از این خطرات است.

آقابیک خاطرنشان کرد: اما متأسفانه نه تنها بیمه و مزایای خاصی برای اعضای این صنف در نظر گرفته نشده بلکه ما همچنان در پی همان حداقل هایی هستیم که سال ها است مدیران خانه سینما دم از تأمین شان برای هزاران عضو این نهاد صنفی می زنند!

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در بخش دیگری از این گفتگو افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث آزرده خاطرشدن بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور شده بحث تبعیض قائل شدن مدیران خانه سینما بین صنوف مختلف است؛ به عنوان نمونه مزایایی که همیشه برای اعضای انجمن بازیگران سینمای ایران در نظر گرفته می شود بیش از آن چیزی است که برای سایر صنوف سینمایی در نظر گرفته می شود این در حالی است که این دست اندرکاران پشت صحنه آثار سینمایی هستند که مشقت تولید یک اثر سینمایی را به دوش می کشند و اینکه مدیران خانه سینما تنها بازیگران را می بینند کار صحیحی نیست و هرآنچه در اختیار خانه سینما است باید به صورت عادلانه بین تمامی اعضای صنوف تقسیم شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم مدیران خانه سینما به این امر واقف باشند که بهتر است با انجام کارهای خوب نام نیکی در آینده از خود باقی بگذارند.

گفتنی است؛ آرش آقابیک متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران طراح جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون است. وی تحصیلات خویش را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات شاخه شبکه در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۳۸۹ به پایان رساند.  آقابیک فعالیت های هنری خویش را بطور نا پیوسته از سال ۱۳۷۹ بعنوان دستیار جلوه های ویژه نزد عباس شوقی آغاز نمود و از سال ۱۳۸۲ بطور پیوسته و حرفه ایی در این حرفه فعالیت خویش را ادامه داد. آقابیک با عنوان دستیار جلوه های ویژه بین سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ در بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی فعالیت کرده است.  در سال ۱۳۹۰ وی با سمت مدیر جلوه های ویژه و بطور مستقل مشغول به کار شد. سپس در اولین حضور خود در جشنواره فیلم فجر (سی و دومین دوره) کاندید بهترین جلوه های ویژه میدانی در فیلم «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی شد.

«امکان مینا»، «آبجی»، «دراکولا»، «خداحافظی طولانی»، «بهمن»، «خشم و هیاهو»، «مالاریا»، «پایان رویاها» و... از جمله آثاری است که آقابیک طراحی جلوه های ویژه آن را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.