دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۸

توکلی: شاهسواری به رئیس سازمان سینمایی اعتماد نکند و هر کاری برای سینما صلاح است، انجام دهد/ ایوبی به دلیل نگاه نابخردانه مشکلات سینما را تشدید کرده است

حضور هوشنگ توکلی دراختتامیه جشنواره آموزشگاه های آزاد سینمایی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی این نهاد صنفی گفت: امیدوارم آقای شاهسواری به رئیس سازمان سینمایی اعتماد نکند و هر کاری که برای سینما صلاح است را انجام دهد و اگر مدیران سازمان سینمایی جلوی وی را برای رسیدگی به اهالی سینمای کشور سد کردند استعفا دهد تا با تغییرات وسیع تر توسط اهالی سینمای کشور بتوانیم شاهد حل مشکلات صنفی هزاران عضو خانه سینما باشیم.

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی نیاز به حضور مدیری واقع بین دارد که نسبت به مشکلات تمامی صنوف و اهالی سینمای کشور آگاه باشد و از صمیم قلب بخواهد که آن مشکلات را برطرف کند و خوشبختانه شناختی که من از آقای شاهسواری دارم این گونه است و معتقدم که ایشان یکی از همان افراد عمل گرا و واقع بین هستند که سینمای ایران به مدیریت او نیاز دارد.

وی ادامه داد: آقای شاهسواری مشکلات اهالی سینما را به خوبی می شناسد و خودش یکی از افرادی است که آسیب های زیادی از ساختار پیچیده و مریض خانه سینما خورده است و از این رو می توانیم امیدوار باشیم که در زمان مدیریت ایشان خانه سینما به جای گرویدن به مسائل سیاسی و جناحی که البته خود آقای شاهسواری هم در ترکیب های جناحی جای دارند، به سمت حل مشکلات صنفی پیش برود.

توکلی سپس با تأکید بر اینکه پیش بینی رفتن میرکریمی را مدت ها قبل کرده بودم اظهار داشت: متأسفانه بحران های عدیده سینمای کشور ساختاری است و ایوبی به دلیل نگاه نابخردانه ای که به سینما دارد همواره این بحران ها را در سینمای ایران تشدید کرده و آن ها را فزونی داده است و امیدوارم برای اولین بار رئیس سازمان سینمایی صادقانه عمل کند و به انجام امور خانه سینما کاری نداشته و در مدیریت آقای شاهسواری دخالت نکند و به دیدگاه ها و خواسته های او احترام بگذارد تا ایشان بتوانند با همراهی و همدلی اهالی سینمای کشور مشکلات درون سازمانی و صنفی سینماگران را که سال های درازی است در پی دستیابی به برخی حقوق اولیه خود هستند را برطرف کند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: این روزها روحیه یأس و ناامیدی بسیاری از اهالی سینمای کشور را دربر گرفته که امیدوارم با حل مشکلات صنفی و معیشتی شاهد ایجاد یک روحیه خوب در بین آن ها باشیم.

گفتنی است؛ هوشنگ توکلی تاکنون بازی در آثار سینمایی همچون: «خانه ابری»، «ابلیس»، «انفجار در اتاق عمل»، «عبور از خط سرخ»، «ماه وش»، «زادبوم»، «قفس طلایی» و... را بر عهده داشته و در سریال های تلویزیونی همچون: «زیر تیغ»، «مرگ تدریجی یک رویا»، «شاخه طوبی»، «میرزا کوچک خان جنگلی» و... نیز نقش آفرینی کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.