چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

سایت اصلاح‌طلب: انتشار فیش‌های جعلی منتسب به مدیران کیهان و فارس اقدامی برای منحرف کردن مسیر مبارزه با غارتگران بیت‌المال بود

سایت اصلاح‌طلب عصر ایران نوشت اگر افشاگری‌های رسانه‌های اصولگرا نبود، فیش‌های نجومی که هم در دولت قبل و هم در دولت کنونی وجود داشت، لو نمی رفت و «چپاول شبه قانونی بیت المال» همچنان ادامه داشت.

جعفر محمدی سردبیر سایت اصلاح‌طلب عصر ایران طی یادداشتی در این روزنامه با عنوان «درباره فیش های حقوقی مدیران کیهان و فارس» نوشت: همین دیروز بود که دوستی از یکی از شهرهای مرزی، فیش حقوقی منتسب به حسین شریعتمداری را برایم تلگرام کرد و پرسید: این واقعیه؟ و 10 تا علامت و استیکر تعجب هم پشت سؤالش ردیف کرده بود.

تا دیروز ، تصورم این بود که موضوع فیش سازی، جوّی بود که خوابید ولی با دریافت این پیام، دریافتم که در برخی نقاط، هنوز دارد موبایل به موبایل می چرخد.

افشای فیش های حقوقی نجومی، با هر هدفی رخ داده باشد، نقطه عطفی در تاریخ مطبوعات است که منصفانه باید آن را در زمره عملکردهای ارزشمند رسانه های اصولگرا ثبت کرد.

قطعاً اگر این افشاگری ها نبود، فیش های نجومی حقوقی که هم در دولت قبل و هم در دولت کنونی وجود داشتند، لو نمی رفت و "چپاول شبه قانونی بیت المال" همچنان ادامه داشت.

در این میان، برخی کوشیدند موضوع را از مسیر خود منحرف کنند، حال آن که فارع از مباحث اصلاح طلبی و اصولگرایی، این یک موضوع ملی بود و هست و هر اقدامی برای منحرف کردن بحث از مسیر اصلی، شراکت با غارتگران بیت المال است.

یکی از این تلاش های انحرافی، انتشار فیش های جعلی بود که نشان می داد مدیران دو رسانه اصلی اصولگرایان نیز حقوق های نجومی می گیرند: حسین شریعتمداری از کیهان 187 میلیون و سید نظام موسوی از فارس، 37 میلیون تومان!

واقعیت اما این است که حقوق های نجومی عمدتاً مربوط به برخی سازمان های متمول مانند بانک ها و بیمه ها و برخی وزارتخانه های معدود بوده است و اساساً در هیچ رسانه ای در ایران، اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل و دولتی و خصوصی و خصولتی، حقوق های نجومی وجود خارجی ندارد.

درست است که بین ما و رسانه های اصولگرا، اختلاف سلیقه وجود دارد ولی این نمی تواند دلیل خداپسندانه و وجدانی برای خوشحالی از دروغ پراکنی علیه آنها باشد.

وانگهی اگر قرار باشد هر رسانه ای که افشاگری کند، مورد تخطئه قرار گیرد، هرگز نمی توان به کارکرد نظارتی رسانه ها امید بست.

رسانه های اصولگرا، با هر هدفی که هست، در افشای فیش های نجومی،کار ارجمندی انجام دادند و انصاف این است که این حرکت تقویت شود نه این که با برگرداندن انگشت اتهام به چند رسانه افشاگر، اصل ماجرا به حاشیه برود.

افشای فیش های حقوقی، اگر توسط رسانه های اصلاح طلب صورت می گرفت، اقدام خوبی بود و اگر به وسیله رسانه های اصولگرا هم این اتفاق می افتاد، باز هم کار ارزشمندی بود و نباید آن را با کارهای غیرحرفه ای و غیراخلاقی مانند جعل فیش های حقوقی لوث کرد. انتقاد منصفانه از خط مشی یا برخی مطالب کیهان و فارس جای خود را دارد ولی هرگز دلیل نمی شود اصول اخلاقی، انسانی و حرفه ای در منازعات جناحی قربانی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.