جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور:

فیلم‌های جشنواره فجر ۹۵ باید با حیا، عفاف، مسائل خانواده و کرامت زن ممیزی شوند

فجر۳۴

سینماپرس: دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: باید فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم فجر در سال ۹۵ با حیا، عفاف، مسائل خانواده و نیز کرامت زن ممیزی شوند و نمایندگان موسسات مردمی نیز در این ممیزی حضور داشته باشند.

‌به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد محسن دعایی در مراسم اختتامیه دومین اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» که شامگاه، ۳۱تیرماه در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نباید غبار غم بر چهره مقام معظم رهبری از جشنواره فیلم فجر سال ۹۴ دوباره تکرار شود.

وی ادامه داد: ما این اجازه را نخواهیم داد که در جشنواره فیلم فجر سال ۹۵ فیلم‌های سینمایی که بی حیایی، بی عفتی را در کشور ترویج می‌دهد دوباره با پول نظام جایزه بگیرند.

دعایی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در راستای این اجلاس سراسری، افرادی در زمینه مهندسی فرهنگی جمهوری اسلامی به ایفای نقش‌های گوناگون پرداختند خاطرنشان کرد: همگان باید به جبهه فرهنگی حجاب و عفاف ورود پیدا کنند که از این طریق بتوان این حرکت را به گونه‌ای آرام و در کل کشور جلو ببریم.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری یکی از دغدغه‌های خود را ورود راهبرد هنر در فعالیت‌ها عنوان کردند، تصریح کرد: در همین راستا، باید در سالگرد صدور این رهنمود ارزش‌مند با ارائه صدها فعالیت فاخر هنری مجددا بتوانیم در این عرصه موفق‌تر ظاهر شویم و نشان داده شود این منویات رهبری پاس داشته می‌شود.

دعایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که رصدنمای فرهنگی «عین» نیز به طور کامل مستقر شود و این روند نیز ادامه داشته باشد عنوان کرد: بر همین اساس اقدام جدی برای تأسیس صندوق جایزه مسجد گوهرشاد با عنوان «مسلخ عشق» برای حمایت از طرح‌ها و اهدای جایزه به تولیدات فاخر در سال آینده به‌طور جدی‌تر دنبال می‌شود.

در ادامه مراسم، دکتر امیرحسین بانکی‌پور، مدیر رصدنما ملی «عین» طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری این اجلاس سراسری نقطه عطفی نه تنها در بحث حجاب و عفاف، بلکه در زمینه‌ فرهنگ است.

وی ادامه داد: در همین راستا، برکت ویژه‌ای در این فعالیت مشاهده می‌شود که با اثربخشی نیز همراه است، چرا که این اجلاس، تحول بنیادین و تقویت دانش را به دنبال دارد و در واقع ارتباطات را جهت جبهه‌سازی تقویت کرده و همچنین به نوعی ایجاد عطش و تشنگی نیز می‌کند.

مدیر رصدنما ملی «عین» خاطرنشان کرد: شرط اول در هر اقدامی در حیطه حجاب این است که حجاب را یک مسئله تمام بدانیم، چرا که مساله‌ای را شامل می‌شود که به مسائل دیگر نیز مرتبط است.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: کار فرهنگی، کاری فراگیر، تدریجی و زمان‌بر است و این به معنای تنبلی و عدم پیگری این فعالیت‌ها نیست، همانطور که این اجلاس نیز، زمانی به موفقیت کامل می‌رسد که در انتها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: رصدنما «عین» نیز در نظر دارد به صورت یک موسسه فعالیت خود را حوزه حجاب و عفاف ادامه دهد و خلاء‌های موجود را کشف کند و به دنبال راه‌حل‌هایی برای آن‌ها برآید و بر همین اساس علاوه بر توجه به دو بعد مخاطب و گونه‌شناسی، بعد موضوع را نیز درنظر می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.