شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

بازیگری که مقابل «پیکاسو» قد کشید

ایسنا: یک نقاشی از «آدرین برودی» در حراجی آثار هنرمندانی مانند «پابلو پیکاسو» و «جف کونز» به قیمت ۲۷۵ هزار دلار به فروش رسید.

مجله «پیپل» نوشت: «آدرین برودی» بازیگر اسکاری که تهیه‌کننده، کارگردان و موسیقی‌دان هم هست، به‌تازگی هنر نقاشی را به کارنامه‌اش اضافه کرده است.

این هنرپیشه ۴۳ ساله که بازی در فیلم‌هایی را مانند «پیانیست»، «کینگ کنگ» و «هتل بزرگ بوداپست» در کارنامه‌اش دارد، نقاشی خود را در بنیاد «دی‌کاپریو» عرضه کرد و موفق شد آن را به قیمت ۲۵۰ هزار یورو (بیش از ۲۷۵ هزار دلار) به فروش برساند.

«گام‌های آخر ببر» نام این اثر هنری است که در کنار کارهایی از «پابلو پیکاسو»، «جف کونز»، «اُرس فیشر»، «اولافور الیاسون» و «آدرین ویلار روجاس» چوب حراج خورد.

در این حراجی که جمع فروش آن به ۴۵ میلیون دلار رسید، چهره‌هایی مانند «کریس راک»، «بونو»، «ماریا کری»، «توبی مگوایر»، «جونا هیل»، «نوامی کمپبل»، «بردلی کوپر» و «ادوراد نورتون» حضور داشتند.

«آدرین برودی» بازیگر آمریکایی است که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را سال ۲۰۰۲ و در سن 29 سالگی برای بازی در فیلم «پیانیست» ساخته «رومن پولانسکی» به‌دست ‌آورد. او جوان‌ترین بازیگری است که تا کنون توانسته جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند.

بینی «برودی» که در نگاه اول توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، سه‌بار شکسته ‌است. او در سال ۱۹۹۲ در یک تصادف موتورسیکلت از روی چند ماشین پرتاب شد و به‌شدت صدمه دید و حدود یک‌ماه در بیمارستان بستری بود. در سال ۱۹۹۹ بینی او در پشت صحنه فیلم شکست، اما او حاضر نشد تن به جراحی بسپرد و بینی‌اش را یکی از ویژگی‌های مهم خود معرفی کرد.

او به‌خاطر روش منحصربه‌فردش در بازیگری، با «آل پاچینو» مقایسه شده‌ است. «برودی» بعد از بازی در «پیانیست» در چهار فیلم کاملا متفاوت ظاهر شد. او در فیلم «دهکده» در نقش «نوا پرسی» مرد جوان معلول ذهنی ظاهر شد. سال ۲۰۰۵ در «کینگ کنگ» به‌عنوان نویسنده (جک دریسکول) ایفای نقش کرد و در همان سال در فیلم «ژاکت» حضور یافت.

او برای ایفای نقش «جک استارکس» مدتی در یک زندان اقامت کرد تا به شخصیت «استارکس» نزدیک‌تر شود. «برودی» در طول تصویربرداری «ژاکت» از کارگردان تقاضا کرد که او را در سردخانه قرار دهد تا بیشتر بتواند ترس را در خود حس کند و به تماشاگر انتقال دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.