یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸

طی مراسمی در تالار وحدت

نشان عباس کیارستمی در شانزدهمین جشنواره حافظ به شهرام مکری اهدا شد

شهرام مکری*

نخستین نشان عباس کیارستمی در شانزدهمین جشنواره حافظ به شهرام مکری تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جشن سینمایی حافظ دقایقی پیش با حضور جمع کثیری از هنرمندان در تالار وحدت تهران آغاز شد.

ابتدای این مراسم آزاده صمدی برای خوشامدگویی روی سن آمد و متن خوشامدگویی این مراسم را خواند.

سپس علی معلم، مسئول برگزار جشن حافظ در جایگاه حضور پیدا کرد و گفت: بسیار خرسندم که امروز شانزدهمین  سال برگزاری جشن حافظ رو به روی شما هنرمندان ایستاده‌ام. خوشحالم که با تمام تنگ نظریهای و بخل ورزیها امسال هم توانستیم جشم حافظ را بگزار کنیم.

وی افزود: ابتدای مراسم بر خود واجب می دانم تا یاد و خاطر مرحوم عباس کیارستمی را گرامی بدارم، شخصی که شاید بدون اغراق یکی از 100 فیلمساز برتر کشور بود. امیدوارم بتوانیم شانزدهمین جشن حافظ را هم به خوبی برگزار کنیم.

نخستین نشان عباس کیارستمی در شانزدهمین جشنواره حافظ به شهرام مکری تقدیم شد. شهرام مکری گفت: من برای بخش فیلمنامه این جشن کاندید شده بودم و منتظر دریافت این جایزه بودم اما خوشبختانه دوستان من را لایق دانستند و نشان عباس کیارستمی را به من دادند. عباس کیارستمی به سینمای ایران اعتبار بخشید خوشحالم که اولین نشان کیارستمی در دستم من است.

در بخش بهترین فیلم مستند آرش لاهوتی برای راننده و روباه تعلق گرفت. همچنین لقمان خالدی نیز برای فصل هرس جایزه مشترک این بخش را دریافت کرد. لقمان خالدی گفت:  من یکبار دیگر این تندیس را دریافت کردم ساخت فیلم فصل هرس بسیار سخت و دشوار بود، خوشحالم که بعد از روزهای سخت کار در فصل هرس این جایزه را دریافت می‌کنم. خیلی سعی کردیم تا مستند فصل هرس را به مسئولان وزارت ارشاد نشان بدهیم اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

جایزه بخش بهترین چهره تلویزیونی به مهران مدیری برای برنامه دورهمی داده شد. مهران مدیری گفت: از تمام دوستانی که این جشن را برگزار کردند تشکر می‌کنم به خصوص از آقای علی معلم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.